Výsledky vyhledávání pro dotaz hledají

Výsledky vyhledávání v sekci: Smart business

Co zvolit: coworkingové centrum nebo business akcelerátor?

V současném světě už zdaleka neplatí, že se začátkem podnikání a jeho rozvojem nezbytně souvisí pronájem kancelářských prostor a velké investice do různých služeb. Nabízejí se mnohem přijatelnější varianty jak, kde a s kým pracovat. O principech coworkingu a business akcelerátoru, který spoluzaložila, mluví Petra Hubačová, výkonná ředitelka TechSquare, business akcelerátoru pro mladé IT a technologické firmy.V současném světě už zdaleka neplatí, že se začátkem podnikání a jeho rozvojem nezbytně souvisí pronájem kancelářských prostor a velké investice do různých služeb. Nabízejí se mnohem přijatelnější varianty jak, kde a s kým pracovat. O principech coworkingu a business akcelerátoru, který spoluzaložila, mluví Petra Hubačová, výkonná ředitelka TechSquareCo vedlo ke vzniku coworkingových center a jaké jsou jejich výhody pro různé skupiny podnikatelů?Dle mého názoru k tomu vedla potřeba lidí, kteří jsou převážně na volné noze, mít také své pracovní místo, být ve společnosti ostatních a nebýt doma v izolaci nebo pracovat po kavárnách.  Přináší to samozřejmě mnoho výhod jako inspirativní prostředí a lidé (což samo o sobě je myslím motivující a podporuje to kreativitu), cenné kontakty a hlavně veškeré zázemí, jako je např. reprezentativní prostředí, internet, tiskárna nebo zasedací místnost. Na začátku podnikání je důležitá také úspora nákladů, což je i podstata coworkingových center. Nemusíte platit nájem za celou kancelář a vynaložit mnohdy velké finance a hlavně čas na zařízení. Platíte většinou členský poplatek, paušál odvozený od počtu strávených hodin nebo za pracovní místo. Coworkingová místa jsou vhodná pro úplný začátek podnikání, kdy jste sama. V Čechách jich nyní vzniká poměrně dost, nejznámější je asi franšízový The Hub.Jaký je rozdíl mezi business akcelerátorem, jako je TechSquare, a coworkingovým centrem?Akcelerátor je prostor, který by měl firmy akcelerovat, tj. podporovat jejich růst. TechSquare je tudíž zaměřený na podnikatele/firmy, které se snaží odrazit, mají ambice růst, potřebují větší prostor a klid na práci a využijí většího portfolia služeb, které jim kromě nákladů ušetří také čas. Například asistentské služby, kompletní účetní, daňové, mzdové a personální služby, právní, PR nebo grafické služby, investiční a poradenské služby atd. S firmami, které se rozhodly do TSQ jít, pracujeme individuálně – zajímáme se o to, v jakém stadiu se nachází, jaké mají cíle, co potřebují k jejich dosažení a jaké kontakty jsou pro ně zajímavé. Každé firmě se snažíme pomoci dosáhnout stanovených cílů. Spolupracujeme také s podnikateli, kteří jsou již úspěšní a mohou právě těm začínajícím předat své zkušenosti. Připravujeme různé vzdělávací a podpůrné akce nejen pro firmy uvnitř akcelerátoru a jsme v kontaktu s investory, kteří tak mají možnost blíže sledovat vývoj těchto firem. Spolupracujeme také s ostatními akcelerátory po světě, což je pak zajímavé pro firmu s globálními ambicemi. Dokážeme jí tak pomoci dostat se i do jiných zemí, a to s podporou tamních akcelerátorů.Existují i nevýhody, které je třeba při zapojení do takového centra vzít v úvahu?Pokud se jedná o coworkingové místo, kdy se převážně jedná o velký open space, je třeba zvážit určitou ztrátu soukromí a větší množství rušivých elementů při práci. Pokud jde o akcelerátor, je dobré si vždy zvolit takový, kam svým předmětem podnikání zapadnete. I my se snažíme o to, aby si firmy, které u nás „bydlí“, dokázaly navzájem předávat zkušenosti a spolupracovaly spolu.Lze v nich působit dlouhodobě nebo jsou určena pro start? Jsou firmy, které za šest měsíců vyrostou tak, že už je pak pro ně lepší najít si vlastní prostor, některým firmám to trvá déle. My se snažíme firmám pomoci právě na začátku, aby svůj růst zvládly rychle, efektivně a nezbláznily se z toho. Za nás mohu říci, že nehledáme pohodlí ve smyslu uvázání si několika firem na x let. Naopak, pro akcelerátor je obměna firem dobrá z toho důvodu, že každá nová firma přináší nové podněty a nové příležitosti pro spolupráci, navazují se nové kontakty. Dle mého názoru jsou cca dva roky optimální doba na to, aby firma dokázala za naší podpory svou dospělost.Jaké odhadujete trendy v této oblasti v nejbližší době? Přežily se už definitivně velké kancelářské prostory? Malé firmy chtějí být čím dál tím víc součástí nějaké komunity. To je dáno hlavně možností networkingu – spolupráce s ostatními firmami, výměny zkušeností, kontaktů atd. Proto vyhledávají kanceláře poblíž ostatních. Není myslím nic víc motivujícího, než když v 10 hodin večer vidíte, že vaše konkurence stále na něčem pracuje. Celkem často už funguje, že se několik firem domluví, pronajmou si dům a vytvoří si vlastní coworkingové místo. Myslím, že lidé hledají pro svou práci čím dál tím víc příjemné a inspirativní prostředí. Proto si firmy také přizpůsobují kanceláře spíše domácímu vzhledu. Velké firmy jako Google, Facebook atd. jsou pověstné svými netradičními kancelářemi, vznikají různá centra shlukující dané firmy z oboru. V České republice je tento způsob stále celkem nový. My jsme začali na jaře a byli jsme první svého druhu, nepočítám-li inkubátory při vysokých školách. Ale musím přiznat, že jsme se na začátku potýkali s nedůvěrou lidí ve fungování takového prostoru. Za těch pár měsíců se situace hodně změnila a dnes už coworkingových míst, inkubátorů a akcelerátorů vzniklo a vzniká po celé republice několik. Bude to jistě pokračovat: jsem ráda, že tento způsob sdílení pracovního prostoru vzniká už i v jiných městech.  Pro mě je neuvěřitelně inspirativní a nabíjející sedět mezi mladými lidmi, kteří mají nápady, neuvěřitelnou energii a ambice něčeho dosáhnout. Stejně tak, jako mi dělá radost můj dvouletý syn, který každý den zvládne něco nového, mě těší to samé u firem v TechSquare.Něco praktického navícCoworking se stává jedním z trendů, který se zabydlel i v České republice. Centra, v nichž je možné pracovat, setkávat se, spolupracovat a dál se rozvíjet, existují nejen v Praze a Brně, ale například i v Ostravě, kde 1. března otevře Viva Ostrava. Její iniciátoři k založení centra říkají: „Cítíme, že svět se točí trochu jinak a věci, které fungovaly dřív, už nefungují. Chceme surfovat na nové vlně… Je nás několik lidí, kteří něco tvoří, děláme projekty pro lidi a zaměřujeme se na sociální podnikání.“ Coworkingová centra jsou flexibilní v otvírací době od rána do večera, včetně víkendů, i v cenách a míře využití, a to od pár hodin měsíčně až po každodenní využití, včetně příležitosti mít v centru sídlo své společnosti. Tím ale komplex služeb nekončí! K dispozici jsou zasedací místnosti, konferenční prostory, samozřejmostí je připojení k internetu, tiskárna a dokonce i hlídání dětí. Součástí stanovených tarifů bývá také kuchyňka se základním vybavením. Lidé, kteří pracují formou coworkingu, tak mají veškerý komfort klasické kanceláře – ovšem k němu jako přidanou hodnotu také všechny plusy internetové kavárny a podnikatelského inkubátoru. Využívat podobná centra můžete i v omezené míře, pokud cestujete po různých místech a nechcete se spoléhat na kavárny s wi-fi připojením.Centra se vyznačují otevřeností, veškeré informace i ceníky členství najdete on-line: brněnský Cowork, pražský Hub a ostravská Viva. Všechna navíc pro své členy pořádají různé vzdělávací akce, připravují formální i neformální setkání a jsou víc než nakloněna tomu, aby se v jejich prostorách konaly různé akce – i když je neiniciují jejich členové.Coworking představuje nový pohled na podnikání. Jistě stojí za zvážení, podnikáte-li v oboru, v němž jsou nezbytností kontakty, setkávání a komunikace.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Event management

Tvorba obsahu webu - na co nesmíme zapomenout

O úspěšnosti vašich stránek rozhoduje obsah. Tvorba obsahu webu je velmi důležitá, protože rozhoduje o tom, jak bude váš web navštěvovaný, a jak dlouho na něm lidi vydrží. To je to, co by vás mělo zajímat nejvíce, jak už jsem se zmínil v článku o měření a statistikách. A nejen návštěvníci, ale také pro vyhledávače je obsah důležitý. Čím více kvalitního obsahu, tím lépe. Proto i kdybyste měli jen stránky, řekněme prezentační, určitě přidávejte pravidelně nový obsah, ideálně formou blogu.Tvorba obsahu webu v kostceNejhorší co může být, jsou statické stránky s neměnícím se obsahem, což vidíme u tisíců firem a živnostníků. Určitě víte, co tím myslím, přijdete na hlavní stranu, kde je klasická věta „Vítáme vás na našich stránkách, … jsme nejlepší, protože se oboru věnujeme xx let a velmi nám záleží na našich zákaznících“, pak je záložka O nás, Služby a Kontakt. To je prostě katastrofa. Nejen, že to nenabídne nic návštěvníkům, ale už vůbec ne vyhledávacím robotům, protože tam žádný jiný obsah není, a obvykle tam zůstává beze změn i několik let. To je špatně.Klíčová slovaAť už píšete jakýkoliv text na web, používejte klíčová slova. Dejte si tu práci, a pro každý příspěvek najděte hlavní klíčové slovo. Ideálně si nejprve ověřte jaká slova a spojení se často vyhledávají. K tomu vám pomůže nástroj od Seznamu – Návrh klíčových slov, nebo od Google – Plánovač klíčových slov. Tyto nástroje jsou velmi užitečné a dost vám ulehčí práci. Stačí zadat konkrétní slovo, nebo spojení, a ihned uvidíte jak je hledané, případně jaké varianty a spojení se hledají nejvíce.Ale pozor, to, že se slovo hledá nejvíce neznamená, že je to pro vás nejlepší. Může tam totiž být taková konkurence, že i když je hledané, tak skončíte ve vyhledávání dost pozadu. Ideální je zvolit nějaké slovní spojení, které obsahuje dané slovo. Můžete také zvolit úplně jiné slovo z podobného oboru, které nemá tak velkou konkurenci, ale nějak s vaší činností souvisí. Nezapomeňte to opravdu dělat u každého článku, je to důležité.Obsah a formátováníKdyž píšete nějaký článek, přemýšlejte o tom, aby byl co nejsrozumitelnější a pro čtenáře lákavý. Pozornost věnujte obzvláště úvodu, který se zobrazuje v náhledu článků. Ten z velké části rozhoduje o tom, zda návštěvník klikne, a bude si chtít článek přečíst. Článek by neměl být moc krátký,ale ani moc dlouhý. Neřeknu vám žádnou konkrétní délku a počet znaků, to je závislé na více faktorech. Zkrátka nesmíte čtenáře unudit. Musíte se vžít do role čtenáře a přemýšlet jako on. Články v žádném případě nekopírujte z jiných webů. Jednak byste tím porušili autorská práva, a jednak vám to nepomůže ve vyhledávačích.Používejte formátování, dlouhý slitý text čtenáře nezaujme. Dělejte odstavce, používejte tučné písmo, podtržení a hlavně nadpisy. Rozdělujte jednotlivá témata a nebojte se ani barev. Čtenář se nesmí nudit a musí mít šanci vydechnout. Dobře také funguje přidat do článku nějaký citát, samozřejmě pokud se hodí k tématu. A důležité je i písmo a jeho velikost. Nastavte si v šabloně nějaké standardní písmo, žádné kudrlinky ani robotický vzhled nefungují. Velikost písma by měla být čitelná pro všechny. Volte raději větší než menší. Ideálně v rozmezí velikosti 12 – 14, ale v závislosti na tipu. Prostě určitě nechcete, aby vaše články někdo četl s lupou.Používejte obrázky. Každý článek by měl mít minimálně náhledový obrázek, který se zobrazuje v přehledu článků. Když je článek delší, klidně zakomponujte obrázky i přímo do textu. Obrázky vybírejte samozřejmě k danému tématu. Kde obrázky vzít a neporušit autorská práva jsem už psala v tomto článku.Výzva k akciKaždý článek má nějaký důvod, ať už chceme čtenáře přesměrovat na jiný článek, nebo na nějaké zboží musíme ho k tomu vyzvat, trochu mu pomoci. I když třeba žádný konkrétní důvod nemáte, tak přeci existuje. Chcete přeci návštěvnost, chcete aby na vaše stránky chodilo co nejvíce lidí, takže když zrovna nechcete čtenáře dostat jinam, chceme aby článek ohodnotil, napsal komentář a rozvířil diskusi. Všechno má důvod. Nezapomeňte proto do textu přidat odkaz, kam chcete čtenáře nasměrovat, nebo třeba pod článek výzvu k napsání komentáře, nebo sdílení na sociálních sítích. Prostě výzvu k akci. Třeba něco takového.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Business travel

Přemýšlíte nad exportem produktů do zahraničí? Nezapomínejte na efektivní marketingovou podporu

 Úspěšné produkty českých firem je třeba vyvézt do zahraničí. Nejenže udělají dobré jméno samotné České republice, ale zároveň výrazným způsobem zvýší příjmy společnosti obchodující s daným zbožím. Výrazně se jí totiž rozšíří trh a zněkolikanásobí množství cílových zákazníků.Žádný export do zahraničí však nebude úspěšný bez efektivního marketingu v dané zemi, který poskytne základní informace o produktu, případně usnadní jeho hledání mezi konkurencí. Právě proto při vývozu zboží do zahraničí nezapomínejte ani na jeho reklamu, která mu vytvoří na novém trhu zázemí v mnohem kratším čase než bez marketingové podpory.Základem je dobře vyhledatelná webová stránka v lokálním jazyceJelikož žijeme v digitální době internetu, běžní lidé, ale i nákupčí zahraničních společností hledají informace jako první na internetu. Proto je třeba ještě před první realizací exportu produktů do dané země si nechat vypracovat analýzu trhu a vytvořit webovou prezentaci, a to i v jazyce dané země. Tím však marketingová podpora exportu do zahraničí ani zdaleka nekončí. Nezbytností je zlepšit vyhledatelnost dané webové stránky prostřednictvím její optimalizace. Jejím základním principem je zajistit co nejlepší pozice ve vyhledávání přes webové vyhledávače pro klíčová slova, která nejvíce korespondují s oblastí vašeho podnikání a záměru zahraničního exportu. Taková optimalizace má zkratku SEO z anglického spojení Search Engine Optimization. Není možné ji realizovat pro všechny země dohromady, ale pro každou zvlášť.Vybírejte pouze zkušené a úspěšné společnostiNa provedení optimalizace stránky, která je dlouhotrvajícím procesem, je nutné vybrat odpovědnou firmu se zkušenostmi na lokálním trhu. A své zkušenosti musí samozřejmě podložit referencemi a dosaženými výsledky. Ty vaše vám navíc musí předkládat v pravidelných časových intervalech ve formě reportů, z nichž jednoduše pochopíte, jak webová prezentace produktu určeného na export expanduje.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Outsourcing

Outsourcing ICT služeb?

FENOMÉN DOBY I PROVĚŘENÁ JISTOTA. Využívání služeb počítačové firmy, poskytovatele outsourcingu ICT služeb, již není luxusem. Naopak, využívají jej společnosti, které poznaly, že vlastní údržba jejich systému je pro ně z ekonomického či strategického hlediska nevýhodná, a chtějí se plně soustředit na své obchodní aktivity. Odpovědnost za návrh, budování a správu jejich systému předají externí firmě. Zvažujete-li  přechod na outsourcing, pak nabízíme několik užitečných rad.Insourcing vs. outsourcingPrůzkumy trhu uvádějí až 20% meziroční nárůst obliby outsourcingu u firem do 100 počítačů. Jak vyplývá ze studie firmy Everest Research Institute, outsourcing s uzavřením střednědobé smlouvy, tj. 3–5 let, představuje v porovnání se skutečnými celkovými náklady insourcingu snížení nákladů o hodnotu 30–40 procent. Nicméně důvody pro outsourcing často bývají variabilní kapacita, schopnost soustředit se na klíčové kompetence tím, že se firma zbaví těch okrajových, nedostatek vlastních zdrojů, efektivnější vykonávání pracovní činnosti, vyšší flexibilita, s níž lze reagovat na měnící se potřeby, lepší kontrola rozpočtu díky předvídatelným nákladům, inovační potenciál (know-how partnera) a vedení v oblasti nových technologií. Některé z těchto důvodů lze těžko vyjádřit okamžitou pouze finanční úsporou…Koho a jak oslovit?Outsourcingové služby v oblasti ICT dnes nabízí mnoho společností. Začněte tím, že si uvědomíte, že neexistuje ani jeden dodavatel, který by přesně odpovídal vašim potřebám. Bude potřeba dělat ústupky. Abyste byli schopni provést správné rozhodnutí, jasně si zformulujte, co chcete díky outsourcingu získat, a z toho odvodit svá kritéria pro poskytovatele služeb.Komplexní outsourcing ICT se realizuje zřídka, byť jsou úspory právě v tomto případě největší. Tento trend se projevuje zejména u menších firem. Ovšem obecně mohou existovat důvody, kvůli kterým chce mít zákazník mixované řešení či ponechat si vlastní IT správce. Například když má vlastní informační systém vyvinutý na nestandardní platformě interním programátorem bez potřebné dokumentace k předání. Na internetu lze najít různé cenové kalkulátory, kde vám po zadání počtu počítačů a serverů vyjede paušální nabídka za měsíční správu. Vycházet však pouze z ceny by bylo, v případě takové cennosti, jako jsou firemní data, velmi krátkozraké a chybné. Nehledáte přeci úklidovou firmu, kde služby poměříte podle ceny za vytřený metr čtvereční vaší kanceláře. Důvodem neúspěchu při outsourcingu může být ukvapená snaha o outsourcing, aniž je tento podložen technicko-ekonomickými argumenty. K outsourcingu se organizace stále více uchylují jako k manévru, od něhož očekávají pouze rychlé snížení nákladů, zatímco investici s cílem zvýšit schopnosti firmy, globálně expandovat a reagovat, zvýšit ziskovost nebo posílit konkurenční výhodu v něm ještě tolik nevidí. V dnešní době je přínos dobře vybraných a profesionálně spravovaných IT systémů nejen veliká konkurenční výhoda, ale pro svoji exponovanost a nenahraditelnost i veliké riziko v případě sebemenšího výpadku. Ptejte se dodavatelů na obecné otázky spojené s dlouhodobou působností na trhu, dosažené certifikace a partnerství s významnými výrobci ICT komodit (za těmi obrázky po zdech zasedacích místností je často hodně práce a interních znalostí), ptejte se na interní metodiku správy zákaznických systémů (např. ISO, ITIL atp.). Nezapomeňte na konkrétní otázky typu zkušeností se zálohováním, archivací a obnovou systémů a dat po havárii. Hledejte přizpůsobivost konkrétním podmínkám chodu vaší společnosti a procesům, na které jste zvyklí a které nechcete měnit. Máme jeden dobrý tip: Seznamte se předem s lidmi, kteří pro vás budou pracovat. Nechte si představit technika, který do vaší společnosti bude docházet.Obsah outsourcingové smlouvyService Level Agreement (SLA) je kontrakt mezi poskytovatelem ICT služeb a zákazníkem, který specifikuje, obvykle měřitelným způsobem, jaké služby poskytovatel dodá. Těmi nejzásadnějšími body jsou vždy záruky a ochrana vašich dat.  Požadujte garance. Obchodní zákoník umožňuje dojednat mnohem tvrdší podmínky než pracovní zákoník. Samozřejmostí by mělo být předložení platného pojištění partnera (v řádu miliónů korun) na škody způsobené třetím osobám (vám!). Požadujte jednoduché smluvní formulace sankcí při nedodržení reakčních dob a sjednané doby opravy. Pak můžete účtovat dodavateli penále, pokud nejsou některé úrovně služeb dodrženy. Používá-li se toto opatření s rozvahou, je to účinný způsob, jak udržet dodavatele, aby se zdržel nepravostí. Toto vše po svém zaměstnanci chtít nemůžete (náhrada škody je omezena čtyřapůlnásobkem jejich platu). Požadujte ochranu důvěrných informací. V mnoha případech dochází k velice intenzivní výměně informací mezi dodavatelem a objednatelem (např. v případě, že jsou všechny dokumenty uloženy na centrálních serverech dodavatele, probíhají externí zálohy a dodavatel má plný dálkový přístup do sítě). Jenom z tohoto letmého popisu je patrné, že ve smlouvě je třeba velice přesně vymezit odpovědnost obou stran za prozrazení informací kterékoliv z nich nebo za prozrazení či odhalení důvěrných informací třetím stranám. Vzhledem k tomu, že přesné vyčíslování škod je většinou téměř nemožné, je pravděpodobně jediným možným řešením zavedení vysokých smluvních pokut a oprávnění poškozené strany, v případě závažnějších případů prozrazení nebo odhalení důvěrných informací, okamžitě odstoupit od smlouvy.Jak se outsourcing IT služeb účtuje?Obecně lze říct, že existují tři nejčastější způsoby, jak strukturovat cenu v rámci SLA. - Paušální, neboli pevná cenaZákazník platí (obvykle) měsíční paušál za služby, ať jich využívá jakkoliv. Platit pevné ceny za služby se zákazníkům zpočátku vždycky zdá výborné, neboť náklady jsou jednoduše předvídatelné. A někdy to také výborně funguje. Pevné ceny jsou však s časem poněkud obtížné pro poskytovatele, který musí splňovat dohodnuté úrovně služeb bez ohledu na to, v jakém prostředí (např. zastaralé hardwarové prostředky) budou činnosti vykonávány. Pevné ceny lze efektivně aplikovat spíše u větších firem, které mají jasně vydefinovány mantinely (např. vnitropodnikovými směrnicemi o používání IT) a pravidelně obnovují svoje IT prostředky. - Ceny za jednotku, neboli  platba za výkonPoskytovatel stanoví cenu za určitou úroveň služby a klient platí za využívání této služby. Například pokud zadáte jednotkou údržbu desktopů či tiskáren, zákazník by mohl platit pevnou částku za určitý počet uživatelů desktopů či tiskáren, kterým je poskytována podpora.  - Variabilní, kombinovaná cenaZnamená, že zákazník platí pevnou cenu za základní úroveň služeb poskytovaných outsourcingem, ale připouští určitou variabilitu v závislosti na objemu a úrovni poskytovaných služeb. Typickým příkladem je u menších společností oblíbená varianta, kde měsíční cenu tvoří pevná částka za správu infrastruktury (servery, dohled, dálková správa, monitoring, helpdesk, hotline atp.), v kombinaci s jednotkovou cenou (např. hodinová či jednotková sazba) za správu desktopů a uživatelskou podporu.Požadujte transparentní vyúčtování či on-line elektronický reporting prací provedených na vašich systémech. Nejobvyklejším zúčtovacím obdobím je měsíční platba.Svobodný trhOutsourcing představuje nový fenomén organizace podnikání, který se stále více uplatňuje i v českých podmínkách. Na internetu je definice neznámého autora, který říká: Od outsourcingu se očekává, že odstraní základní problém všech samostatných interních týmů podniků – jejich pracovníci pociťují odpovědnost za svůj výkon jenom velice slabě. Vědí totiž, že pokud nezpůsobí firmě velkou škodu nebo ztrátu, jsou natolik chráněni vysokými náklady na svoje nahrazení (a v ČR navíc ještě rigidní ochranou zákoníku práce), že v podstatě není možné, aby byli postiženi ztrátou zaměstnání (nehledě na to, že podle zákoníku práce je náhrada škody z jejich strany omezena čtyřapůlnásobkem jejich platu). Navíc jejich odborné práci nikdo nerozumí, tedy je velmi obtížně kontrolovatelná. Naprosto jinou pozici mají externí dodavatelské firmy. Náklady na jejich nahrazení jsou mnohem menší a v případě outsourcingu, který nezasahuje do podstaty chodu firmy, mohou být nahrazeni prakticky ze dne na den. Outsourcing tím také ilustruje základní ideu svobodného trhu: totiž, že každý má dělat jenom to, co umí nejlépe, a za odměnu z této činnosti si pořídit všechno ostatní. Jinými slovy, že pro firmu je nejvýnosnější věnovat se činnosti, ve které má největší komparativní výhodu a zbytek přenechat jiným. Výhodou outsourcingu IT služeb tedy je skutečnost, že klient má k dispozici profesionální servis s kvalitami, které by z vlastních zdrojů získával s vyššími finančními náklady, a navíc může využít možnosti sjednání přísných pravidel a finančních garancí. Slovníček pojmů  IT– Information Technology– Informační technologieICT – Information and Communication Technology – Informační a komunikační technologieKomplexní outsourcing IT– Převzetí či odkup IT majetku dodavatelem a zpětný pronájem v podobě služby. Zákazník neplatí za pronájem počítače, ale za službu zprostředkovanou výpočetní technikou, kterou nevlastní. Tento typ outsourcingu využívají především veliké společnosti o stovkách zaměstnanců.Outsourcing– Doslova Outside Resource Using (přeloženo využití vnějších zdrojů), všeobecně se termín používá pro dlouhodobé převedení oblasti určitých služeb na externího poskytovatele včetně přenesení odpovědnosti.SLA– Service Level Agreement – Smlouva s garantovanou úrovní služeb 10 výhod outsourcingu IT služebPřesné a průhledné plánování nákladů na údržbu a rozvoj.Dostupnost a zastupitelnost odborníků pro různé oblasti, kteří jsou neustále k dispozici a přitom není nutné se starat o jejich vzdělávání.Snížení celkových nákladů na IT – náklady na management, koordinaci, odstranění skrytých nákladů.Správný rozsah podpory IT na základě flexibilních servisních smluv.Přenesení rizik (funkčnost, inovace…) na dodavatele.Výrazně pružnější reakce na nové požadavky a zavedení nových technologií.Udržování nejmodernější technologické platformy bez nutnosti investic (přenos zkušeností dodavatele na všechny zákazníky).Garantovaná kvalita a úroveň služeb.Využití smluv, které má váš dodavatel služeb uzavřené se svými dodavateli hardwaru i softwaru, díky nimž se nemusíte starat o opravy nebo náhradní díly hardwaru nebo legalizaci a upgrade softwaru.Snížení investičních nákladů, které mohou být převedeny na náklady provozní.Proč je outsourcing „in“?Dříve byla situace taková, že firmy měly svůj interní tým, který se staral o všechno v rámci IT. Někdy se takové uspořádání označuje jako insourcing, tedy opak outsourcingu. Problémy se objevily záhy. Rychlý vývoj celého IT trhu s sebou nese nutnost vzdělávání IT pracovníků, tedy další náklady, problémy s přetížeností správců (nemůžeme si dovolit dalšího správce) a zastupitelností (kdo se bude starat o systém, když bude náš správce nemocný či na dovolené). V posledních dvou letech se seznam problémů rozšířil o další, velmi významný bod. Nedostatek kvalifikovaných pracovníků v České republice. Velká města se potýkají s nenaplněnou poptávkou po IT profesionálech (v Praze je odhadem až 1 000 nenaplněných pracovních míst). Společnost LMC (provozovatel serveru jobs.cz) uvádí, že firmy sice usilovně hledají specialisty, ale přestože je v databázi životopisů jobs.cz zaregistrováno kolem 4 000 lidí, kteří chtějí pracovat v IT sféře, není poptávka uspokojena. Tito lidé si ale v současné době velmi pečlivě vybírají svého budoucího zaměstnavatele a mnohdy mají vysoké požadavky, například platové, a proto hledají delší dobu. Mnozí IT profesionálové chtějí pracovat výhradně pro technologické firmy, v nichž si zvyšují kvalifikaci. V průběhu několika posledních let se v Praze a okolí usídlila řada IT firem a vytvořilo se několik stovek nových pracovních míst. Na pohled příznivé řešení situace, nebýt jednoho nepříjemného faktu – počet IT specialistů není nekonečný. Jsme svědky přílivu pracovníků ze zemí bývalého východního bloku, Indie či Kuby. Ovšem díky lukrativním mzdovým nabídkám nadnárodních společností a relativně nízkým životním nákladům k nám jezdí lidé i z opačného pólu Evropy. Objevují se odborníci ze skandinávských zemí, i z Velké Británie. Udržet si vlastního, vysoce kvalifikovaného odborníka déle než rok začíná být úspěchem. Pro firmu vlastnící 50 počítačů a tři servery nebude ekonomicky efektivní investovat do vlastních odborníků (nevynucuje-li si povaha podnikání roční investice do obnovy IT v řádu miliónů) a nabídnout jim odborný růst jako motivaci, je skoro nemožné. IT specialisté potřebují ke svému kariérnímu růstu poznávat nové technologie nejen v odborném časopisu, ale především v praxi. S vysokou pravděpodobností ti schopnější odejdou dříve a ti průměrní o den později. Taková je doba, obor houstne, ovšem chybějí lidé. To je jeden z klíčových důvodů, proč je outsourcing fenoménem doby.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Rovné příležitosti

Hledáte obchodní zástupce? Musíte mít co nabídnout

Obchodní zástupci jsou pro mnoho firem životně důležití – jsou to právě tito lidé, kteří aktivně hledají nové zákazníky, udržují kontakty s těmi stávajícími a prodávají produkty nebo služby. Ač je obecně zažité, že práce obchodního zástupce je velmi negativně vnímaná, vždy záleží na produktech, službách a tváři firmy, pro kterou člověk pracuje. Obchodního zástupce hledá snad každýStačí se podívat na nabídku pracovních míst – téměř polovina z inzerátu hledá lidi právě na tyto pozice. To by ještě nebylo nic hrozného, pokud by se u většiny z nich nejednalo o zcela neznámé společnosti, za kterou stojí jeden člověk, který pro větší prestiž používá názvy jako generální ředitel, account manager a další, které jsou známé hlavně z firem, u kterých jsou tyto pozice běžné.… Ale musí mít co nabídnoutTaková neznámá společnost potom nabízí zcela tuctový produkt, za který má daný obchodní zástupce mizivou provizi, nemotivující ho k tomu, aby vůbec danou práci vzal, natož aby se v ní snažil. Jedná se o dokola omílané dogma, kdy dostane člověk nápad na založení společnosti, kde budou pracovat ostatní, a to formou provize z prodeje. A takto to v reálném světě nefunguje – tedy ne pokud se jedná o malé neznámé firmy.Známé firmy nemají problém s hledáním obchodních zástupcůTo, co je pro menší firmy noční můrou, může být pro velké firmy opakem. Ty si totiž jsou vědomy toho, že i obchodní zástupce je zaměstnanec jako takový, a tak si kromě odměny za prodané produkty zaslouží i určitou jistotu v podobě fixního platu. Ne všechny měsíce totiž mohou být stejně kvalitní, co se výše prodejů týče.Velká firma – „země zaslíbená“ obchodním zástupcůmNa druhou stranu nikdy nebudou tak malé, jako u firem neznámých. Určitě udělá na budoucího zákazníka lepší dojem člověk, který řekne, že je obchodní zástupce Seznamu, Googlu, Applu, Coca-Coly nebo jiné velké firmy, kterou každý zná a ví, že z případného nákupu nemusí mít obavu.Naopak, pokud přijde obchodní zástupce z neznámé a malé firmy, která vlastně nepřináší nic ojedinělého, po krátké diskusi opouští dveře s prázdnou. Takto to udělá několikrát a on sám ztratí do jakékoliv práce motivaci.Proč malé firmy obchodním zástupcům nezaplatí?Tím hlavním důvodem, proč mnoho lidí nabízí svých obchodním zástupcům pouze provizi z prodeje, je strach. Strach z toho, že měsíčně prodá tak málo produktů, že nepokryjí ani náklady na jeho mzdu. S tím souvisí i to, že jeho činnost možná nebude tak kvalitní, jak se možná očekávalo. Na druhou stranu stejný strach mají i samotní obchodní zástupci, kteří by měli přijít do firmy pracovat pouze za provizi. Ani oni nemají jistoty, že daný produkt je skutečně tak dobrý, že si díky němu dokážou slušně vydělat.Čísla přesvědčí, ale málokdo je předložíObchodní zástupce však mohou přesvědčit jasná čísla. A to nejenom o obratu firmy, ale i o pozicích jiných zástupců a hlavně o jejich vyplacených odměnách. A to nejenom ústní formou, kdy si každý může nalhat, co chce – a také že nalže, ale předložením proplacených faktur. Pokud budoucí obchodní zástupce uvidí, že si většina týmu vydělá nadprůměrně, pravděpodobně nemá důvod váhat, a na výplatu bez fixního platu přistoupí.Naopak pokud jsou obraty firmy nulové a tým stávajících obchodních zástupců si za poslední měsíc vydělal dohromady pár stovek na pivo, určitě není správná volba se v této společnosti angažovat.Hledám obchodního zástupce – jak na to?Pokud tedy i vy obchodní zástupce hledáte, dejte jim do ruky propracovaný systém odměn a ukažte jim, že vaše firma skutečně „jede“. A pokud tomu tak není, nezbývá vám nic jiného, než se do jeho pozice pasovat sám. Když už nic jiného, tak vám to dá obrovskou zkušenost v tom, jak své budoucí zaměstnance na této pozici řídit. Budete tak přesně vědět, s jakými problémy se mohou potýkat.

Pokračovat na článek


Optimalizace vyhledávačů ukončí hru na schovku!

Webové stránky už dávno přestaly být jen firemní vizitkou. Firmy, které si to uvědomily, používají web jako silný marketingový nástroj – a s úspěchem. Denně jsou na internetu milióny lidí, kteří hledají informace, rady, služby, produkty, zábavu. Najdou vás?Hybnou sílu internetu převzaly vyhledávače. Doba procházení katalogů je pryč a vyhledávače rozhodují, na jakou stránku bude zákazník nasměrován. Znáte to sami: otevřete vyhledávač, do bílého okna zadáte „horská kola“ a pak z deseti výsledků vyberete firmu, která produkt dodá. A jak jsou na tom vaši zákazníci? Najdou v prvních deseti odkazech vás nebo vaši konkurenci? Pokud nejste „vidět“, nezoufejte – zde je několik tipů, jak s optimalizací začít.Optimalizace pro vyhledávače (SEO)Moderní marketingový pojem, věda nebo magie? Optimalizace pro vyhledávače (anglicky Search Engine Optimization) prakticky znamená neustálý proces vylepšování webových stránek tak, aby jim vyhledávače dobře rozuměly. Každý vyhledávač má svá kritéria hodnocení webových stránek. Tato kritéria nejsou veřejná a tvůrci vyhledávačů je tají a někdy i lehce mění. Naštěstí, základní kritéria jsou stejná téměř u všech fulltextových vyhledávačů – jde o obsah webu, kvalitu technické realizace stránek a zpětné odkazy.Jak ale nastavit kritéria tak, aby vyhledávače „pochopily“, že mají stránky umístit do první desítky odkazů? Pojďme rozebrat jednotlivé aspekty podrobněji.Než začneteNež se pustíte do optimalizace, zvažte několik základních otázek. Co od svého webu čekáte? Má podpořit image, prezentovat služby nebo nosit zákazníky? Projděte si web a podívejte se, jak složité je dostat se k cíli (např. k objednávce nebo kontaktu). Kolik kliknutí je potřeba, aby se z návštěvníka stal zákazník? Pokud více než tři, popřemýšlejte, jak web uspořádat jednodušeji – zaměřte se na podstatné. Web je váš obchodník, a pokud nedokáže návštěvníka zaujmout, přesvědčit a přivést k akci, nepouštějte se do optimalizace, ani jiných marketingových nástrojů. Poraďte se s odborníky, jak web přestavět. Funguje-li správně, má smysl přivést další návštěvnost. Podílu mezi počtem návštěvníků a zákazníků se říká konverzní poměr. Říká, jak dobrý obchodník je váš web. Konverzní poměr měřte – daří-li se jej zvednout, prodáte více a ušetříte náklady na marketing.Zvažte, kolik času a úsilí chcete problematice věnovat. Šikovný webmaster může pomoci, nicméně pokud to myslíte s optimalizací vážně (tj. internet vám přináší zákazníky), obraťte se raději na specialisty.Jdeme optimalizovat…najděte klíčová slovní spojení, která výstižně popisují váš obor vaši činnost. Často je lepší zvolit konkrétní slovní spojení, než obecná.Zvolte například „opravy praček“ místo slova „pračky“ nebo „prodej aut“ místo „auta“.Při zvolení příliš obecných slovních spojení se může stát to, že oslovíte návštěvníky, kteří hledají slovo v jiném kontextu. O váš web pak nemají zájem.Přemýšlejte, jak vás hledají vaši zákazníci.zjistěte vyhledávanost slov – každé slovní spojení hledá měsíčně jiný počet lidí.Vodítkem poslouží našeptávač Seznamu, který vám napoví, co lidé nejčastěji hledají.Po vyhledání klíčového slova vám Seznam ukáže i statistiku hledanosti - pod výsledky vyhledávaní klikněte na odkaz Statistika hledaného výrazu.Vyberte klíčová slova, která hledá maximum lidí a popisují vaši činnost – přinesou největší užitek.zjistěte aktuální umístění webu – klíčová slova postupně zadejte do vyhledávačů a spočítejte pozici umístění.Zkuste primárně Seznam. Pokud jste web nenašli na první stránce, zkuste kliknout na druhou stránku. Dále už neklikejte, na další stránku výsledků přejde jen 10 % návštěvníků.Pokud jste se našli na druhé stránce, není to špatné. Možná postačí web dopilovat.Když web není ani na druhé stránce, dále nelistujte, pravděpodobně bude potřeba web optimalizovat komplexně.zajistěte dobrý obsah – obsah je pro vyhledávače něco jako „krmivo“. Kvalitní krmivo mají rádi. Pište o věcech, o kterých jiní nepíšou.zjistěte, zda jsou zvolená klíčová slova zakomponována v textu stránkyumístěte klíčová slova do titulku stránky – například takto: „Matrace Matex – zdravotní matrace – postele”.umístěte důležitá slova na stránce do nadpisů (technicky: použijte XHTML značky H1, H2, …).zkontrolujte technickou kvalitu webu – na kvalitě provedení webu záleží. Pro ověření kvality stránek:zkuste XHTML validator – prověří, zda je kód stránky správě zapsán. Najdete jej na adrese http://validator.w3.org/ . Zadejte do něj adresu stránek a pokud vám nahlásí více než 10 chyb, poproste webmastera o opravu.ověřte, zda je zdrojový kód stránky krátký. Otevřete si web, klikněte na něj pravým tlačítkem a vyberte „zobrazit zdrojový kód“. V poznámkovém bloku Windows se zobrazí změť znaků. Spočítejte jen, na kolik obrazovek je kód dlouhý. Pokud napočítáte do 10, je to ještě celkem dobré.zkontrolujte, jak vypadá vaše WWW adresa. Je přirozeně čitelná nebo obsahuje nic neříkající znaky a čísla? Hezká adresa vypadá například takto: www.neco.cz/sluzby/prodej-zbozi. Pokud ji nemáte, chtějte po svém webmasterovi zprovoznit přepis URL adres (modrewrite pro servery Apache).zajistěte, aby na vás ostatní weby ukazovaly – čím více stránek na váš web odkazuje, tím více se jeví zajímavým. Odkazy kupte nebo je vyměňte s jiným webem.pokud jste šikovní a máte dost času, podívejte se po zajímavých webech, které jsou tematicky blízké vašemu – vyhledávače to ocení.domluvte se s majitelem webu na umístění svých odkazů na jeho web.na oplátku může majitel webu chtít umístění svých odkazů na vašem webu nebo zaplatit J.sledujte pravidelně pozice umístění ve vyhledávačích – evidujte pozice umístění webu. Každá změna webu může pozice ovlivnit.zaměřte se na vyhledávače Seznam, Google, případně Centrum.postupně dejte vyhledat svoje klíčová slova a u každého spočítejte umístění.výsledky si poznačte do Excelu a sledujte trend.kontrolujte jednou týdně, vyhledávače nemění pozice ze dne na den.měření pozic ve vyhledávačích zvládnou některé SEO nástroje automaticky, což ušetří práci.některé nástroje umí váš web porovnat s konkurenčním – www.seo-metr.czco vás bude optimalizace stát? – ani optimalizace není zadarmo. Jde buď o váš čas, nebo čas jiných. Orientačně lze říci, že:pokud váš web je staršího data, bude potřeba jej přepracovat komplet. To může stát 20–60tisíc, eshop i více.pokud máte web relativně v pořádku, základní optimalizace webu vás vyjde na cca 15–25 tisíc.pro zajištění stálého předního umístění budete muset zaplatit webmastera nebo SEO optimalizátora. Ten bude sledovat pozice a provádět korekce. To vás vyjde měsíčně na 3–12 tisíc (podle složitosti).co vám optimalizace přinese? – především návštěvnost a nové zákazníky. Optimalizace má mnoho plus, z hlavních se dají jmenovat tyto:přivádí jen ty návštěvníky, kteří cíleně hledají danou službu či produkt.přivádí návštěvníky přirozeně – přes vyhledávače, ne přes reklamu.cena za přivedení návštěvníka se většinou pohybuje kolem cca 0,30– 3 Kč.optimalizace je prakticky nejefektivnější v poměru cena/výkon.zajímavé, ale složité? …poraďte se s odborníky. Optimalizace je ve své podstatě neustálý proces vylepšování stránek, sledování pozic ve vyhledávačích a pozic konkurence. Nemáte-li čas, nechte si poradit. Odborníci navrhnou vhodné řešení na míru, podle vašich potřeb i rozpočtu. Při výběru optimalizační firmy:ptejte se na reference – ověřte si firmu. Mnoho firem hřeší na neznalost klientů.chtějte vědět, co optimalizace zahrnuje a jaký bude její konkrétní výsledek (je jednorázová nebo dlouhodobá, jak bude probíhat?).pohlídejte si smlouvu a finance – za co přesně platíte, kdy a jaké jsou zárukypro výběr konkrétní SEO firmy zadejte do vyhledávače například „optimalizace seo“ nebo „seo“.Tak šťastnou ruku při výběru a vzhůru k předním pozicím!

Pokračovat na článek