43ZOBRAZENÍ

Vietnamci jsou tu s námi již nějaký ten rok a přestože jsou považováni za ne moc dobré obchodníky, tak se postupně zlepšují. Stávají se tak čím dál silnějšími konkurenty drobným českým obchodníkům, kteří často nejsou dostatečně flexibilní a kreativní.

Vietnamci sice pravděpodobně nic o marketingu neví,  za to však ví, co chtějí zákazníci a to jim dodávají. Vědí, že jejich cílový zákazník chce levnější zboží, dostupné ideálně po většinu dne a nově také začínají chápat, že zákazníci chtějí platit platebními kartami, s kterými se pomalu učí pracovat.

Platba platební kartou se v ČR pomalu a jistě stává naprostou samozřejmostí a obchodníci, kteří je neakceptují, budou mít čím dál nižší obrat. Ano sice musíte bance odvádět nějaké to procento z obratu, ale na druhou stranu akceptací platebních karet můžete k sobě přitáhnout nové zákazníky a tím tak příjmový deficit vyrovnat.

I když je fakt, že soudržnost vietnamské skupiny obchodníků jim poskytuje obrovskou množstevní výhodu, kterou mohou využít třeba v bance, kde si mohou přeci jen uhádat zajímavější podmínky. Do karet Vietnamcům také hraje to, že se na ně banky začali specializovat a tak v bankách dnes zaměstnávají lidi z jejich řad, kteří s nimi domlouvají smlouvy.

Konec konců proč ne, jsou to pilní obchodníci, kteří se pomalu a jistě vypracovávají z tržišť do obchodních domů. A co vy, český obchodník, jak jste na to vy. Máte webové stránky, e-shop, akceptujete platební karty, snažíte se o nějakou alespoň lokální formu reklamy?