48ZOBRAZENÍ

Vystřelte zákazníka na Měsíc!


Jste dodavatel a jste závislí na loajalitě svých klientů?Jste zaměstnavatel a existence firmy stojí na tom, jak dobré zaměstnance jste si vybrali a co děláte proto, aby u vás zůstali?Jste šéf a výše vaší prémie záleží od akvizic vašich podřízených. Jste personalista a potřebujete motivovat desítky znuděných kolegů?Blíží se Vánoce, konec roku – nabídněte jim zážitek, na který jen tak nezapomenou!

Emoce ve službách obchodu

Kromě toho, že nejlepší časy lanových a horolezeckých světů, dlouhých a nekončících firemních párty a petangových turnajů už pominuly, se změnilo ještě něco. Vaše cílová skupina, tj. ti, co mají být obdarováni, jsou rozmazlení a jen tak něčím se jim nezavděčíte. Už si nemůžete dovolit chápat ji jako masu, která má uniformní a předvídatelné potřeby a nekonečnou spotřebu tužek, deštníků a termobatohů. Přeskočte ambice uspokojit každého individuálně, není to reálné a většina firem na to nemá. Takže musíte šokovat, příjemně překvapit, vyrazit dech.

 Naštěstí to nemusíte dělat sami, existují firmy na zážitky, které sbírají ztřeštěné, extravagantní a originální nápady za vás a garantují spolehlivost dodavatelů zážitků. Obdarovaný pak poté, co na závodním okruhu vystoupí z Ferrari, nebo se na tankodromu vysouká z dělové věže, září nadšením.

Čím větší vybočení z normálu, čím více vyplaveného adrenalinu, tím lépe. Následné schůzky, porady a pohovory jsou vedeny ve zcela jiném duchu. Povinné neformální úvody jednání se změní ve vyprávění pocitů a zážitků. Jste v tom společně. Tak, jako si každý pamatuje svého učitele/učitelku tělocviku, nebo první polibek, bude si pamatovat i toho, kdo ho poprvé posadil do vznášedla.

One to one marketing zážitků

Pokud se vám nepodaří najít z nabídky trhu zážitků pro vašeho klienta ten správný nebo pokud chcete, aby byla za vaším dárkem vidět opravdová snaha ušít mu dárek přímo na tělo, vycházejte z jeho konkrétních potřeb a vytvořte službu/zážitek, o kterém víte, že ho potřebuje a ocení, ale z nějakého důvodu nestíhá, nemůže nebo nezvládá si jeho realizaci zařídit sám. Pokud nemáte s klientem vysloveně přátelský vztah, je ovšem lepší v této oblasti zůstat v rovině profesionální a hledat inspiraci v jeho podnikání. Víte například, že se klient chystá na veletrh, navrhněte a vytiskněte vkusné pozvánky na jeho stánek, zaplaťte dvě hostesky, co je budou u vchodu rozdávat a zvyšte tak návštěvnost jeho exhibice. Nebo angažujte architekta pro návrh originální cedule s označením sídla, či angažujte umělce na zhotovení poutače před budovu. Nic z toho se nehodí? Poslouchejte v průběhu roku, co ho trápí a překvapte ho nápaditým řešením jeho problému. Při troše empatie a tvořivosti určitě něco najdete.

Co riskujete s dárkem?!

Netrefíte se do vkusu, překročíte osobní hranice, neodhadnete kulturní rozdíly.Klient se při akci zraní a musí na operaci.Klient nemá kondici, fyzicky na to nestačí, akce ho zklame, bude mít z toho všeho špatný pocit a zlobit se bude na vás.Jelikož dáváte klientovi volnou ruku při výběru termínu, kdy se akce zúčastní, může se stát, že tak udělá až po podpisu vaší smlouvy na příští sezonu.Potká se tam se svým konkurentem, který je taky vaším klientem a vybral si stejnou akci hned po něm.

Na co se vyplatí dát si pozor

Nepleťte si dárek s úplatkem a dejte si záležet, aby si to nespletl ani klient. Nechte klienta si vybrat. Z akce pro něj vyplývá nějaká povinnost a může být tisíckrát příjemná, on kvůli ní překonává svou pohodlnost, obětuje volný čas, a tak by to neměl dělat jen proto, aby to nakonec nepropadlo.

Správně identifikujte, kdo vám ve skutečnosti přináší kšeft – ne vždy je to ředitel, nebo majitel firmy.

 

Jak a kde na zážitky

Seznam zážitkových agentur najdete spolehlivě ve vyhledavačích na internetu. Na příslušných webových stránkách je „manuál“, jak krok za krokem postupovat. Je to jednoduché:- Vyberte zážitek z katalogu (pokud si nejste jisti, který zážitek je ten pravý, darujte univerzální certifikát a obdarovaný si může vybrat sám).- Objednejte zážitek (stačí vyplnit objednávkový formulář, v němž zvolíte způsob doručení a platby dárku).- Převezměte dárkový balíček. (Na vámi určenou adresu bude doručen dárkový balíček, který obsahuje certifikát na vybraný zážitek či univerzální certifikát a průvodní dopis s popisem zážitku a bližšími pokyny pro jeho vybrání. Je ihned připraven k předání, nikde není uvedena cena zážitku. K balíčku bude přiložena faktura. Fakturu lze poslat na jinou adresu než samotný dárek.)- Jak rezervovat termín zážitku? Stačí kliknout na tlačítko „Rezervace termínu“. (V rezervačním formuláři zadáte číslo zážitkového certifikátu, jméno zážitku a zvolíte si termín, vhodné je uvést dva náhradní termíny.) 

Proč Zážitek, a ne 3D dárek?

Ušetříte

Čas – nečekáte na výrobu dárku, neztrácíte dny schvalováním, nepotřebujete vzorky.

Nervy – nehrozí zpoždění dodávky, nebo její zkažení.

Peníze – nízké náklady na poštovné a balné.

Slova – jelikož vybíráte z hotového katalogu, zážitky není třeba složitě popisovat, fotit, prezentovat.

Kde všude se dají zážitky v marketingu využít

- Dárky pro klienty: zážitky můžete svým klientům darovat v univerzálním balení – jedná se krásnou dárkovou krabičku, která obsahuje dárkový certifikát opravňující jeho držitele k využití zážitku v průběhu půl roku.

- Motivační programy pro zaměstnance: na základě konkrétních požadavků si nechte sestavit motivační program na míru. Vaši zaměstnanci tak mohou dostávat odměny v podobě bodů, které si pak vymění za zážitky.

- Věrnostní programy: zařazením zážitků se odlišíte od konkurence a podpoříte loajalitu své cílové skupiny, jako i své pozitivní renomé v oblasti PR.

- Ceny do soutěží: nabídnutím zážitku lze výrazně zvýšit návratnost kuponů z vaší spotřebitelské soutěže.- Za velice dobře fungující formu začlenění programu do vaší komunikace považuji on-line webovou aplikaci nebo elektronický  katalog, který může být umístěn na vašem firemním intranetu. - Samozřejmě lze využít i klasickou variantu tištěného katalogu.

 

Motivace pro všechny bez rozdílu

„Naše firma se v rámci motivace snaží nabídnout zaměstnancům vždy něco navíc. Základem pro jakýkoliv nepeněžní benefit je jeho výjimečnost a atraktivita. V naší firmě jsou tyto benefity dostupné každému, včetně brigádníků. Zážitek přináší všem nejen spoustu zábavy, ale také možnost strávit čas v kolektivu svých kolegů. Obzvlášť u adrenalinových zážitků je zřejmé i propojení s teambuildingovými aktivitami, což je vítaným přínosem pro naši společnost.Další výhoda? Lidi si můžou vyzkoušet, zdali je lepší být popelářem, prodavačkou v sexshopu, bagristou, kombajnistou a nebo si užívat v příjemném pracovním prostředí po boku skvělých kolegů a kolegyň a mít toho nejlepšího šéfa na světě.“