Výsledky vyhledávání pro dotaz affil odkaz

Výsledky vyhledávání v sekci: Smart business

Jak získat návštěvnost pro váš projekt

V době rozvoje internetu a Facebooku je moderní sdělovat okolí i neznámým lidem své názory, postoje, příběhy a znalosti online. Webových stránek a blogů pak přibývá jako hub po dešti, každý touží mít něco svého, kde se bude moci svobodně vyjadřovat. Nejeden člověk se díky internetu stal také slavným. Co je na jednu stranu hezké, ale na druhou stranu ať váš projekt bude nejlepší a články nejkvalitnější, dostanete se pravděpodobně do bodu, kdy už všechny známé obejdete a nějak už dále návštěvnost růst nebude chtít – ano přichází okamžik začátku boje s návštěvností. Nebojte se a vydržte! Pokud je váš projekt dobrý, je obvykle jen otázkou času, než se mu podaří přehoupnout se přes těžké začátky. A právě o tom, jak to udělat, je tento článek. Základní věcí je váš projekt co nejvíce rozšířit, udělat mu reklamu, aby ho co nejvíce lidí poznalo, když se jim pak bude líbit, určitě ho ukážou zase svým známým, ty zase jejich známým atd. Základní věcí tedy je, poslat odkaz s nějakým vyprávěním svým známým na email, FB, Skype, Icq atd … Můžete je i poprosit, aby vám oznámili svůj názor a poslali,, reklamu "dále. I na svůj web můžete do nějaké kategorie hodit prosbu o další šíření pomocí bannerů, ten má na svých stránkách dnes velké množství lidí, ale tato cesta se mi zdá poměrně málo produktivní, doba je rychlá a málo kdo bude jen tak někam dávat váš banner jen proto, že se mu web líbí, navíc většina lidí to ani neví. Lepší je pak najít web s blízkým zaměřením, nebo web vašeho kamaráda a poprosit o výměnou reklamy, on na web umístí reklamu na vás, vy na něj. Pokud je web slušně navštěvovaný, jedná se o jednu z nejlepších cest. Pokud jste takový web nenašli, můžete si zaplatit reklamu na libovolném hojně navštěvovaném webu. Sice budete měsíčně muset vydat určitý poplatek, opět podle návštěvnosti, ale pokud má projekt budoucnost, může se vám to po rozjezdu několikanásobně vrátit stejnou cestou – tedy prodejem reklamy. A v neposlední řadě nezapomeňte zapomenout dát váš projekt do webových vyhledávačů. Tam můžete i mimo jiné sledovat růst, podle vývoje webu, například čím více článků vám vyjde, tím více se posunete v žebříčku nahoru, vliv mají samozřejmě i další faktory. Nicméně, většinou přidávat web nikam potřeba není, například weby na adrese. Com google prochází automaticky, nebo stačí když na vás někdo odkáže, pak si už roboti vyhledávačů k vám cestu najdou sami.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Event management

Tvorba obsahu webu - na co nesmíme zapomenout

O úspěšnosti vašich stránek rozhoduje obsah. Tvorba obsahu webu je velmi důležitá, protože rozhoduje o tom, jak bude váš web navštěvovaný, a jak dlouho na něm lidi vydrží. To je to, co by vás mělo zajímat nejvíce, jak už jsem se zmínil v článku o měření a statistikách. A nejen návštěvníci, ale také pro vyhledávače je obsah důležitý. Čím více kvalitního obsahu, tím lépe. Proto i kdybyste měli jen stránky, řekněme prezentační, určitě přidávejte pravidelně nový obsah, ideálně formou blogu.Tvorba obsahu webu v kostceNejhorší co může být, jsou statické stránky s neměnícím se obsahem, což vidíme u tisíců firem a živnostníků. Určitě víte, co tím myslím, přijdete na hlavní stranu, kde je klasická věta „Vítáme vás na našich stránkách, … jsme nejlepší, protože se oboru věnujeme xx let a velmi nám záleží na našich zákaznících“, pak je záložka O nás, Služby a Kontakt. To je prostě katastrofa. Nejen, že to nenabídne nic návštěvníkům, ale už vůbec ne vyhledávacím robotům, protože tam žádný jiný obsah není, a obvykle tam zůstává beze změn i několik let. To je špatně.Klíčová slovaAť už píšete jakýkoliv text na web, používejte klíčová slova. Dejte si tu práci, a pro každý příspěvek najděte hlavní klíčové slovo. Ideálně si nejprve ověřte jaká slova a spojení se často vyhledávají. K tomu vám pomůže nástroj od Seznamu – Návrh klíčových slov, nebo od Google – Plánovač klíčových slov. Tyto nástroje jsou velmi užitečné a dost vám ulehčí práci. Stačí zadat konkrétní slovo, nebo spojení, a ihned uvidíte jak je hledané, případně jaké varianty a spojení se hledají nejvíce.Ale pozor, to, že se slovo hledá nejvíce neznamená, že je to pro vás nejlepší. Může tam totiž být taková konkurence, že i když je hledané, tak skončíte ve vyhledávání dost pozadu. Ideální je zvolit nějaké slovní spojení, které obsahuje dané slovo. Můžete také zvolit úplně jiné slovo z podobného oboru, které nemá tak velkou konkurenci, ale nějak s vaší činností souvisí. Nezapomeňte to opravdu dělat u každého článku, je to důležité.Obsah a formátováníKdyž píšete nějaký článek, přemýšlejte o tom, aby byl co nejsrozumitelnější a pro čtenáře lákavý. Pozornost věnujte obzvláště úvodu, který se zobrazuje v náhledu článků. Ten z velké části rozhoduje o tom, zda návštěvník klikne, a bude si chtít článek přečíst. Článek by neměl být moc krátký,ale ani moc dlouhý. Neřeknu vám žádnou konkrétní délku a počet znaků, to je závislé na více faktorech. Zkrátka nesmíte čtenáře unudit. Musíte se vžít do role čtenáře a přemýšlet jako on. Články v žádném případě nekopírujte z jiných webů. Jednak byste tím porušili autorská práva, a jednak vám to nepomůže ve vyhledávačích.Používejte formátování, dlouhý slitý text čtenáře nezaujme. Dělejte odstavce, používejte tučné písmo, podtržení a hlavně nadpisy. Rozdělujte jednotlivá témata a nebojte se ani barev. Čtenář se nesmí nudit a musí mít šanci vydechnout. Dobře také funguje přidat do článku nějaký citát, samozřejmě pokud se hodí k tématu. A důležité je i písmo a jeho velikost. Nastavte si v šabloně nějaké standardní písmo, žádné kudrlinky ani robotický vzhled nefungují. Velikost písma by měla být čitelná pro všechny. Volte raději větší než menší. Ideálně v rozmezí velikosti 12 – 14, ale v závislosti na tipu. Prostě určitě nechcete, aby vaše články někdo četl s lupou.Používejte obrázky. Každý článek by měl mít minimálně náhledový obrázek, který se zobrazuje v přehledu článků. Když je článek delší, klidně zakomponujte obrázky i přímo do textu. Obrázky vybírejte samozřejmě k danému tématu. Kde obrázky vzít a neporušit autorská práva jsem už psala v tomto článku.Výzva k akciKaždý článek má nějaký důvod, ať už chceme čtenáře přesměrovat na jiný článek, nebo na nějaké zboží musíme ho k tomu vyzvat, trochu mu pomoci. I když třeba žádný konkrétní důvod nemáte, tak přeci existuje. Chcete přeci návštěvnost, chcete aby na vaše stránky chodilo co nejvíce lidí, takže když zrovna nechcete čtenáře dostat jinam, chceme aby článek ohodnotil, napsal komentář a rozvířil diskusi. Všechno má důvod. Nezapomeňte proto do textu přidat odkaz, kam chcete čtenáře nasměrovat, nebo třeba pod článek výzvu k napsání komentáře, nebo sdílení na sociálních sítích. Prostě výzvu k akci. Třeba něco takového.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Rovné příležitosti

Jak vydělat na internetu téměř okamžitě?

Jak vydělat na internetu pomocí affiliate?Toto téma jsem již jednou trochu nakousl. Pojďme se na něj ale podívat podrobněji. Ukážeme si konkrétní návod, kde se dozvíte jak vydělávat na internetu prakticky okamžitě. A nemyslete si, že jde o nějaké drobné, když se tomu budete věnovat poctivě, můžete si přijít na pěkné peníze.Co je to affiliate?Pojďme si nejprve ujasnit, co znamená slovo affiliate. Affiliate marketing je způsob propagace, který využívá principu doporučení. Doporučení prodávalo vždy nejlépe, takže je tento model velmi výhodný jak pro prodávajícího (inzerent), tak pro lidi, kteří jeho produkty doporučují (partneři). V praxi to funguje tak, že budete doporučovat nějaký produkt, a pokud si ho někdo přes vaše doporučení koupí, dostanete provizi. Pokud ne, pak nedostanete nic. To, zda si někdo koupí přes vaše doporučení, hlídá affiliate program, který vám přidělí unikátní kód, podle kterého pozná, že někdo koupil přes vaše doporučení. U nás je nejrozšířenější program Affilbox, který je jednoduchý, přehledný a je kompletně v češtině.Jak vydělat na internetu přes affiliate?První věc, kterou musíte udělat je, uvědomit si co chcete propagovat. O co se zajímáte a jaké téma vás baví. Pokud vás baví sport, pak asi nebudete propagovat pneumatiky. Jde o to, aby vám to lidé věřili. Pokud tedy máte vybrané téma, je na čase najít vhodný affiliate. Některé jsem doporučoval již dříve, ale není problém najít prakticky jakýkoliv obor.Jdeme si to ukázat hezky prakticky. Dejme tomu, že jsem vybral obor nábytek a našel jsem si konkrétní affiliate. V našem případě to bude-  MT- nábytek. Zaregistruji se do jejich affiliate systému a přihlásím se. Po přihlášení si najdu záložku „Reklamní kampaně“ a vyberu konkrétní kampaň. Poté se vám hned nahoře zobrazí odkaz, který je již doplňen o váš unikátní kód. Tento odkaz si označím a zkopíruji. No a teď zbývá jen vybrat způsob propagace. 1. EmailUrčitě máte pár kontaktů na známé, rodinu, kamarády atd. Můžete jim tedy napsat mail a do něj vložit odkaz. Samozřejmě úspěšnost v takovém případě závisí na počtu kontaktů a na tom, jak to napíšete. V žádném případě, ale neposílejte mail na někoho, koho neznáte, nebo na nějaký mail, který jste našli na internetu. To je SPAM a hrozí za to pokuty.Mail by mohl vypadat třeba nějak takto:Ahoj Martine, vzpomněl jsem si, že si nedávno sháněl nějakou sedačku do obýváku. Sehnal si už něco? Já jsem teď kupoval novou postel na MT nábytku, vždyť víš, mají reklamu v televizi, a mají tam teď celkem slušný slevy, ušetřil jsem skoro 2 000 Kč, tak jsem si na tebe vzpomněl, jestli chceš tak jukni – www.mt-nabytek.cz. Dej pak vědět. jo a pozdravuj tu tvojí.Musí to prostě být důvěryhodné, ne že napíšete „Ahoj, tady mají skvělý slevy“ to je špatně. Za odkaz www.mt-nabytek.cz jsem schoval odkaz s mým affiliate unikátním kódem, takže jestli Martin koupí, čeká na mě provize. ????2. FacebookVětšina z nás má Facebook profil, a pokud ho nemáte, rychle si ho vytvořte. Facebook je totiž skvělé místo na propagaci. V rámci Facebooku máme 3 hlavní kanály propagace. Váš profil, skupiny a placená reklama. Prozatím se podíváme na první dvě možnosti, protože placená reklama je o něco složitější a budeme se jí věnovat zvlášť.V podstatě je to velmi podobný princip jako u emailu. Pokud budete propagovat přes váš profil, postavte příspěvek opět nějak osobněji. Myslete na to koho máte mezi přáteli a podle toho napište příspěvek. Opět je důležité, aby vám věřili. Napište příspěvek a pod něj vložte odkaz s vaším affil kódem, načte se vám okénko s odkazem na stránky a obrázkem. Jakmile se toto okénko načte SMAŽTE ODKAZ, KTERÝ JSTE UMÍSTILI POD PŘÍSPĚVEK!!! Nemusí každý na první pohled vidět, že jde o affil odkaz. Nebojte odkaz je ve skutečnosti již schován za tím okénkem s obrázkem. Nyní můžete příspěvek uveřejnit a čekat na výsledky.Propagace ve skupinách je účinnější. Výhoda je, že si můžete vyhledat skupinu zaměřenou na stejnou tématiku. V našem případě jde o nábytek, takže zkusím vyhledat skupinu z podobného oboru. Dám tedy do vyhledávání například slovo BYT, a ihned se mi objevila skupina „Bytujeme – bazar nábytku a vybavení“, přejdu do skupiny, a abych mohl napsat příspěvek, musím se ke skupině nejdříve přidat. Takže kliknu na Přidat se ke skupině, a musím počkat až mé přidání schválí. To může trvat několik minut, nebo taky hodin, proto si toto vždy natipuji předem. Vybírejte jen větší skupiny, kteří mají minimálně tisíc členů, ale čím větší, tím lepší.Jakmile nás skupina schválí, přijde nám oznámení a můžeme vytvořit příspěvek. Některé skupiny mají pravidla, takže pokud na takovou narazíte, raději si je přečtěte. Tak a jdeme na to, skupina je zaměřená spíše na bazar, takže si v affiliate MT nábytek najdu kampaň pouze z kategorie slevy, nebo akce. Zkopíruji si svůj affil odkaz a jdeme na příspěvek. V této skupině bych ho napsal asi takto:Ahoj, hledal jsem tu nějakou starší , ale pěknou sedačku a neměl jsem štěstí. Ale dostal se ke mě nějaký leták na akce na nábytek. Juknul jsem na web a vybral sem pěknou sedačku za pár kaček. Jestli něco sháníte můžete kouknout, ta akce je snad jen do konce měsíce + affil odkaz.Nějak to prostě vždy sestavte podle zaměření skupiny. Pokud se pod příspěvkem rozvine diskuse, tak je to jedině dobře, protože o to rychleji se to šíří mezi další a další lidi. No a takto to můžete vložit do několika skupin. Ale nepřehánějte to. Do každé skupiny max. 1x denně a ideálně s jiným textem. Nezapomeňte vždy po načtení okénka se stránkou vymazat váš affil odkaz!U některých věcí fungují taky skvěle virální videa. Nedávno jsem třeba viděl úžasné video na chytrý nábytek. Skvěle udělané propagační video. Můžete video vložit do příspěvku a nad to napsat nějaký vtipný komentář. A samozřejmě přidat váš odkaz, ale v tomto případě ho nemažte.Ideálně ho převeďte přes nějaký zkracovač, jako je například Bitly.com, ten váš odkaz schová za jiný. 3. Web stránkyMáte nějaké tématické stránky, nebo blog? Pak můžete využít další možnosti. Jednak můžete na stránky vložit bannery s vaším affil odkazem, nebo textový odkaz můžete zakomponovat do nějakého článku na stejné téma jako vybraný affil. Banner najdete ve většině affil programů. Vždy je pod ním připravený kód s vaším affil linkem, který jen zkopírujete a vložíte do stránek. Ve WordPressu to uděláte tak, že si přejdete na widgety, vyberete widget TEXT, a do něj kód vložíte a dáte uložit. To je vše.V případě textu pak jednoduše vyberte slovo v článku, které má odkazovat, a vložíte na něj váš affil link. Úspěšnost samozřejmě záleží na návštěvnosti vašich stránek. Ale opět to můžete spojit s Facebookem, kde můžete sdílet na profilu, nebo ve skupinách článek, kde je umístěn affil odkaz. To funguje velmi dobře, pokud je článek obsahově zajímavý. TIP – sledování úspěšnosti je nezbytnéPropagujete více způsoby? Pak je dobré vědět, který funguje a který ne, abyste mohli případně změnit strategii.V affilboxu si pak přejděte do záložky – přehledy / přehledy uskutečněných konverzí – v tabulce je sloupec s názvem kanál, kde uvidíte vaše označení. Budete tedy vědět, kolik lidí koupilo přes odkaz v mailu, kolik přes facebook atd. Opravdu užitečné. No a to je vše, snad jsem na nic důležitého nezapomněl. Teď už tedy víte konkrétně, jak vydělat na internetu s pomocí affiliate marketingu. 

Pokračovat na článek


Optimalizace vyhledávačů ukončí hru na schovku!

Webové stránky už dávno přestaly být jen firemní vizitkou. Firmy, které si to uvědomily, používají web jako silný marketingový nástroj – a s úspěchem. Denně jsou na internetu milióny lidí, kteří hledají informace, rady, služby, produkty, zábavu. Najdou vás?Hybnou sílu internetu převzaly vyhledávače. Doba procházení katalogů je pryč a vyhledávače rozhodují, na jakou stránku bude zákazník nasměrován. Znáte to sami: otevřete vyhledávač, do bílého okna zadáte „horská kola“ a pak z deseti výsledků vyberete firmu, která produkt dodá. A jak jsou na tom vaši zákazníci? Najdou v prvních deseti odkazech vás nebo vaši konkurenci? Pokud nejste „vidět“, nezoufejte – zde je několik tipů, jak s optimalizací začít.Optimalizace pro vyhledávače (SEO)Moderní marketingový pojem, věda nebo magie? Optimalizace pro vyhledávače (anglicky Search Engine Optimization) prakticky znamená neustálý proces vylepšování webových stránek tak, aby jim vyhledávače dobře rozuměly. Každý vyhledávač má svá kritéria hodnocení webových stránek. Tato kritéria nejsou veřejná a tvůrci vyhledávačů je tají a někdy i lehce mění. Naštěstí, základní kritéria jsou stejná téměř u všech fulltextových vyhledávačů – jde o obsah webu, kvalitu technické realizace stránek a zpětné odkazy.Jak ale nastavit kritéria tak, aby vyhledávače „pochopily“, že mají stránky umístit do první desítky odkazů? Pojďme rozebrat jednotlivé aspekty podrobněji.Než začneteNež se pustíte do optimalizace, zvažte několik základních otázek. Co od svého webu čekáte? Má podpořit image, prezentovat služby nebo nosit zákazníky? Projděte si web a podívejte se, jak složité je dostat se k cíli (např. k objednávce nebo kontaktu). Kolik kliknutí je potřeba, aby se z návštěvníka stal zákazník? Pokud více než tři, popřemýšlejte, jak web uspořádat jednodušeji – zaměřte se na podstatné. Web je váš obchodník, a pokud nedokáže návštěvníka zaujmout, přesvědčit a přivést k akci, nepouštějte se do optimalizace, ani jiných marketingových nástrojů. Poraďte se s odborníky, jak web přestavět. Funguje-li správně, má smysl přivést další návštěvnost. Podílu mezi počtem návštěvníků a zákazníků se říká konverzní poměr. Říká, jak dobrý obchodník je váš web. Konverzní poměr měřte – daří-li se jej zvednout, prodáte více a ušetříte náklady na marketing.Zvažte, kolik času a úsilí chcete problematice věnovat. Šikovný webmaster může pomoci, nicméně pokud to myslíte s optimalizací vážně (tj. internet vám přináší zákazníky), obraťte se raději na specialisty.Jdeme optimalizovat…najděte klíčová slovní spojení, která výstižně popisují váš obor vaši činnost. Často je lepší zvolit konkrétní slovní spojení, než obecná.Zvolte například „opravy praček“ místo slova „pračky“ nebo „prodej aut“ místo „auta“.Při zvolení příliš obecných slovních spojení se může stát to, že oslovíte návštěvníky, kteří hledají slovo v jiném kontextu. O váš web pak nemají zájem.Přemýšlejte, jak vás hledají vaši zákazníci.zjistěte vyhledávanost slov – každé slovní spojení hledá měsíčně jiný počet lidí.Vodítkem poslouží našeptávač Seznamu, který vám napoví, co lidé nejčastěji hledají.Po vyhledání klíčového slova vám Seznam ukáže i statistiku hledanosti - pod výsledky vyhledávaní klikněte na odkaz Statistika hledaného výrazu.Vyberte klíčová slova, která hledá maximum lidí a popisují vaši činnost – přinesou největší užitek.zjistěte aktuální umístění webu – klíčová slova postupně zadejte do vyhledávačů a spočítejte pozici umístění.Zkuste primárně Seznam. Pokud jste web nenašli na první stránce, zkuste kliknout na druhou stránku. Dále už neklikejte, na další stránku výsledků přejde jen 10 % návštěvníků.Pokud jste se našli na druhé stránce, není to špatné. Možná postačí web dopilovat.Když web není ani na druhé stránce, dále nelistujte, pravděpodobně bude potřeba web optimalizovat komplexně.zajistěte dobrý obsah – obsah je pro vyhledávače něco jako „krmivo“. Kvalitní krmivo mají rádi. Pište o věcech, o kterých jiní nepíšou.zjistěte, zda jsou zvolená klíčová slova zakomponována v textu stránkyumístěte klíčová slova do titulku stránky – například takto: „Matrace Matex – zdravotní matrace – postele”.umístěte důležitá slova na stránce do nadpisů (technicky: použijte XHTML značky H1, H2, …).zkontrolujte technickou kvalitu webu – na kvalitě provedení webu záleží. Pro ověření kvality stránek:zkuste XHTML validator – prověří, zda je kód stránky správě zapsán. Najdete jej na adrese http://validator.w3.org/ . Zadejte do něj adresu stránek a pokud vám nahlásí více než 10 chyb, poproste webmastera o opravu.ověřte, zda je zdrojový kód stránky krátký. Otevřete si web, klikněte na něj pravým tlačítkem a vyberte „zobrazit zdrojový kód“. V poznámkovém bloku Windows se zobrazí změť znaků. Spočítejte jen, na kolik obrazovek je kód dlouhý. Pokud napočítáte do 10, je to ještě celkem dobré.zkontrolujte, jak vypadá vaše WWW adresa. Je přirozeně čitelná nebo obsahuje nic neříkající znaky a čísla? Hezká adresa vypadá například takto: www.neco.cz/sluzby/prodej-zbozi. Pokud ji nemáte, chtějte po svém webmasterovi zprovoznit přepis URL adres (modrewrite pro servery Apache).zajistěte, aby na vás ostatní weby ukazovaly – čím více stránek na váš web odkazuje, tím více se jeví zajímavým. Odkazy kupte nebo je vyměňte s jiným webem.pokud jste šikovní a máte dost času, podívejte se po zajímavých webech, které jsou tematicky blízké vašemu – vyhledávače to ocení.domluvte se s majitelem webu na umístění svých odkazů na jeho web.na oplátku může majitel webu chtít umístění svých odkazů na vašem webu nebo zaplatit J.sledujte pravidelně pozice umístění ve vyhledávačích – evidujte pozice umístění webu. Každá změna webu může pozice ovlivnit.zaměřte se na vyhledávače Seznam, Google, případně Centrum.postupně dejte vyhledat svoje klíčová slova a u každého spočítejte umístění.výsledky si poznačte do Excelu a sledujte trend.kontrolujte jednou týdně, vyhledávače nemění pozice ze dne na den.měření pozic ve vyhledávačích zvládnou některé SEO nástroje automaticky, což ušetří práci.některé nástroje umí váš web porovnat s konkurenčním – www.seo-metr.czco vás bude optimalizace stát? – ani optimalizace není zadarmo. Jde buď o váš čas, nebo čas jiných. Orientačně lze říci, že:pokud váš web je staršího data, bude potřeba jej přepracovat komplet. To může stát 20–60tisíc, eshop i více.pokud máte web relativně v pořádku, základní optimalizace webu vás vyjde na cca 15–25 tisíc.pro zajištění stálého předního umístění budete muset zaplatit webmastera nebo SEO optimalizátora. Ten bude sledovat pozice a provádět korekce. To vás vyjde měsíčně na 3–12 tisíc (podle složitosti).co vám optimalizace přinese? – především návštěvnost a nové zákazníky. Optimalizace má mnoho plus, z hlavních se dají jmenovat tyto:přivádí jen ty návštěvníky, kteří cíleně hledají danou službu či produkt.přivádí návštěvníky přirozeně – přes vyhledávače, ne přes reklamu.cena za přivedení návštěvníka se většinou pohybuje kolem cca 0,30– 3 Kč.optimalizace je prakticky nejefektivnější v poměru cena/výkon.zajímavé, ale složité? …poraďte se s odborníky. Optimalizace je ve své podstatě neustálý proces vylepšování stránek, sledování pozic ve vyhledávačích a pozic konkurence. Nemáte-li čas, nechte si poradit. Odborníci navrhnou vhodné řešení na míru, podle vašich potřeb i rozpočtu. Při výběru optimalizační firmy:ptejte se na reference – ověřte si firmu. Mnoho firem hřeší na neznalost klientů.chtějte vědět, co optimalizace zahrnuje a jaký bude její konkrétní výsledek (je jednorázová nebo dlouhodobá, jak bude probíhat?).pohlídejte si smlouvu a finance – za co přesně platíte, kdy a jaké jsou zárukypro výběr konkrétní SEO firmy zadejte do vyhledávače například „optimalizace seo“ nebo „seo“.Tak šťastnou ruku při výběru a vzhůru k předním pozicím!

Pokračovat na článek


Jak „protlačit“ dražší produkt

FENOMÉN CENY KAZÍ ZDRAVÝ POHLED SPOTŘEBITELŮ.Pozitivním faktem je, že lze těžko nalézt jakýkoliv druh„čehokoliv“ za nejnižší cenu a přitom v žádoucí kvalitě.Tím je zajištěna přirozená kategorizace výrobků z pohledu spotřebitelů, kteří siuvědomují, že za nižší cenou se často skrývá nižší kvalita.Definice přidané hodnotySamozřejmě je třeba produkt, který sevýrazněji cenově liší od konkurence,spotřebiteli specifikovat, aby věděl, proča za co „připlácí“. Zákazník si toho musíbýt vědom tím více, čím je výrobek dražší.Důvodů, které můžete spotřebiteli nabídnout,je více.Odlišnost ve styluDobrým příkladem, jak nalézt nový stylpro výrobek, jsou jogurty. Když si koupítejahodový jogurt, který můžete rovnou jíst,je to „normální“ jogurt. Ovšem koupíte-li siten, který je teprve třeba promíchat, kdenapříklad ovocná vrstva leží na dně neboje k jogurtu dodána separátně (dvouvaničkový obal), to už je „jiný“ jogurt. A to právě proto, že tento styl není běžný.Stejně tak lze odlišit jakýkoliv nápoj jinýmuzávěrem či tvarem lahve, jelikož – řekněmesi upřímně – co jiného lze dělat v době, kdyžádná příchuť nápoje již není tabu?Závěr: Cokoli děláte jinak, řekněte tospotřebitelům.Vzývání spotřebitelů a komunityVelice funkční metodou, jak protlačit i bláznivědrahou věc, je „velebení“ stávajícíchzákazníků. Jde o to vysvětlit jim, že jsoujiní – samozřejmě lepší – než zákaznícikonkurence. Velice dobře také funguje,pokud se spotřebitel cítí být součástí nějakékomunity či specifické skupiny.Vycházejíce ze znalosti stávajících zákazníků si samizvolte, na jakou strunu zahrajete.Někteří zákazníci jsou zkrátka rádi výjimeční. To lze ještěstále říci o těch, kdož jsou věrnými vyznavači Maců a nauživatele PC se dívají jako na ty méně vzdělané.Komunitní princip výborně funguje na mladší spotřebitele,využívá ho mnoho značek napříč všemi produkty. Pro názornýpříklad jmenujme oděvní značku Quicksilver nebo šperkya hodinky Storm či nápoj RedBull.Pocit komunity je v zákaznících podporován třeba webem,na který právě mohou pouze registrovaní, speciálnímiedicemi výrobků, které produkt dělají ještě výjimečnějším,nebo uspořádáním open-air koncertu pod danou značkou.Závěr: Řekněte svým zákazníkům, v čem jsou výjimeční.Větší obsahKlasickou metodou můžeme nazvat, poukazuje-li reklama navětší obsah něčeho. Takto se například diferenciovala meziminerálními vodami značka Magnesia, která však geniálněna vyšší obsah hořčíku poukazuje již svým názvem.A jelikož reklama s sebou nese hlavně cit, mohou dnesvýrobky říkat, že ony jsou tou samotnou přidanou hodnotou.Příkladem budiž všechny potravinářské produkty, jejichžkonzumace prý přináší ten pravý požitek, pořádnou jízdu atd.Závěr: Může-li s vaším produktem souviset prožitek,propagujte jej.Morální hlediskoObrovská konkurence, ekologické problémy a také morálníspolečenské otázky posunuly reklamu na výrobky až do roviny,kdy je koupí výrobku možné vyznat se ze svého názoru.Přesně to totiž spotřebitelé dělají, když vyhledávají pouzety výrobky, které nebyly testovány na zvířatech, při jejichžvýrobě nedošlo k poškození životního prostředí nebo kteréjsou vyrobeny z recyklovaných materiálů.Překvapivě se k promu v tomto stylu přiklánějí již automobilky– po propagaci funkčnosti, variability, bezpečnostia dalších čistě uživatelských hledisek nyní propagují právě to,že jejich výroba je šetrná k životnímu prostředí.Závěr: Spojte svůj produkt s aktuálním společenskýmtrendem.Kvalita předevšímKvalitativní hledisko je v dnešní době často opomíjeno, a toprávě kvůli tomu, že pro mnohé zákazníky je tím hlavnímfaktorem, pro který výrobek kupují, cena. Zkrátka propagacesamotné kvality dnes není v kursu.Výjimkou jsou BIO výrobky, jimž však v našich končináchani nic jiného než odkaz na kvalitu nezbývá. Českýspotřebitel zatím není natolik ekonomicky zabezpečen, abytyto výrobky kupoval hlavně proto, že jejich koupí prospíváozdravení české krajiny.Závěr: Propagace kvality je efektivní hlavně směremk lidem s vyššími příjmy.Komunikace specifikJak dát najevo na samotném výrobku, že je jiný a proč je dražší?Určitě toho dosáhnete vhodným obalem, který bude směrem kespotřebiteli tato fakta komunikovat.Vzpomeňme čokolády, které mají na svých obalech zlaté pruhyči motivy. Působí velice luxusně, že? Některé oděvy jsou zvýrazněnyoriginalitou švů nebo dvojího prošití. Jistou odlišností jeplechovka a PET lahev u nápojů. Je spousta lidí, kteří pijí limonádypouze v plechovkách.Také dáte-li výrobku neobvyklý tvar, je jasné, že není obyčejný.Takto se od ostatních aut odlišovala značka Volvo svou hranatostí,sprchové gely Radox byly specifické právě díky možnosti zavěšení,kterou obal nabízel. Jmenujme také žvýkačky HubbaBubba, jejichžtvar je ojedinělý a cena je nesrovnatelná s konkurencí.Ke komu komunikovatJednoznačně přesvědčitelní platit více jsou ti, kteří kupují hlavně značkovévýrobky. Obecně jsou to lidé, kteří jsou ochotni si připlatit. Mnozíz nich si uvědomují, že často připlácejí právě jen kvůli vytvoření nějakéosobní image či pocitu uspokojení, že si daný výrobek mohou dovolit.Právě tito lidé na poselství, které s sebou reklama nese, reagují.Vnímají pocit, který by jim výrobek, respektive jeho užití, měl dát.Nicméně nejsou-li právě vaši spotřebitelé mladí lidé či lidé preferujícíznačkové výrobky, pak je třeba pro ně s citem vybrat některouz výše uvedených přidaných hodnot, aby na ni reagovali.

Pokračovat na článek