To od základů mění i způsob fungování doručovacích společností.

Není čas na kurýra

Lidé chtějí, aby bylo zboží dopraveno přímo k nim. Ne každý má však čas přebírat si zásilky od kurýrů v průběhu dne. Mnoho lidí při nabitém programu ani neví, kde se v daný den budou vyskytovat. Stejně tak mohou mít důležité jednání či schůzku a nechtějí se rozptylovat čekáním na kurýra. Tyto potíže elegantně řeší síť výdejních míst logistických firem.

Zásilka v obchodě

Jako taková výdejní místa slouží různorodé obchody a provozovny po celé republice. Zákazník si přímo na stránkách e-shopu zvolí doručení na výdejní místo, vybere to, které mu vyhovuje nejvíc, a po doručení mu přijde informativní email nebo SMS, že si zásilku může vyzvednout. Jako partneři většinou fungují provozy s dlouhou otvírací dobou, aby byly dostupné i zákazníkům, kteří musejí zůstat déle v práci. Ti si pak zboží cestou z práce nebo na nákup pohodlně vyzvednou. Ještě více se tato služba může hodit o víkendech, kdy kurýři zásilky běžně ani nedoručují. I v případě, že e-shop doručení na výdejní místa nemá v nabídce, může příjemce zásilku na partnera dodatečně přesměrovat, a to online nebo skrze zákaznickou linku.

Síť rychle roste

Spolupráce logistických společností a jejich partnerů na  výdej zboží je navíc oboustranně výhodná. Doručovací firma nabídne dokonalý servis svým klientům, zatímco partnerská místa získávají určitý paušál a navíc zákazníky, kteří by k nim třeba jindy vůbec nezavítali. Síť takovýchto poboček se rychle rozrůstá a tím pádem roste dostupnost a pohodlí pro finálního odběratele.

Konec stresu

Výhodou jsou takovéto služby zejména pro ty, kteří čekají hodně zásilek a při tom žijí v ohromném spěchu. Pro rodiče musí být snem například představa, že nakoupí všechny vánoční dárky za pár chvil na internetu a vyzvednou si je na jednom místě třeba pár metrů od domu. Fronty, shon a stres jsou tak konečně minulostí. A při nákupu si už nikdo nebude muset lámat hlavu, jak si své zboží vyzvedne.