Výsledky vyhledávání pro dotaz hodin

Výsledky vyhledávání v sekci: Příběhy úspěšných

Podnikání je jako maratonský běh

Jako podnikatel se člověk nenarodí. Aby však byl v podnikání úspěšný, měl by mít jak patřičné znalosti a zkušenosti, tak i splňovat určité osobnostní předpoklady týkající se především odvahy, sebedůvěry a vytrvalosti. "Jedna věc je vydat se na maratonský běh dlouhý 42 kilometrů, druhá věc je těch 42 kilometrů opravdu doběhnout," říká Václav Řehoř, výkonný ředitel společnosti CCS, v exkluzivním rozhovoru pro IDE.Podíváme-li se dnes na jakoukoliv vysokou školu, je evidentní, že studenti stále dávají přednost jistotě zaměstnání před riziky spojené s podnikáním. Čím si myslíte, že to je?Pokud se podíváme na to, kolik lidí žije v České republice a kolik procent z nich je podnikatelů, pak zjistíme, že jde o velmi malé číslo. Na vysokých školách je proto situace logicky velmi podobná.Neočekával by však člověk, že minimálně studenti ekonomicky zaměřených škol by mohli mít k podnikání blíže?Nemyslím si, že tam existuje nějaká přímá vazba. Znám lidi, kteří už od útlého mládí v sobě cítili potřebu něco dokázat, vzít život do vlastních rukou. Jde o lidi, kteří neposlouchali učitele, často ani rodiče, a místo studia na vysoké se vrhli na podnikání. Vysokou školu si dodělali třeba později, ale jen proto, aby měli takový ten statut, když chodí na různá jednání. Na druhou stranu často slýchávám o tom, že absolventi vysokých škol, kteří při škole začali podnikat, dosahují poměrně dobrých úspěchů. Řada studentů i lidí z řad široké veřejnosti nosí v hlavě zajímavé nápady, podnikat však nikdy nezačnou. Čím si myslíte, že to je?Těch důvodů může být samozřejmě mnoho. Myslím si, že do jisté míry za to může i řada mýtů, které o podnikání kolují. Jedním z nich je například to, že se člověk musí podnikatelem už narodit, aby byl úspěšný. Tak tomu ale není. Podnikat může skutečně každý, nic jako podnikatelské geny, které by se daly zjistit testem DNA, neexistuje. Určité osobnostní rysy vhodné pro podnikání samozřejmě existují. Které předpoklady považujete za pro podnikání nejdůležitější?Rozdělil bych to na dvě části. První skupinu představují znalosti a dovednosti o tom, jak na podnikání vůbec jít. Tomu se dá naučit docela dobře studiem nebo ještě lépe učením se od zkušených podnikatelů. Pak jsou ale i předpoklady, kterým se učí hůře, protože souvisí s osobností člověka a jeho výchovou. Sem patří například to, jestli je člověk odvážný, zda má odpovídající sebedůvěru. Většina lidí, kteří podnikají, si abnormálně věří, což můžete poznat na jejich chování i mimo podnikatelské prostředí. A věřili si vždycky, i když k tomu třeba neměli pádný argument. Takoví lidé v životě prosadí řadu věcí a převálcují třeba i ty, co mají pravdu nebo jsou daleko lepší, a to jen proto, že si věří, že mají v sobě takový ten motor.Jaké další osobní charakteristiky jsou důležité?Vezmu-li v potaz různé již publikované názory i vlastní zkušenosti získané během posledních 14 let, pak bych hned za odvahu a sebedůvěru dal vytrvalost. Jedna věc je vydat se na maratonský běh dlouhý 42 kilometrů, druhá věc je těch 42 kilometrů opravdu doběhnout. Po deseti kilometrech vás začnou bolet nohy, po patnácti se vám bude špatně dýchat, po třiceti už třeba půjdete krokem a občas se posadíte k odpočinku. Což ještě není takový problém. Důležité je, abyste pak znovu vstali a oněch 42 kilometrů dokončili. Kombinace odvahy, sebedůvěry a vytrvalosti je pro podnikání myslím naprosto stěžejní. Za jakési doplňující předpoklady považuji například touhu po úspěchu. Prostě nemám rád, když prohrávám. S tím souvisí i potřeba určitého temperamentu.Myslíte si, že v podnikání může být úspěšný i introvert?Introvertovi se bude prosazovat hůře, na druhou stranu to neznamená, že se nakonec nemusí prosadit.  Znám spoustu introvertů, kteří podnikají, a jejich firmy jsou velmi prosperující. Jde o lidi, kteří většinu času tráví přemýšlením či zkoumáním všeho možného, a pak vymyslí něco totálně geniálního. Většinou pak mají kolem sebe někoho dalšího, kdo je více temperamentní, a dokáže výsledky jejich úvah prodat.Říká se, že by člověk také měl být racionální, aby mohl podnikat…Já si to úplně nemyslím, protože když je někdo stoprocentně racionální, vyhodnotí si tolik rizik, že vůbec nezačne. Určitá racionalita je samozřejmě na místě, na druhou stranu by měl mít podnikatel tak trochu i růžové brýle, aby některé překážky předem neřešil. Avšak když pak na ně narazí, tak se s nimi dovede vypořádat, protože má v sobě tu velkou vytrvalost.Vraťme se zpět k mýtům o podnikání. S jakými dalšími mýty se ve své praxi setkáváte?Spousta lidí například říká, že když se pustí do podnikání, tak se stane svým vlastním pánem. Pravda je však taková, že záhy zjistí, že místo toho je otrokem svých vlastních zákazníků. Musí se řídit jejich požadavky, nosit jim modré z nebe. Dalším mýtem je, že většina začínajících firem po čase zbankrotuje. To si myslím, že je zejména chyba interpretace. Řada podnikatelů, kteří ukončí svou činnost, tak totiž nečiní z důvodu špatného podnikání, ale protože se svou úspěšnou firmu rozhodnou prodat, sloučit s jinou společností, nebo už mají takříkajíc lidově vyděláno a podnikání ukončí.Jsou ještě nějaké další mýty?Dalším mýtem je představa, že radši půjdu do regulérního zaměstnání, abych zjistil, jak co funguje, a když se mi tam nebude dařit, jednoduše si pak založím vlastní firmu. Co ale znamená, že se mi nebude dařit v práci? Že jsem se nedovedl přizpůsobit pracovnímu okolí? Že jsem nepodával tak dobrý výkon? Nebo že neumím své pracovní úspěchy dobře prodat?  Pak ale nejsem vhodný ani pro podnikání. Protože jestli jsem neuměl vlastní hodnoty prodat v zaměstnání, tak na vlastní noze to nebude jiné. Pouze mě to bude stát navíc peníze, které do podnikání vložím. A co když jsem v zaměstnání úspěšný a dotáhnu to na pozici výborného manažera? Jsem vhodnou osobou pro založení vlastní firmy?Tady je to tak půl napůl. Jestliže se někdo propracuje na opravdu vysokou manažerskou pozici, tak tam už je to v podstatě o podnikání. Tam už není žádná administrativa, tam už nedostáváte žádné úkoly, tam jste vepředu té pomyslné kárky, kde držíte firmu za oj a určujete, jestli se pojede doleva, doprava, pomaleji nebo rychleji… Už nejste ten, kdo tu kárku tlačí zezadu. Takže ano, určitá poloviční šance tam je, ale rozhodně to nelze brát tak, že by výborný manažer byl automaticky i výborným podnikatelem. Vy působíte na velmi vysoké manažerské pozici, přesto vedle toho sám podnikáte v oblasti poradenství. Jak to jde dohromady?Já se osobně považuji za jakéhosi prodejce. Všechno, co umím, se snažím okamžitě prodat. Vybírám si proto různé obory, různě složité pozice, a to jen proto, abych pak o tom mohl učit a radit ostatním. Čím je můj pracovní úkol zajímavější a složitější, tím lépe pro mě. Když mě pak osloví ředitel nějaké firmy, abych mu pomohl s jeho problémem, mohu z těchto širokých znalostí a zkušeností čerpat. Dřív jsem těmto případům věnoval třeba pár sobot nebo si na to vzal dovolenou, dnes už to ale dělám méně, protože se mi tolik času nedostává. Takže jak slyšíte, moc to dohromady nejde. Ale na učení si čas najdu vždy. Co by měl člověk zvážit před tím, než se vrhne na samostatnou podnikatelskou dráhu?Měl by hlavně vnitřně cítit, že to chce opravdu udělat. Takoví lidé prostě vědí, že podnikat chtějí. Neřeší, jestli mají či nemají podnikat, ale jak na to jít co nejlépe. Pak je určitě rozumné zapojit se do nějakého vzdělávacího programu, kde se takové věci dozví. Důležité je si taky předem rozmyslet, co od podnikání vlastně chci. Mám třeba kamaráda, který si založil před 15 lety malou reklamní agenturu zejména proto, že jeho hlavní životní náplní je ježdění na kole a hraní golfu, a jeho jedinou ambicí je mít ve tři hodiny volno a jít trénovat. Pak jde o podnikání pro udržení svého životního stylu.S jakými dalšími typy podnikatelů se v praxi setkáváte?Další skupinou podnikatelů jsou ti, kterým nevadí pracovat denně o tři, čtyři, ale i více hodin déle, ale nemají třeba ambice přesáhnout hranice okresu či kraje. Jde o lidi, kteří mají rádi o všem přehled. Vždycky si vybavím film Postřižiny, kde byl velký komín s nádherným výhledem. Tento typ podnikatele vyleze na takový komín a rozhlédne se, a všude kam vidí, to má pod kontrolou, ale jak vidí horizont a kopec, to ho už děsí. Jde o podnikatele, kteří podepisují všechny náklady nad 500 korun, kteří rozhodují o tom, kterému klientovi se bude prodávat a kterému ne.Pak jsou podnikatelé, kteří už mají odvahu k tomu, že to všechno, co shlédnou z toho pomyslného komína, dovedou replikovat jinde. Například si otevřou restauraci na Praze 3, a když je úspěšná, svěří jí manažerovi a otevřou si novou restauraci třeba v Praze 5. A když se pak dostaneme ještě výš, další skupinou jsou podnikatelé, kteří dovedou vybudovat jednu firmu do poměrně velké velikosti, tedy daleko za horizont a kopce, ti pak už ale k sobě potřebují schopné manažery, kteří jím budou pomáhat.Kdybyste se dnes jako začínající podnikatel rozhodoval o oboru podnikání, je nějaký obor, kterému byste se vyloženě vyhnul?Za obecně nevhodné považuji obory, které jsou silně regulovány státem. Protože začnete podnikat za určitých podmínek, nový ministr je kompletně změní, a vás to může přivést klidně k bankrotu. To pak dovede nabourat i sebedůvěru lidí, kteří si přirozeně hodně věří. Dlouho to bylo například zemědělství, i když už se to trochu změnilo k lepšímu. Dalším příkladem je třeba podnikání v zelené energii. Nikdy nevíte, kdy se změní dotace.Co si myslíte o podnikání více osob? Řekněme, že jeden student je nadaný více technicky, druhý obchodně, a dobře by se mohli doplňovat. Má takové podnikání nějaká úskalí?V praxi se setkávám se samostatnými podnikateli i podnikáním více osob, je to tak napůl. Obě varianty mají samozřejmě své výhody i svá úskalí. Kdybych měl dát doporučení, řekl bych, ať jdou do toho. Mohou udělat daleko víc práce, bude tam větší pluralita názorů, budou moci být daleko akčnější i kreativnější. Každý sice bude mít na podnikání trochu jiný pohled, ale dohromady budou tvořit o to všestrannější osobu podnikatele.Spousta firem, které znám, takhle byla založena, mnoho jich stále funguje ve stejném rozložení, a i když se v některých z nich společníci po několika letech rozhodli jít vlastní cestou, většinou to bylo naprosto bez problémů, na základě vzájemné dohody. Jako právní formu bych rozhodně doporučil s.r.o., kde každý společník ručí jen do výše svého splaceného vkladu. Podnikání má totiž svá rizika, tak pokud to lze, je vhodné mít aspoň nějakou ochranu.Jak jsme už hovořili na začátku, podnikání mezi studenty vysokých škol kopíruje velmi nízký průměr celé republiky. Co by se mělo změnit, aby se podnikání mezi studenty více rozvinulo?Nevymýšlel bych žádnou velkou vědu a udělal to samé, co funguje v jiných zemích, kde u podnikatelsky zaměřených škol typu Vysoké školy ekonomické v Praze existují podnikatelské instituce, kde se studenti se zájmem o podnikání mohou dozvědět řadu praktických rad. A pokud si řeknou, že podnikání je to, co chtějí zkusit, mají možnost jít do podnikatelského inkubátoru, odprezentovat tam svůj projekt a získat pro něj podporu. Spousta věcí skončí na tom, že lidé neseženou financování, aby vůbec mohli půlrok či rok fungovat, proto by měl existovat i nějaký fond, z kterého by bylo možné vybrané podnikatelské projekty financovat. Tak by to mělo ostatně fungovat i například v regionech.Neodrazují vás v tomto směru statistiky, které hovoří o tom, že mnoho firem umístěných v inkubátorech svou činnost stejně nakonec ukončí?Pokud se ke mně někdy v budoucnu dostane informace, že třeba 80 procent firem umístěných v českých podnikatelských inkubátorech přestalo po pěti letech podnikat, řeknu výborně. Bude to totiž znamenat, že už jsme se dostali na úroveň, kdy si můžeme dovolit profinancovat 80 procent neúspěšných podnikatelů, abychom vyselektovali těch zbylých dvacet procent podnikatelů, kteří podnikají a budou podnikat dál. A to jsou právě ti, kteří něco přinášejí. Nemusíme jim platit žádnou podporu, nesedí v práci od devíti do pěti, vytvářejí nové pracovní příležitosti, mají nové nápady, můžou to někam pozvednout.Jaké předměty byste doporučil například studentovi VŠE, který má zájem podnikat?Myslím si, že je důležité projít všemi hlavními předměty, které ho v prvních dvou až třech letech vybaví potřebným teoretickým základem, a pak bych mu doporučil přihlásit se k nám do vedlejší specializace Malé a střední podniky v tržním prostředí. A to z jednoho prostého důvodu. My ho sice v předmětu typu Podnikání malých a středních firem nenaučíme vůbec nic nového, co se týká teorie, ale co ho naučíme, je aplikace v reálných situacích. Neučí u nás totiž nikdo, kdo nebyl v praxi. Když se u nás například učí o financích, řeší se finance konkrétních firem. Tak jak to vidím, za ty poslední dva roky, tak si myslím, že tahle forma výuky dává studentům o hodně víc.Myslíte si, že může student začít podnikat už od prvních ročníků, nebo je to moc brzy? Nikdy není brzy. Pokud splňuje alespoň základní předpoklady pro podnikání a má zajímavý nápad, tak by si měl svůj život zorganizovat tak, aby mohl pokračovat ve studiu a čerpat z něj potřebné znalosti a při tom současně začít realizovat svůj podnikatelský sen. Kdo je Václav ŘehořOd roku 2006 působí jako finanční ředitel a jednatel ve firmě CCS ze skupiny Fleetcor Technologies, která je globální společností pro podnikové platební karty. Od října 2007 je také výkonným ředitelem. Ve funkci ředitele je odpovědný za všechny řídící funkce a rozhodnutí, jako jsou například formulace strategie, motivace zaměstnanců, vyhledávání a vyjednávání případných akvizic, zavádění nových produktů, jednání se zákazníky (Shell, Benzina atd.) a další manažerské funkce. Jako finanční ředitel odpovídá za všechny aspekty finančního řízení podniku v ČR i na Slovensku, a to včetně ročního rozpočtu, měsíčních prognóz rozvahy, výsledovky a peněžních toků či vztahů s auditory a s bankami. Spravuje peněžní toky v Praze, ve Vídni a spolupracuje s vedením v Londýně a Atlantě na různých rozvojových projektech v Evropě.V letech 2004 až 2006 pracoval jako finanční ředitel ve firmě Škoda Power, kde odpovídal mj. za finanční řízení, corporate governance, řízení rizik, snižování nákladů, řízení ziskovosti projektů či hotovostní operace. Byl členem týmu při prodeji parních turbín elektrárenským společnostem v různých zemích např. Dánska, Mexika, Indie atd. Byl odpovědný za partnerské projekty v Číně a Indii.Předtím pracoval pět let v kanadském Torontu ve vybraných oblastech finančního plánování a reportingu, controllingu u společností De Beers a Campbell Soup Canada (obě společnosti patří k předním ve svém oboru) V 90. letech působil jako konzultant nebo ředitel v různých společnostech např. Michelských pekárnách, Spolchemii a Brown Forman.Vystudoval Českou Zemědělskou Univerzitu v Praze, kde získal doktorát. Kurs MBA má z PIBS (Metropolitní universita v Manchesteru a Vysoká škola ekonomická v Praze). Přednáší na VŠE.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Smart business

Co zvolit: coworkingové centrum nebo business akcelerátor?

V současném světě už zdaleka neplatí, že se začátkem podnikání a jeho rozvojem nezbytně souvisí pronájem kancelářských prostor a velké investice do různých služeb. Nabízejí se mnohem přijatelnější varianty jak, kde a s kým pracovat. O principech coworkingu a business akcelerátoru, který spoluzaložila, mluví Petra Hubačová, výkonná ředitelka TechSquare, business akcelerátoru pro mladé IT a technologické firmy.V současném světě už zdaleka neplatí, že se začátkem podnikání a jeho rozvojem nezbytně souvisí pronájem kancelářských prostor a velké investice do různých služeb. Nabízejí se mnohem přijatelnější varianty jak, kde a s kým pracovat. O principech coworkingu a business akcelerátoru, který spoluzaložila, mluví Petra Hubačová, výkonná ředitelka TechSquareCo vedlo ke vzniku coworkingových center a jaké jsou jejich výhody pro různé skupiny podnikatelů?Dle mého názoru k tomu vedla potřeba lidí, kteří jsou převážně na volné noze, mít také své pracovní místo, být ve společnosti ostatních a nebýt doma v izolaci nebo pracovat po kavárnách.  Přináší to samozřejmě mnoho výhod jako inspirativní prostředí a lidé (což samo o sobě je myslím motivující a podporuje to kreativitu), cenné kontakty a hlavně veškeré zázemí, jako je např. reprezentativní prostředí, internet, tiskárna nebo zasedací místnost. Na začátku podnikání je důležitá také úspora nákladů, což je i podstata coworkingových center. Nemusíte platit nájem za celou kancelář a vynaložit mnohdy velké finance a hlavně čas na zařízení. Platíte většinou členský poplatek, paušál odvozený od počtu strávených hodin nebo za pracovní místo. Coworkingová místa jsou vhodná pro úplný začátek podnikání, kdy jste sama. V Čechách jich nyní vzniká poměrně dost, nejznámější je asi franšízový The Hub.Jaký je rozdíl mezi business akcelerátorem, jako je TechSquare, a coworkingovým centrem?Akcelerátor je prostor, který by měl firmy akcelerovat, tj. podporovat jejich růst. TechSquare je tudíž zaměřený na podnikatele/firmy, které se snaží odrazit, mají ambice růst, potřebují větší prostor a klid na práci a využijí většího portfolia služeb, které jim kromě nákladů ušetří také čas. Například asistentské služby, kompletní účetní, daňové, mzdové a personální služby, právní, PR nebo grafické služby, investiční a poradenské služby atd. S firmami, které se rozhodly do TSQ jít, pracujeme individuálně – zajímáme se o to, v jakém stadiu se nachází, jaké mají cíle, co potřebují k jejich dosažení a jaké kontakty jsou pro ně zajímavé. Každé firmě se snažíme pomoci dosáhnout stanovených cílů. Spolupracujeme také s podnikateli, kteří jsou již úspěšní a mohou právě těm začínajícím předat své zkušenosti. Připravujeme různé vzdělávací a podpůrné akce nejen pro firmy uvnitř akcelerátoru a jsme v kontaktu s investory, kteří tak mají možnost blíže sledovat vývoj těchto firem. Spolupracujeme také s ostatními akcelerátory po světě, což je pak zajímavé pro firmu s globálními ambicemi. Dokážeme jí tak pomoci dostat se i do jiných zemí, a to s podporou tamních akcelerátorů.Existují i nevýhody, které je třeba při zapojení do takového centra vzít v úvahu?Pokud se jedná o coworkingové místo, kdy se převážně jedná o velký open space, je třeba zvážit určitou ztrátu soukromí a větší množství rušivých elementů při práci. Pokud jde o akcelerátor, je dobré si vždy zvolit takový, kam svým předmětem podnikání zapadnete. I my se snažíme o to, aby si firmy, které u nás „bydlí“, dokázaly navzájem předávat zkušenosti a spolupracovaly spolu.Lze v nich působit dlouhodobě nebo jsou určena pro start? Jsou firmy, které za šest měsíců vyrostou tak, že už je pak pro ně lepší najít si vlastní prostor, některým firmám to trvá déle. My se snažíme firmám pomoci právě na začátku, aby svůj růst zvládly rychle, efektivně a nezbláznily se z toho. Za nás mohu říci, že nehledáme pohodlí ve smyslu uvázání si několika firem na x let. Naopak, pro akcelerátor je obměna firem dobrá z toho důvodu, že každá nová firma přináší nové podněty a nové příležitosti pro spolupráci, navazují se nové kontakty. Dle mého názoru jsou cca dva roky optimální doba na to, aby firma dokázala za naší podpory svou dospělost.Jaké odhadujete trendy v této oblasti v nejbližší době? Přežily se už definitivně velké kancelářské prostory? Malé firmy chtějí být čím dál tím víc součástí nějaké komunity. To je dáno hlavně možností networkingu – spolupráce s ostatními firmami, výměny zkušeností, kontaktů atd. Proto vyhledávají kanceláře poblíž ostatních. Není myslím nic víc motivujícího, než když v 10 hodin večer vidíte, že vaše konkurence stále na něčem pracuje. Celkem často už funguje, že se několik firem domluví, pronajmou si dům a vytvoří si vlastní coworkingové místo. Myslím, že lidé hledají pro svou práci čím dál tím víc příjemné a inspirativní prostředí. Proto si firmy také přizpůsobují kanceláře spíše domácímu vzhledu. Velké firmy jako Google, Facebook atd. jsou pověstné svými netradičními kancelářemi, vznikají různá centra shlukující dané firmy z oboru. V České republice je tento způsob stále celkem nový. My jsme začali na jaře a byli jsme první svého druhu, nepočítám-li inkubátory při vysokých školách. Ale musím přiznat, že jsme se na začátku potýkali s nedůvěrou lidí ve fungování takového prostoru. Za těch pár měsíců se situace hodně změnila a dnes už coworkingových míst, inkubátorů a akcelerátorů vzniklo a vzniká po celé republice několik. Bude to jistě pokračovat: jsem ráda, že tento způsob sdílení pracovního prostoru vzniká už i v jiných městech.  Pro mě je neuvěřitelně inspirativní a nabíjející sedět mezi mladými lidmi, kteří mají nápady, neuvěřitelnou energii a ambice něčeho dosáhnout. Stejně tak, jako mi dělá radost můj dvouletý syn, který každý den zvládne něco nového, mě těší to samé u firem v TechSquare.Něco praktického navícCoworking se stává jedním z trendů, který se zabydlel i v České republice. Centra, v nichž je možné pracovat, setkávat se, spolupracovat a dál se rozvíjet, existují nejen v Praze a Brně, ale například i v Ostravě, kde 1. března otevře Viva Ostrava. Její iniciátoři k založení centra říkají: „Cítíme, že svět se točí trochu jinak a věci, které fungovaly dřív, už nefungují. Chceme surfovat na nové vlně… Je nás několik lidí, kteří něco tvoří, děláme projekty pro lidi a zaměřujeme se na sociální podnikání.“ Coworkingová centra jsou flexibilní v otvírací době od rána do večera, včetně víkendů, i v cenách a míře využití, a to od pár hodin měsíčně až po každodenní využití, včetně příležitosti mít v centru sídlo své společnosti. Tím ale komplex služeb nekončí! K dispozici jsou zasedací místnosti, konferenční prostory, samozřejmostí je připojení k internetu, tiskárna a dokonce i hlídání dětí. Součástí stanovených tarifů bývá také kuchyňka se základním vybavením. Lidé, kteří pracují formou coworkingu, tak mají veškerý komfort klasické kanceláře – ovšem k němu jako přidanou hodnotu také všechny plusy internetové kavárny a podnikatelského inkubátoru. Využívat podobná centra můžete i v omezené míře, pokud cestujete po různých místech a nechcete se spoléhat na kavárny s wi-fi připojením.Centra se vyznačují otevřeností, veškeré informace i ceníky členství najdete on-line: brněnský Cowork, pražský Hub a ostravská Viva. Všechna navíc pro své členy pořádají různé vzdělávací akce, připravují formální i neformální setkání a jsou víc než nakloněna tomu, aby se v jejich prostorách konaly různé akce – i když je neiniciují jejich členové.Coworking představuje nový pohled na podnikání. Jistě stojí za zvážení, podnikáte-li v oboru, v němž jsou nezbytností kontakty, setkávání a komunikace.

Pokračovat na článek


 JAK ZAČÍT OD NULY

  Každý někdy začíná od nuly. Vyjde ze školy, změní zaměstnání nebo něco nevyjde. Ale už na startu se naučte základní pravidla, která Vám pomohou předejít chybám, kterých byste se mohli dopustit anebo je i zopakovat: Čistý štít, umět se dělit s ostatními, spořit a nepočítat s penězi, které ještě nemáte v ruce. Čistý štít. Dříve než uděláte kroky vpřed, musíte prokázat odpovědnost za minulé chyby. Vymažte každé minus, jestli jste se kvůli minulým chybám dostali do dluhů. Vždyť získání platební schopnosti je stejně tak velký cíl, jako dosáhnout zisku, a někdy je dokonce i mnohem těžší. Udělejte si plán splátek, na kterých se dohodnete s věřiteli. A Vy udělejte první krok. Ocení Vaši snahu a spíš si je získáte na svoji stranu, a neztratíte tak jejich důvěru. Na Vašem postupu se dohodněte třeba i s odborníky. V každém případě si ale musíte dát pozor, abyste nedělali další a další zbytečné dluhy, které Vám nepomohou obrátit Vaši situaci.     Také se naučte dělit s ostatními. "Cože?! Není to nějaká hloupost, když sám nemám?" Ne, není to hloupost. Nečekejte se šlechetností do doby, kdy si ji budete moci dovolit. Učte se jí už teď a budete překvapeni, jak se Vám vrátí. Rozumných je pět nebo deset procent zisku. Je jen na Vás, jestli přispějete sirotkům, ekologii nebo církvi. Je jedno, jestli ze začátku dáte jen pár korun. Hlavní je váš postoj. Jak vnímáte problémy ve svém okolí. Nemůžete je ignorovat. Možná Vás znervózňuje budoucnost naší planety. Ale začít můžete už dnes: tříděním odpadu, šetřením s pitnou vodou, šetřením s energií. Nemyslete jen na sebe! Budete-li stále čekat na den, kdy budete mít peníze navíc, možná se o ně nebudete dělit vůbec! Každý z Vás ví, že jsou lidé v daleko horší životní situaci než Vy. A šlechetnost se každému v dlouhodobém hledisku vrátí. Nezapomínejte, že Vaše budoucnost začíná už dnes! Šlechetnost Vám pomůže postavit si dobrý základ osobnosti, který je pro úspěch ve všech směrech nezbytný. Vzpomeňte si na všechny osobnosti, o kterých jste již slyšeli. Ať Hilton, Rockefeller nebo Ray Kroc, i další ze svého prvního výdělku dali část peněz stranou pro druhé. A to v době, kdy sami měli nedostatek všeho. A možná právě tento postoj jim pomohl k opravdovému úspěchu a vnitřní spokojenosti.     Kolik peněz měsíčně uspoříte? Hodně, nebo málo? Nebo vůbec nic? Naučte se každý měsíc část zisku uspořit, protože nikdy nevíte, co Vás může potkat. Ale musíte s tím počítat Aby byla Vaše rodina v bezpečí, měli byste mít ušetřený alespoň jednoměsíční příjem. To je vlastně první zásada spoření. Někdy to bude těžké, tím spíš, máte-li dluh a zdá se Vám, že byste každý den potřebovali víc. Ale dlouhodobě jste po malých částkách schopni našetřit velice slušný základ. Lidé ale často neumí uspořit ani korunu a je jedno, jestli mají pět, deset nebo sto tisíc.Většina z nás žije nad poměry. Zkuste dát každý měsíc deset procent stranou a zjistíte, že se tak dá také žít, že deset procent vlastně ani nepocítíte. Za pár měsíců se naopak budete cítit v daleko větším bezpečí. Studie amerických finančních odborníků, kteří hledali příčiny bankrotů malých a středních firem a živnostníků, dokonce prokázaly, že většina z nich doplatila na chvilkové výkyvy a krize na trhu, na takzvanou okurkovou sezonu, když neměli potřebné rezervy na pokrytí snížení zisků třeba jen na dva měsíce. Nájmy a ostatní poplatky musíte samozřejmě zaplatit bez ohledu na dosažený zisk a nikoho nezajímá, že všichni Vaši klienti jsou zrovna u moře. Takové situace běžně nastávají, a kdo s nimi nepočítá, dostane se až na hranici bankrotu. Problémy musí řešit krátkodobou půjčkou na vysoký úrok a ještě k tomu musí zastavit část majetku. Proto i tato studie doporučila spoření rezerv, které Vám mohou pokrýt alespoň jednoměsíční ztrátu zisku, jako nejúčinnější obranu proti podobným problémům, se kterými se každý den potýkají milióny lidí na celém světě.     Spočítejte si Vaše výdaje dřív, než nebudete mít nic. Všechny pravidelné výdaje: jídlo, nájem, leasing, inkaso, telefon. Všechny výdaje včetně půlročních nebo ročních: daně, pojištění....., se kterými musíte počítat už teď! Přičtěte částku na splácení dluhů, částku, kterou dáte jiným, a tu, kterou chcete uspořit. Sečtěte výdaje a částku, která zbyla, rozdělte na útratu nebo na rychlejší splácení dluhů. Pokud jste v mínusu, je to horší. Možná začnete uvažovat, že získáte víc peněz, ale pozor na pokušení utrácet peníze, které jste ještě nevydělali. To je zřejmě ten důvod, proč jste se dostali do svízelné situace. Není právě Váš případ, že jste peníze měli, utráceli - peníze budou, my nebudeme - a o penězích jste se začali bavit, až když bylo pozdě? V tu chvíli jste začali mít i rodinné problémy? Jak to vím? Nejste první ani poslední... Ale dejte si pozor, protože právě tady končívají lásky. Vím, že je z toho cesta ven, pokud si udržíte pozitivní postoj, víru v budoucnost a svoji lásku. Váš společný sen, to je cesta ven z bludného kruhu. To je důvod, proč si dnes něco odpustit pro lepší zítřek, to je důvod, proč jít a udělat ještě jeden krok navíc.     Jak tedy začít vydělávat peníze? Jestliže jste právě teď na dně, najděte si zaměstnání, abyste získali příjem. Ale nehledejte jen tak nějaké zaměstnání. Vždy si uvědomujte svoji cenu. Vy nechcete nějaké zaměstnání, aby Vám bralo Vaši pozitivitu za pár drobných. Vyberte si, co chcete dělat, a za tím si jděte. Může být ta největší nezaměstnanost, ale po schopných a cílevědomých lidech, kteří znají svou cenu a umí uplatnit své znalosti, bude vždy veliká poptávka. Tam nahoře bude vždycky dost místa.     Najděte si zaměstnání, ale jestli chcete v životě něčeho opravdu dosáhnout, dříve nebo později budete muset pevný plat opustit. Zaměstnání má své výhody i nevýhody. Nastoupíte například za sedm tisíc a budete pracovat osm hodin. Za dva roky zase osm hodin a zase za sedm tisíc nebo trochu víc. Za deset let zase osm hodin za deset tisíc. Nakonec odejdete do důchodu a Vaše životní úroveň spadne na polovinu. V zaměstnání prodáváte svůj čas a utíká Vám život. Proto je dobré při zaměstnání začít podnikat s tří - až pětiletým plánem k finanční svobodě. Nejlepší je začít s Vaší partnerkou nebo s partnerem. Budete spolu, se společným snem, cílem a budete tým. Tým je víc než jeden. Tým je dokonce víc než jeden a jeden. Váš tří - až pětiletý plán se liší od zaměstnání tím, že začnete pracovat také osm hodin ale budete za to mít pár set. Možná až za rok se dostanete na stejný příjem, jako máte v zaměstnání. To je čas, kdy zjistíte, že právě tenhle byznys pro Vás funguje, a proto byste měli začít uvažovat jen o podnikání. Po dvou až třech letech si teprve budete moci dovolit ubrat plyn, protože jste už trochu nabrali výšku. Ale jenom trochu, nemáte-li dostatečně pevný základ příjmu v hloubce i šířce. Po pěti letech už budete pracovat dvě hodiny denně a zbylý čas věnujte například rodině, protože si to budete moci dovolit. Jste ochotni tohle všechno obětovat pro svoji svobodu, nezávislost a budoucnost? Jste? Chcete vydělávat nejen peníze, ale i čas? Opravdu? Dobře si rozmyslete, než odpovíte, protože právě teď uděláte rozhodnutí, které přímo ovlivní Vaši budoucnost! Nebude to lehké. Budete s tím chtít praštit, protože život nedává nic zadarmo, ale když vydržíte tuhle zkoušku, vyjdete z boje silní, budete stát pevně na svých nohách a nikdo, nikdo o Vás neřekne, že jste zbohatlík, protože máte ten nejlepší základ. Dostanete uznání, protože jste někdo, a ať věříte, nebo ne, Bůh Vás má rád. Jak tedy začít podnikat?     Můžete začít se svou myšlenkou anebo s myšlenkou, která už funguje. Jestli se rozhodnete začít se svým nápadem, držte se několika zásad: Snažte se najít nebo založit takový podnik, který bude potřebovat co nejnižší kapitál. Nepropadněte kvůli chvilkovému nápadu úplně zbytečně do dluhů. Určitě ze začátku nebudete potřebovat velkou továrnu, luxusní kanceláře, nejdražší vybavení a armádu zaměstnanců. Uvažujte spíš v malém a při úspěchu použijte principu duplikace - zopakování stejného postupu třeba na jiném místě nebo ve větším měřítku. Přesvědčte se, že Vaše služby nebo zboží jsou kvalitní a schopné na trhu zaujmout. Dobře počítejte. Zajděte do banky a vyplňte si žádost na získání úvěru - hned povím, proč. V dotazníku vypište svůj podnikatelský záměr. To Vám napoví, nakolik máte v hlavě jasno. A jestli budete potřebovat úvěr, stejně se tomu nevyhnete. Tak dobře, máte dobrou myšlenku, která nabídne lidem nebo firmám zboží nebo službu, za kterou budete právem odměněni. Jestliže budete potřebovat úvěr, neměl by to být problém, i když netvrdím, že Vám půjčí první banka, investiční anebo leasingová společnost. Když Vás odmítnou, nemusí to znamenat, že máte špatný nápad. Záleží i na jejich finanční situaci nebo na podmínkách, za kterých právě oni půjčují peníze. A ne vždy Vám mohou půjčit! Až uslyšíte "ne", věřte, že jste zase o krok blíž ke svému "ano". Vzpomeňte si na Walta Disneye. Walt slyšel "ne" třistakrát!     Duplikace úspěšného postupu je v podstatě základem úspěšného byznysu. Protože základní pravidlo, které se Vám osvědčí, můžete zopakovat a třeba ještě vylepšit, protože se můžete poučit z chyb. Ukázkovou duplikaci všude na světě ukázkově předvedl Ray Kroc. Kdo z Vás nezná Mc Donald´s?     Ray Kroc, dnes jeden z nejbohatších lidí světa, začínal podnikat ve své době s úplnou novinkou, když pro Lily Tulip prodával papírové hrníčky. Vypracoval se na nejlepšího prodejce firmy. Od rána byl na nohou a večer, když ostatní chodí z práce, šel hrát do rozhlasu na klavír, protože v té době se vysílalo naživo. Domů se vracel pozdě v noci. Ale problémy a tahanice ve vedení společnosti ho znechutily, až přišel o nadšení. Začal spolupracovat s přítelem, který vlastnil cukrárnu a sám vyvinul originální multimixér na šlehání koktejlů. Kroc se stal výhradním zástupcem pro prodej a marketing a ve svých pětatřiceti jich prodal 8000 s polovičním podílem! A tehdy uviděl restauraci bratrů Mc Donaldových. Prodal jim 8 multimixérů, ale restaurace s heslem "Budete jíst ten nejlepší hamburger bez čekání a bez spropitného" na něj udělala dojem. Myšlenky mu nedaly spát. Ve svém snu viděl restaurace Mc Donald´s na každém rozcestí ve Státech. A povedlo se mu to. Získal koncesní smlouvu na založení filiálek po celých Státech. Smlouvu na deset let s provizí 1.4 % z hrubého zisku každé z nich. Na středozápadě založil první restauraci. Přes všechny problémy pro svůj projekt získal další přátele, sám v restauraci pomáhal, dál prodával multimixéry. Během dvou let založil jedenáct restaurací. V každé stejný standard, ceny, jídlo, obsluha. Každá další restaurace byla přesnou kopií té minulé, včetně zisku! Stačil splácet hypotéky, platit výdaje a v době, kdy nevyužil ani jedno procento možností trhu, začal vydělávat velice slušné peníze, protože lidem nabídl kvalitu, vždy příjemnou a rychlou obsluhu a čistotu. Dokázal se obklopit schopnými lidmi a v té době mu začalo vadit, že celý obchod není jeho. Nakonec v 61. roce od Mc Donaldů celý obchod odkoupil. Za 2.700.000,- dolarů, aby každému z bratrů zbyl milión dolarů po zdanění. A i když se celá transakce s dalším rozvojem prodražila na 14.000.000 dolarů, Kroc úvěr splatil během jedenácti let, proti předpokládaným až třiceti rokům. Jeho obrat se neustále zvyšoval. Ale kdybyste se osobně Raye Kroce zeptali na jeho tajemství úspěchu, odpověděl by Vám: sen, cíl, víra, touha, vytrvalost, tým, duplikace úspěchu a hodně práce. Nic těžkého v tom nebylo. Trochu risku, ale bez toho to nejde. Když nic neriskujete, ničeho nedosáhnete. Pracoval až do konce života. Neustále hledal vhodné parcely pro další Mc Donald´s po celých Státech, které projel křížem krážem i se svou cukrovkou, artritidou, zato bez žlučníku a části štítné žlázy. Šel za svým snem se smyslem pro detaily, kterými mohl lidem nabídnout něco víc, než jen rychlé občerstvení.     I Vy se vyzbrojte láskou k lidem a ke své práci a používejte hlavu. Potom Vás na cestě k úspěchu nic nezastaví. Také využijte schopností dalších lidí. Víc hlav víc ví. Lépe budete řešit každý problém a i Váš zisk bude vyšší. Nepodceňujte sílu mozkového trustu. Buďte ve společnosti lidí, kteří mají stejné cíle jako Vy. Když budete mít společný sen a budete si dávat společné cíle, pokaždé přijdete na lepší řešení a to zrealizujete. V praxi platí, že sebelepší myšlenka, kterou nedokážete přeměnit na čin, nemá žádnou cenu, oproti té, která není zdaleka tak geniální, ale někdo ji dokázal prodat. Řešení je v mozkovém trustu, který používali všichni úspěšní lidé, ať vědomě, nebo nevědomě. Mezi prvními, kdo tuto sílu skupinového myšlení, plánování i jednání pojmenoval a naplno využil, byl Andrew Carnegie, který se obklopil více než padesáti schopnými lidmi, a spolu dosáhli pohádkového bohatství. S jistotou můžeme říct, že ve skupině stejně uvažujících lidí se mozkový potenciál každého člověka zvýší, protože každý má možnost spojit svoje zkušenosti se zkušenostmi ostatních. I Henry Ford začal dosahovat daleko větších výsledků, když se spřátelil s Edisonem a Firestonem. I Hilton se obklopil schopnými lidmi, s jejichž pomocí přežil krizi ve třicátých letech, kdy ostatní podniky krachovaly. I Spielberg, i Disney, i Rockefeller. Sami by nikdy nedosáhli takového úspěchu jako v týmové práci. Ale oni byli těmi vedoucími osobnostmi, které celé společenství spojovali a dávali mu směr. Dnes možná ještě nevíte, co byste chtěli přesně dělat, ale určitě cítíte, že chcete úspěch. Máte dvě možnosti. Využijte myšlenku, která Vám dává možnost založit svůj vlastní podnik. Stejně jako Krocovi koncesionáři, kteří využili značku Mc Donald´s a know-how. Stejně jako nezávislí distributoři společností, které pracují na základě víceúrovňového systému, všude tam, kde máte možnost sami duplikovat úspěch. Tam kde máte možnost bez hranic dávat i brát. Druhá možnost je riskantnější a ne vždy výhodnější. Přijít se svým nápadem. Obklopte se stejně schopnými, anebo ještě schopnějšími lidmi, než jste Vy. Domluvte si společné schůzky, na kterých můžete dávat podobu svým snům. A Vy buďte leaderem. Společně organizujte své sny ve společné cíle a ty realizujte. Využívejte principů a pravidel, které vedou k úspěchu. Buďte vytrvalí a vzájemně se doslova dopujte nadšením. Budete úspěšní.     Jsou dva druhy motivace, které Vám pomohou dostat ze sebe maximum schopností. Pozitivní a negativní motivace. Pozitivní je taková, když Vám někdo slíbí, že za takový a takový výkon získáte auto a smluvní plat půl milionu. To je pozitivní motivace, protože Vy dostanete sen a za ním půjdete. Může se samozřejmě stát, že neuspějete. Bohužel, ani auto, ani smluvní plat nedostanete. Ve chvíli, kdy Vás opustí nadšení, takový sen pustíte za hlavu, i když je to škoda. Neriskujete, můžete jedině získat. Negativní motivace je risk. Ray Kroc si vzal úvěr na čtrnáct miliónů dolarů. Kdyby neuspěl, přišel by o všechno. Negativní motivace využili další a další, které doslova vybičovala ke stoprocentnímu nasazení a odhodlání dosáhnout svého. Je to buď, anebo. Cesta zpátky je odříznutá, můžete jedině uspět, anebo neuspět. Je to risk, ale funguje, protože musíte dopředu, krok za krokem, cíl za cílem. Ale pokud se i Vy rozhodnete získat svůj úvěr, dobře počítejte, než uděláte rozhodnutí.     Možná chcete být úspěšní a zjistili jste, že žádný státní úředník se ještě milionářem nestal. A tak přemýšlíte, jak na to? Hledáte kolem sebe potřebu lidí, kterou můžete naplnit, a za svou službu byli po právu oceněni? Chcete začít podnikat, ale nemáte vlastní nápad? Existuje řešení, i když nemáte dostatečně dobrý nápad a odvahu vzít si úvěr nebo půjčku. Využijte již fungující myšlenku a zduplikujte ji - to znamená: dělejte to samé, jako někdo, kdo již úspěch má, anebo ještě lépe: jděte v jeho stopách, které vedou neomylně k úspěchu. A přemýšlejte, protože i když je myšlenka líbivá, pozor, nefunguje všude! Když si otevřete benzinovou pumpu, Váš úspěšný soused Vám spíš poradí, jak zkrachovat, protože jste jeho konkurence. Tahle myšlenka funguje jen v multi-level-marketingu. To je česky víceúrovňové podnikání. Možná se některým z Vás právě teď naježily chlupy, ale poslouchejte ještě dál. Jestliže nemáte s multi-level-marketingem dobré zkušenosti, může to být z několika důvodů: Nemáte vlastní zkušenosti, ale slyšeli jste od kamaráda Pepíka, že je to akorát na obírání lidí a že tam jenom prodělal. Váš kamarád Pepík možná opravdu naletěl, protože několik zlatokopeckých systémů se všude na světě objevilo. Ale nebojte se, my Vám poradíme, podle čeho vybírat. Možná že Pepík vstoupil do ´multilevlu´, který už naučil a dál učí vydělávat miliony dolarů stovky nebo i tisíce lidí, a myslel si, že když si sedne doma, lidi mu budou klepat u dveří a budou mu říkat: "Hele, já to budu dělat s tebou a vyděláme si taky spoustu peněz…!" Ptám se: Budete se ptát Pepíka, který zkrachoval, nic pro svůj cíl neudělal a ani ničeho nedosáhl? Jestli ano, skončíte právě tak jako Pepík. Protože Pepík už umí zkrachovat a zkrachovat je zase to jediné, co Vás může naučit! Anebo se budete ptát a řídit radou člověka, pro kterého systém funguje a vydělává si sto tisíc, dvě stě tisíc, půl milionu, milion měsíčně? Budete se ptát lidí, kteří vědí, jak se to dělá, a vědí, jak Vás to naučit? Když se budete učit s motorovou pilou, zeptáte se člověka, který nemá tři prsty anebo člověka, který má všechny prsty? Ono to svádí, že? Ten bez prstů, to musí být světák.. "Ten už toho musel nařezat..Vždyť na tom druhým bych ani nepoznal, že je dřevorubec..." Ano, ten světák Vás naučí techniku, jak nejlépe přijít o prsty, a možná u Vás ještě dva přidá, aby na tom nebyl úplně nejhůř. Takže pozor, ke komu půjdete pro radu! Ptát se je velice důležité. Hledat informace, jak dosáhnout úspěchu, i to je přirozené. Neptejte se lidí, kteří Vám jedině vezmou nadšení a přitom sami nevědí vůbec nic. Snad jen jak strávit celý život otráveně a znechuceně, osm hodin v práci a pak u televize. Jestli se chcete dozvědět, jak být úspěšný, ptejte se zase jen úspěšných lidí! Čtěte knížky a poslouchejte motivační nahrávky a úspěšné lidi, protože Vám potřebné informace opakováním nahrají do podvědomí, a Vy podle nich začnete jednat. Čtěte knížky, které Vás obohatí, dají Vám sílu a motivaci a pozitivní postoj, choďte na manažerské kursy, kde si budete moci třeba i před kamerou vyzkoušet, jak na tom jste, a zjistíte, kde děláte chybu. Možná Vám pustí na videu, jak má vypadat perfektní obchodní jednání. Vidíte, slyšíte, čtete, posloucháte, jednáte a myslíte jako úspěšný člověk. Požádejte svého sponzora, ať jde na obchodní setkání s Vámi. Budete se od něj učit. A jestli není Váš sponzor dost schopný, jděte za jeho sponzorem. Najděte si svůj vzor. Tady je síla více úrovňového podnikání, protože každý chce, abyste se stali úspěšnými, a každý Vám rád pomůže. Ale nečekejte, že za Vámi přijdou: "Hele, nechceš pomoct se sponzorováním?" "Ne!" Nikdo za Vámi nepřijde. Nikdo pro Vás nebude dělat víc, než jste Vy ochotni udělat pro sebe. Teprve potom má pomoc smysl, když Vy sami chcete být úspěšní a chcete pro to něco udělat. Vyjít ze zóny pohodlí. Nabízet služby, zboží nebo myšlenku. I když budete mít devadesátiprocentní úspěšnost - ano, je to možné - nebude Vám to moc platné. Když za celý měsíc budete chtít zasponzorovat jediného člověka, ani devadesátiprocentní úspěšnost Vašeho jednání, ani pravděpodobnost, že zasponzorujete devět z deseti, Vám nebude nic platná! Nadšení a aktivita. Vyzbrojte se nadšením a aktivitou, a tím zakryjete všechny své nedostatky.  Opačně je to mnohem těžší. Když to nepůjde z Vás: (monotónně) "Hele, mám pro tebe úplně perfektní byznys, můžeš si vydělávat i sto tisíc měsíčně, můžeš letět do Ameriky a další výhody to má…. Máme školicí systém, který Tě naučí, jak být úspěšným a nadšeným a šťastným a spokojeným ve všem, co děláš, nebo můžeš nakupovat nejkvalitnější zboží za super ceny a umí to prostě úplně všechno, budeš mnohem zdravější a šťastnější..  a tvoje manželka tak omládne minimálně o deset let a vůbec vysaje úplně všechno na co si vzpomeneš a my dva spolu budeme tým a do dvou let budeme mít obrat milión korun měsíčně s investicí nějakých x tisíc a jestli chceš být úspěšný, musíš začít ještě dnes....." zasponzorujete ho? Možná děláte business, nejúspěšnější na světě, ale pro Vás nebude fungovat! Nezasponzorujete ho! Vy řeknete doslova a do písmene to samé jako člověk, který si vydělává pohádkové peníze, ale Vy nic! Protože to kouzlo není tolik v tom, co říkáte, ale jak to říkáte. A když to ještě navíc budete říkat často.... Vzpomeňte si na Vaše pocity, když někdy někdo sponzoroval Vás. Vy jste si řekli: "No, on je tím tak nadšený, on tomu věří, asi to nebude špatné, když to sám dělá a je z toho úplně vedle..." Tak jste právě Vy udělali rozhodnutí na základě citů. Vy jste se nechali nakazit a strhnout nadšením! Anebo máte právě opačnou zkušenost: Někdo Vás chtěl zasponzorovat, ale i když mluvil v ohromujících částkách a v superlativech, koukala z toho zase jenom práce a asi jste si řekli, že z Vás chtěli dostat peníze. "No, není to špatné, ale ještě se rozmyslím..." A zase jste udělali citové rozhodnutí a teprve to si logicky zdůvodnili. Přesně tak to funguje! A když Vás nestrhli svým nadšením, když Vás nenakazili, neměli Vás šanci zasponzorovat, i kdyby v tom nebyla žádná práce, žádná investice, jenom miliónová příležitost! My lidé jsme ve své podstatě líní a na cestě svými životy hledáme cestičky nejmenšího odporu. A všechno, co je nějak nové, neradi přijímáme, pokud to rozhodnutí nepřijde od srdce. Nadšení, aktivita, nadšení a aktivita. A když Vám bude divné, že ve Vašem byznysu jsou lidé, kterým to jde, a Vám to nejde, porovnejte si s nimi kalendář za poslední měsíce. Zeptejte se úspěšného člověka, jestli čte, jestli poslouchá motivační nahrávky a jestli se stále učí od těch úspěšnějších. Protože v tom je jeho tajemství úspěchu. On není aktivní a nadšený a nečte a neposlouchá proto, že je úspěšný. On je úspěšný, protože je aktivní, je nadšený, čte knížky a poslouchá nahrávky a investuje do sebe. Proto je úspěšný. V tom je jeho síla a přesně to se naučte také a budete ve svém byznysu úspěšní!     Multi-level-marketingová myšlenka je mapa k pokladu. Jenom v USA multi level marketingovou myšlenkou obchoduje okolo šedesáti procent všech firem s ročními obraty miliard dolarů a tato myšlenka se vyučuje i na Harvardu! Nejrůznější obchodní systémy se prosazují po celém světě a vydělávají v nich milióny lidí. V multilevelu, ale hlavně v interaktivním distribučním systému je obrovská budoucnost. Každá firma, která začne své zboží distribuovat přímo mezi lidmi, nemusí investovat miliónové částky do reklamy, která navíc není v porovnání s ústní reklamou účelná. Televizní reklamě už nikdo nevěří, a ještě navíc musíte nejdřív investovat a až potom možná budete mít zisk. Ale nemusíte.. Tou nejúčelnější reklamou je, když Vám kamarád řekne: "Tohle je perfektní! To si kup. Já už si bez toho nedokážu představit život!" To je reklama, za kterou Vám firma zaplatí peníze. Ale až potom, kdy jste pro ni sjednali obchod! V takovém podnikání je minimální riziko. Cena výrobku může být až o padesát procent nižší, než kdyby procházelo velkosklady, distribucí, velkoobchody a zase distribucí do maloobchodů, a ještě navíc si s firmou může vydělat hodně lidí, kteří tak dostávají příležitost splnit si své sny. Firma Vám dává peníze za to, co jste pro ni třeba jen jednou udělali, když zboží naučíte kupovat další kamarády a Ti další kamarády, děláte reklamu, za kterou Vám firma stále platí. A bude platit třeba roky, dokud ten Váš první impuls jde dál. Teprve tomu se říká stálý příjem! A který šéf Vás může vyhodit?     Dokážete si představit, že by Vám v supermarketu dali peníze za to, že jste jim udělali reklamu? Nedají, ale počítají s ní! Když se otevře nový diskont, prvních deset dní sníží ceny a mezi lidmi se rozkřikne: "Hele, tam jdi, tam můžeš nakoupit levně!" Jakmile u sebe naučí nakupovat nové zákazníky, jdou s cenou nahoru na běžnou hladinu srovnatelnou s okolní konkurencí. Když se ale nejste ochotni zvednout, naučit se světové strany - prostě něco pro to udělat, můžete dát mapu do láhve a hodit zpátky do vody. Úspěch budete mít jedině tehdy, když budete ochotni překopat celý ostrov kvůli jedinému diamantu, který tam zcela určitě leží. Když přestanete, co když byl už jen dvě stopy od Vás? Když přestanete, někdo začne tam, kde Vy jste skončili. Kdyby Edison na cestě k žárovce přestal dřív, než byl úspěšný, nebyl by ani tak bohatý, ani tak uznávaný. Protože někdo by začal tam, kde Edison skončil, a o něm bychom se učili, že to byl jeden z nejvýznamnějších vědců. A možná by se o Edisonovi a jeho práci zmínil někde na vědeckém kongresu, že je mu vděčný…. Ale co z toho? Za to si nesplníte žádný sen a nezbude Vám ani na složenky! Cítíte ten rozdíl mezi Edisonem a Edisonem?     V České republice funguje několik perfektních amerických i českých multilevelů. Je sice pravda, že některé přerozdělovací systémy by v USA byly označeny za nelegální letadla, ale podle místních platných norem, proč ne. Než s nějakou firmou začnete spolupracovat, položte si několik otázek. Jsou její služby nebo zboží kvalitní? Jaký je potenciální trh? A kde se berou peníze na vyplácení zástupců? A nežijí jenom ze vstupních poplatků? Je systém odměňování průhledný? Není to až moc jednoduše lákavé - vždyť to by svedl každý? Chtějte důkazy, že to funguje, chtějte mluvit s lidmi, kteří už něčeho dosáhli. Ptejte se, jak Vám pomohou mít také úspěch! Známí Vám někdy řeknou: "Cože, multilévl? Vždyť je to pyramida. To bych nikdy nedělal." Ano, samozřejmě že je tenhle "multilévl" pyramida. Ale co není? Víceúrovňový systém podnikání je vlastně přesnou kopií distribuce kteréhokoliv zboží, ale bez nákladů na obchodní síť, jako jsou obchody, různé mezisklady, zaměstnance a samozřejmě bez reklamy v médiích. Když si otevřete krámek a budete tam svým pánem - dobrá. Ale v ten den, kdy přijmete první prodavače - ejhle, je to pyramida! Vy jste šéf a stojíte na jejím vrcholu. Ale to Vám nevadí, protože zrovna vyděláváte jen sami na sebe? Chyba, podívejte se, v čem jezdí majitel velkoobchodu, od kterého nakupujete! A šéf reklamní agentury, která Vám dělá reklamní kampaň. Jste-li zaměstnanec, obchodník nebo obchodní zástupe a tak dál a dál, jste zároveň člen pyramidálního systému, na jehož vrcholu stojí zase onen výrobce. Výhodou multi-level-marketingu je to, že Vy jste svým šéfem, své skupiny, máte svůj byznys a obchodujete s Vaší dodavatelskou firmou. Ať se jedná o zboží, nebo o služby, Vy jste na špici své práce. Silou myšlenky je, že vy budete mít prospěch, až když lidé pod Vámi budou mít zisk pro sebe, a to je musíte naučit. Stejně jako lidé nad Vámi budou mít prospěch až Vy budete mít svůj vlastní úspěch. V praxi tahle myšlenka vyjadřuje ziglarovské: "Jestli chceš svůj sen, pomoz druhým k jejich snu!" Když si chvíli sednete nad marketingovým plánem a spočítáte si, jak se rozdělují peníze, zjistíte, že je až krutě spravedlivý! Každý dostane peníze jen za to, co opravdu udělal a dovedl do úplného konce. Nejen za snahu, ale hlavně za výsledky. A Vy, i když vstoupíte jako stotisící, máte možnost třeba do roka vydělávat víc peněz než ten úplně první, který to všechno rozjel! Takže právě naopak: dosud neexistuje spravedlivější systém odměňování.     Mnozí z Vás ale nepodnikáte a nikdy podnikat nebudete. Určité riziko je v obojím: buď můžete zkrachovat, nebo může zkrachovat Váš zaměstnavatel. Záruky bezstarostného stáří nemáte ani jako státní úředník. Jsou okolnosti, které nemůžete ovlivnit, ale vaše síla se projeví tehdy, když zase zvednete hlavu a půjdete dál. Jestli Vás podnikání neláká, tak je už dnes načase založit si penzijní připojištění, abyste se nemuseli bát, co bude dál, když Vám důchod spadne na padesát procent současného příjmu. Úspěch neznamená jen podnikání a vydělávání velkých peněz. Jsou lidé, které takový život neláká, ale mohou být velice úspěšní jako zaměstnanci. Každý z Vás má na to, aby i v zaměstnání dosáhl významného postavení. Nezáleží tolik na Vašem vzdělání, jako na Vašich schopnostech leadera, na odhodlání, aktivitě a vytrvalosti. Když budete mít právě tyto vlastnosti, nebudete mít problémy dostat dobře placenou a zajímavou práci, protože každý si přeje získat pro sebe právě takové lidi. Po těch je hlad. Andrew Carnegie jednou řekl svému zaměstnanci, který ho požádal o zvýšení platu: "Víte, mladý muži, jestli opravdu chcete, tak na světě není síla, která by Vám v tom mohla zabránit!"     Někdy možná zjistíte, že tady v té firmě už opravdu dál jít nemůžete - ani v postavení, ani s příjmem. Pak pro Vás bude určitě výhodnější najít si perspektivnější místo. Ale pokud se jednou rozhodnete, udělejte to. Mnohým se stává, že odcházejí i čtyřicet let. Vy nesmíte nikomu dovolit, aby brzdil, nebo dokonce zastavil Váš růst. Vy máte právo rozhodnout se, co čekáte od života. Uvědomte si svou cenu a o té nesmlouvejte. Jestli Vás někde nejsou ochotní ocenit, jděte tam, kde Vás ocení. Máte na to, abyste dosáhli všeho, co budete chtít. Můžete mít každý sen, který máte napsaný, a o kterém víte, dokdy jej chcete splnit, a máte víru a chuť dostat od života vše, co si zasloužíte. Zvolte si svůj cíl. Jednejte s nadšením a hlavně: JEDNEJTE!! 

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Rovné příležitosti

Jak vydělat na internetu téměř okamžitě?

Jak vydělat na internetu pomocí affiliate?Toto téma jsem již jednou trochu nakousl. Pojďme se na něj ale podívat podrobněji. Ukážeme si konkrétní návod, kde se dozvíte jak vydělávat na internetu prakticky okamžitě. A nemyslete si, že jde o nějaké drobné, když se tomu budete věnovat poctivě, můžete si přijít na pěkné peníze.Co je to affiliate?Pojďme si nejprve ujasnit, co znamená slovo affiliate. Affiliate marketing je způsob propagace, který využívá principu doporučení. Doporučení prodávalo vždy nejlépe, takže je tento model velmi výhodný jak pro prodávajícího (inzerent), tak pro lidi, kteří jeho produkty doporučují (partneři). V praxi to funguje tak, že budete doporučovat nějaký produkt, a pokud si ho někdo přes vaše doporučení koupí, dostanete provizi. Pokud ne, pak nedostanete nic. To, zda si někdo koupí přes vaše doporučení, hlídá affiliate program, který vám přidělí unikátní kód, podle kterého pozná, že někdo koupil přes vaše doporučení. U nás je nejrozšířenější program Affilbox, který je jednoduchý, přehledný a je kompletně v češtině.Jak vydělat na internetu přes affiliate?První věc, kterou musíte udělat je, uvědomit si co chcete propagovat. O co se zajímáte a jaké téma vás baví. Pokud vás baví sport, pak asi nebudete propagovat pneumatiky. Jde o to, aby vám to lidé věřili. Pokud tedy máte vybrané téma, je na čase najít vhodný affiliate. Některé jsem doporučoval již dříve, ale není problém najít prakticky jakýkoliv obor.Jdeme si to ukázat hezky prakticky. Dejme tomu, že jsem vybral obor nábytek a našel jsem si konkrétní affiliate. V našem případě to bude-  MT- nábytek. Zaregistruji se do jejich affiliate systému a přihlásím se. Po přihlášení si najdu záložku „Reklamní kampaně“ a vyberu konkrétní kampaň. Poté se vám hned nahoře zobrazí odkaz, který je již doplňen o váš unikátní kód. Tento odkaz si označím a zkopíruji. No a teď zbývá jen vybrat způsob propagace. 1. EmailUrčitě máte pár kontaktů na známé, rodinu, kamarády atd. Můžete jim tedy napsat mail a do něj vložit odkaz. Samozřejmě úspěšnost v takovém případě závisí na počtu kontaktů a na tom, jak to napíšete. V žádném případě, ale neposílejte mail na někoho, koho neznáte, nebo na nějaký mail, který jste našli na internetu. To je SPAM a hrozí za to pokuty.Mail by mohl vypadat třeba nějak takto:Ahoj Martine, vzpomněl jsem si, že si nedávno sháněl nějakou sedačku do obýváku. Sehnal si už něco? Já jsem teď kupoval novou postel na MT nábytku, vždyť víš, mají reklamu v televizi, a mají tam teď celkem slušný slevy, ušetřil jsem skoro 2 000 Kč, tak jsem si na tebe vzpomněl, jestli chceš tak jukni – www.mt-nabytek.cz. Dej pak vědět. jo a pozdravuj tu tvojí.Musí to prostě být důvěryhodné, ne že napíšete „Ahoj, tady mají skvělý slevy“ to je špatně. Za odkaz www.mt-nabytek.cz jsem schoval odkaz s mým affiliate unikátním kódem, takže jestli Martin koupí, čeká na mě provize. ????2. FacebookVětšina z nás má Facebook profil, a pokud ho nemáte, rychle si ho vytvořte. Facebook je totiž skvělé místo na propagaci. V rámci Facebooku máme 3 hlavní kanály propagace. Váš profil, skupiny a placená reklama. Prozatím se podíváme na první dvě možnosti, protože placená reklama je o něco složitější a budeme se jí věnovat zvlášť.V podstatě je to velmi podobný princip jako u emailu. Pokud budete propagovat přes váš profil, postavte příspěvek opět nějak osobněji. Myslete na to koho máte mezi přáteli a podle toho napište příspěvek. Opět je důležité, aby vám věřili. Napište příspěvek a pod něj vložte odkaz s vaším affil kódem, načte se vám okénko s odkazem na stránky a obrázkem. Jakmile se toto okénko načte SMAŽTE ODKAZ, KTERÝ JSTE UMÍSTILI POD PŘÍSPĚVEK!!! Nemusí každý na první pohled vidět, že jde o affil odkaz. Nebojte odkaz je ve skutečnosti již schován za tím okénkem s obrázkem. Nyní můžete příspěvek uveřejnit a čekat na výsledky.Propagace ve skupinách je účinnější. Výhoda je, že si můžete vyhledat skupinu zaměřenou na stejnou tématiku. V našem případě jde o nábytek, takže zkusím vyhledat skupinu z podobného oboru. Dám tedy do vyhledávání například slovo BYT, a ihned se mi objevila skupina „Bytujeme – bazar nábytku a vybavení“, přejdu do skupiny, a abych mohl napsat příspěvek, musím se ke skupině nejdříve přidat. Takže kliknu na Přidat se ke skupině, a musím počkat až mé přidání schválí. To může trvat několik minut, nebo taky hodin, proto si toto vždy natipuji předem. Vybírejte jen větší skupiny, kteří mají minimálně tisíc členů, ale čím větší, tím lepší.Jakmile nás skupina schválí, přijde nám oznámení a můžeme vytvořit příspěvek. Některé skupiny mají pravidla, takže pokud na takovou narazíte, raději si je přečtěte. Tak a jdeme na to, skupina je zaměřená spíše na bazar, takže si v affiliate MT nábytek najdu kampaň pouze z kategorie slevy, nebo akce. Zkopíruji si svůj affil odkaz a jdeme na příspěvek. V této skupině bych ho napsal asi takto:Ahoj, hledal jsem tu nějakou starší , ale pěknou sedačku a neměl jsem štěstí. Ale dostal se ke mě nějaký leták na akce na nábytek. Juknul jsem na web a vybral sem pěknou sedačku za pár kaček. Jestli něco sháníte můžete kouknout, ta akce je snad jen do konce měsíce + affil odkaz.Nějak to prostě vždy sestavte podle zaměření skupiny. Pokud se pod příspěvkem rozvine diskuse, tak je to jedině dobře, protože o to rychleji se to šíří mezi další a další lidi. No a takto to můžete vložit do několika skupin. Ale nepřehánějte to. Do každé skupiny max. 1x denně a ideálně s jiným textem. Nezapomeňte vždy po načtení okénka se stránkou vymazat váš affil odkaz!U některých věcí fungují taky skvěle virální videa. Nedávno jsem třeba viděl úžasné video na chytrý nábytek. Skvěle udělané propagační video. Můžete video vložit do příspěvku a nad to napsat nějaký vtipný komentář. A samozřejmě přidat váš odkaz, ale v tomto případě ho nemažte.Ideálně ho převeďte přes nějaký zkracovač, jako je například Bitly.com, ten váš odkaz schová za jiný. 3. Web stránkyMáte nějaké tématické stránky, nebo blog? Pak můžete využít další možnosti. Jednak můžete na stránky vložit bannery s vaším affil odkazem, nebo textový odkaz můžete zakomponovat do nějakého článku na stejné téma jako vybraný affil. Banner najdete ve většině affil programů. Vždy je pod ním připravený kód s vaším affil linkem, který jen zkopírujete a vložíte do stránek. Ve WordPressu to uděláte tak, že si přejdete na widgety, vyberete widget TEXT, a do něj kód vložíte a dáte uložit. To je vše.V případě textu pak jednoduše vyberte slovo v článku, které má odkazovat, a vložíte na něj váš affil link. Úspěšnost samozřejmě záleží na návštěvnosti vašich stránek. Ale opět to můžete spojit s Facebookem, kde můžete sdílet na profilu, nebo ve skupinách článek, kde je umístěn affil odkaz. To funguje velmi dobře, pokud je článek obsahově zajímavý. TIP – sledování úspěšnosti je nezbytnéPropagujete více způsoby? Pak je dobré vědět, který funguje a který ne, abyste mohli případně změnit strategii.V affilboxu si pak přejděte do záložky – přehledy / přehledy uskutečněných konverzí – v tabulce je sloupec s názvem kanál, kde uvidíte vaše označení. Budete tedy vědět, kolik lidí koupilo přes odkaz v mailu, kolik přes facebook atd. Opravdu užitečné. No a to je vše, snad jsem na nic důležitého nezapomněl. Teď už tedy víte konkrétně, jak vydělat na internetu s pomocí affiliate marketingu. 

Pokračovat na článek


Proč vyděláváme málo?

Máte pocit, že váš život je nespravedlivý? Máte pocit, že váš příjem nedosahuje hodnotu vašich kvalit? Nebojte se, stejný problém netrápí jen vás. Téměř každý chce vydělávat víc, ale je třeba hledat důvody, proč jsou aktuální výdělky takové nízké.Nejčastějším důvodem je lenostChodíte si na 8 hodin do kanceláře, sedáte si za pracovní stůl a v trpitelském deliriu celý den vyčkáváte, dokud vám padne? Občas odešlete nějaký mail, ale většinu času trávíte něčím jiným, než prací? Nedivte se, že jste na konci měsíce s částkou na výplatní pásce nespokojeni. Více totiž vydělávají lidé, kteří makají ostošest. A to i mimo své práce. Překonejte svoji lenost, najděte způsob, jak vydělat více a rozvíjejte aktivity i mimo vašeho zaměstnání.Nemáte sebezapření a výdržMnoho lidí trpí chorobou dnešní doby. Nedokážete se přenést přes případně neúspěchy, chybí vám špetka sebezapření a zejména výdrž. Není nic jednoduššího, než argumentovat nedostatkem času na druhý džob, nedostatkem možností, příležitostí, či štěstí. Pokud opravdu chcete ve svém životě něco dokázat a vydělat velké peníze, nikdy to nebude zdarma a ani to nebude jednoduché. Proto je sebezapření a výdrž tím, co potřebujeteBez cíle to nepůjdeK tomu, abyste mohli dosáhnout kariérní růst a přilepšit si k měsíčnímu rozpočtu, musíte mít všechno dobře naplánované. Každý by měl mít cíl, ke kterému směřuje, jinak bude jen tápat a motat se v kruhu. Cesta musí mít cíl, aby měla smysl. Cílem by neměly být vždy jen peníze, ale ambice a zadostiučinění.Žádná snaha?Udělali jste už něco proto, abyste měli o několik let lépe? Na pivu s kamarádem určitě ne. I proto se naučte základní pravidlo, které se může stát vaším krédem- bez práce nejsou koláče.Bez rozmysluKariéra a podnikání jsou oblasti, v kde je třeba být více než prozíravý. Nikdy nevíte, co se jako vyvine a proto mějte vždy oči otevřené. Nespěte na vavřínech a zbytečně neberte ohledy na jiných. Ani oni je totiž neberou na vás. Vše si však vždy dobře rozmyslete, abyste své radikální rozhodnutí nemuseli litovat.

Pokračovat na článek


Stále evidujete docházku na papír? Nejvyšší čas na změnu. Přejděte na elektronické řešení

Zákoník práce (zákon č. 262/2005 Sb.) ukládá zaměstnavatelům povinnost evidence docházky. Konkrétně příchody a odchody zaměstnanců, nejlépe s přesností na minuty. Jakou formou mají být údaje zaznamenány, ovšem legislativa neříká. Je však v zájmu každého zaměstnavatele, aby byla evidence co nejefektivnější. Proto stále více subjektů přechází na moderní elektronickou formu, která v mnoha směrech lepší než „papírová“. Proč byste měli o změně uvažovat i vy? Prozradíme vám, jak může digitalizace docházky prospět i vašemu podniku.Ušetříte spoustu časuNe nadarmo se říká, že čas jsou peníze. V podnikání to platí dvojnásob, což je pádný argument pro pořízení elektronické evidence docházky. Vhodně zvolené řešení zautomatizuje a zjednoduší množství procesů, které by jinak trvaly mnohem déle. Záznam docházky pomocí čipů či mobilních telefonů prostřednictvím Bluetooth či NFC je velmi praktický.Informace z evidence docházky lze navíc využít i v jiných oblastech. Například při tvorbě statistik a reportů. A některé systémy umožňují také export dat do účetnictví a dalších modulů. Opět jde o velkou časovou úsporu oproti manuálnímu přepisování údajů.Zaplatíte zaměstnancům tolik, kolik si zasloužíNěkteří zaměstnanci pracovištěm jen „proplouvají“ a neodpracují tolik hodin, kolik mají uvedeno na výplatní pásce. Pokud je takových pracovníků více, firma zbytečně přichází o nemalé částky. Tomu můžete zabránit pomocí elektronické evidence docházky. Budete mít perfektní přehled o pohybu zaměstnanců a dozvíte se, kolik času strávili na toaletě, na obědě apod. Uvidíte, že rozdíl mezi odpracovanou dobou a časem stráveným ve firemní budově může být propastný.Informace kdykoliv a odkudkolivŽijeme v době, kdy má informace cenu zlata. Tak proč si k nim odpírat přístup? Nemusíte ztrácet čas kontrolou papírové evidence – do elektronické můžete nahlédnout kdykoliv a kdekoliv, protože je postavena na cloudovém řešení. Oceníte to vy i vaši zaměstnanci, kteří se bez zbytečného čekání podívají na to, kolik jim zbývá dovolené a nemusí kvůli tomu za personalistou.Napojení na další systémyPapírovou evidenci s jinými agendami nesloučíte, ale digitální data z elektronické verze můžete využít v rámci přístupového, kamerového či jiného systému. Výjimkou není ani integrace s výdejovými automaty – získáte okamžitý přehled nad tím, který zaměstnanec si vypůjčit konkrétní nářadí či kolik spotřeboval materiálu.Možnosti moderních docházkových systémů jsou vskutku široké. Stačí si jen vybrat kvalitní řešení na míru vašich specifických požadavků.

Pokračovat na článek


Pracovní smlouva – vznik a průběh práce

Do smluvních vztahů vstupuje každý člověk za svého života mnohokrát.  Jedním z nejznámějších úkonů je podpis pracovní smlouvy. V době vysoké nezaměstnanosti může být tento krok také dost zoufalým počinem pro získání zdroje obživy. Zaměstnavatelé si mohou podmínky diktovat a kdo má nyní peníze, tak sežene kvalitní pracovní sílu za velice slušnou odměnu.Zákoník prácePřestože je zákoník práce docela objemným zákonem, neobsahuje nějaká zvláštní opatření pro uzavírání pracovní smlouvy. Vztah zaměstnanec a zaměstnavatel, který se vyvine později, je chráněn pečlivě. Ale samotný začátek a obsah pracovní smlouvy je zcela závislý na dvou smluvních stranách. Proto není třeba zkoumat speciálně zákon, ale především si dohodnout slušné a zajímavé podmínky. Pokud je to vůbec možné.Povinné náležitostiKromě běžných povinných údajů jako je jméno, adresa a datum, musí pracovní smlouva obsahovat pouze 3 důležité údaje. A nejsou nikterak složité. V pracovní smlouvě musí být přesně popsán druh práce, místo výkonu práce a den nástupu do práce. Z ustanovení zákona také vyplývá určení mzdy a data výplaty. Budoucí zaměstnanec tedy obdrží návrh pracovní smlouvy, který nemusí být obsažný a nepochopitelný. Přesto je často pracovní smlouva poměrně složitá, protože si zaměstnavatel stanovuje další podmínky.Doba uzavření pracovní smlouvyZnačně diskutovanou otázkou je doba trvání pracovního poměru. Pracovní smlouva může být uzavřená na dobu neurčitou nebo určitou. Pokud je uzavřena s datem ukončení, pak tímto dnem pracovní poměr končí. V roce 2012 byli zaměstnavatelé omezeni uzavíráním opakovaných pracovních smluv na dobu určitou. Nyní se projednává změna, která opět tuto možnost připustí. Smlouva na dobu neurčitou má totiž poměrně složitou formu ukončení. Proto zaměstnavatel raději volí opakovanou smlouvu, kterou uzavře znovu nebo nikoliv.Pracovní dobaPodstatnou záležitostí v pracovním vztahu je pracovní doba. Musí být stanovena týdně a nesmí překročit 40 hodin. U osob pod 18 let pak nesmí překročit 30 hodin týdně a 6 hodin denně. Při rovnoměrném rozvržení pracovní doby nesmí zaměstnanec pracovat déle než 9 hodin a při nerovnoměrném více než 12 hodin. Zaměstnavatel musí také stanovit dobu začátku a konce pracovní doby. Zaměstnanec je povinen tuto dobu dodržovat, což neznamená, že v moment počátku pracovní doby teprve přichází. Naopak v přesný čas musí být na pracovišti a připravený pracovat a odcházet musí až po skončení práce. Je možné také sjednat pružnou pracovní dobu, která závisí na zaměstnanci. To se většinou používá u tvůrčích profesí.Další práva zaměstnanceNejvíce po 6 hodinách má zaměstnanec právo na 30 minut přestávky na jídlo a odpočinek. Tato doba může být rozdělena na dvě 15-ti minutové přestávky, které nesmějí být na začátku a konci pracovní doby. Těchto 30 minut se nezapočítává do pracovní doby. Existují také bezpečnostní přestávky třeba u rizikových profesí a ty se naopak do pracovní doby počítají. Mezi směnami musí mít zaměstnanec alespoň 12 hodin odpočinku v rámci jednoho dne. Odpočinek může být zkrácen na 8 hodin, pokud následující odpočinek je o zkrácenou dobu prodloužen. A ve dnech pracovního klidu musí mít zaměstnanec volno kromě nepřetržitých provozů nebo zvláštních situací či sezónních prací.Uzavření pracovní smlouvy zavazuje zaměstnavatele k mnoha povinnostem. Na zaměstnanci je pak především dodržování pracovní doby a odvádění kvalitní práce. Zaměstnanec nesmí být diskriminován na základě pohlaví, musí mít stejný plat jako mají zaměstnanci ve stejné profesi a nesmí dojít k udílení pokut nebo šikanování pokud má námitky pro porušování pracovněprávních vztahů. Vzhledem k tomu, že práce je málo, tak dochází k častému porušení podmínek zákona. Zaměstnanec je v podřízeném postavení a není jednoduché se domoci práv. Zaměstnavatel musí sice umožnit práci odborům, ale ty nemají vždy velký a rozhodný vliv. Proto je potřeba si podmínky pracovní smlouvy pečlivě pročíst a plnit pracovní úkoly. A pokud dojde k problémům, je tady například Inspektorát práce. A pozor. Také dohoda o provedení práce nebo pracovní činnosti je pracovním vztahem.

Pokračovat na článek


Smlouva o spolupráci

Pokud si potřebujete ujasnit podnikatelské vztahy, často uzavřete vzájemnou smlouvu o spolupráci. Bohužel se tato smlouva stala rudým šátkem pro býka. Její mávání irituje Inspektorát práce a Daňovou správu. Za smlouvou o spolupráci se totiž často skrýval pracovní vztah.Jak ji platně uzavřítPředem je potřeba konstatovat, že smlouva o spolupráci není přesně vymezena žádným zákonem. Většinou upravuje vztahy prodejce a třeba distributora. Nebo se týká provedení nějakých činností, kde je potřeba součinnosti jiného podnikatele. Příkladem může být třeba pouhý opravář praček nebo sporáků. Pokud zjistí, že k opravě nebo k zajištění správného chodu zařízení je potřeba silnější jistič nebo uzemněná zásuvka, neprovede neodborně činnost sám, ale nabídne provedení spolupracovníkem v jiném oboru. Smlouva o spolupráci nemusí být uzavřena písemně. Ale potom může dojít k problémům s dělením práce a příjmů.Jak se vyhnout švarcsystémuStát nerad vidí smlouvy o spolupráci. Ty totiž znamenají, že nenahnal občany do pracovních poměrů a nemůže z nich tahat vysoké daně. Zaměstnanec zaplatí na sociálce sice podobně jako podnikatel, ale daň ze mzdy má na 20 % a podnikatel na 15 %. Zároveň zaměstnavatel ještě mnoho procent doplatí za zaměstnance sám. Proto je potřeba se vyhnout možnosti stanovení, že smlouva o spolupráci je vlastně pracovní smlouvou. Měla by tedy být nárazovou nebo trvat jen po dobu splnění úkolu. Tady by ji možná mohla nahradit smlouva o dílo, která není tak provařená nebo smlouva o provedení práce. Zároveň nesmí vzniknout vztah podřízenosti. Tedy to, že jedna strana v podstatě úkoluje, kontroluje a dbá na pracovní dobu. Pokud smlouva o spolupráci stanoví přesný rozpis hodin, bude na ní něco špatně. A pokuty za švarcsystém jsou skutečně vysoké.Nahrazení smlouvy o spolupráciNěkdy je tedy výhodnější uzavřít smlouvu o dílo. Tím se vykoná konkrétní činnost a nic nebrání tomu, aby byla považována za krátkodobou. Také dohoda o provedení práce není špatná. Má ale nevýhodná omezení částkou 5.000 Kč (jinak je v podstatě zaměstnáním) a dohoda o pracovní činnosti, která zase stanovuje maximální počet hodin ročně na 300. Proto by smlouva o spolupráci měla být uzavírána pouze tam, kde každý podnikatel vykonává svoji činnost a jen spolupracuje na zcela rozdílném úkolu. Jinak hrozí vážný problém s pokutou a sankcemi.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Fleet

Jak na ranní vstávání?

Když nevstáváme rádiMezi mladými lidmi bychom jen těžko hledali někoho, kdo vstává rád. Po ránu se do nového dne plného povinností z teplé postele nikomu vstávat nechce. Někteří si za krátký spánek mohou sami. Chodí po diskotékách, barech, restauracích, koukají pozdě do noci na televizi. Jsou ale i tací, kteří chodí spát brzy a naspané hodiny jim zkrátka nestačí. Ten, či onen případ, je to jedno, oba mají problém se stáváním.   Starší generace na mladé nadává. Předmětem střetů se většinou stává ranní vstávání u mladých. Využijí totiž každého volného dne, či chvilky k tomu, aby mohli dospat hodiny, které jim chybí do svěžesti. Veškeré vysvětlování toho, že na dnešní generaci se kladou větší nároky, než tehdy na dnes již starou generaci jsou marné. Pokud se mladí rozhodnou ustoupit a raději se svým vstáváním něco udělat, máme tu pro ně, ale i ostatní spáče, kterým dělá vstávání potíže tip na to, jak si vstávání osvojit.  Spánková teorie ...když máte veliký sen, najednou začnete dělat věci, které jste nikdy nedělali. Lidé si o Vás najednou začnou říkat, že jste úplný a nefalšovaný blázen, že to přece není normální. Vždyť jste najednou schopni osmnáct hodin v kuse něco dělat, studovat odbornou literaturu, brzo ráno vstát a zase pokračovat. A když takhle pokračujete druhý měsíc, lidé si klepou na hlavu: "No to snad není pravda, co je s tím člověkem?" Protože neví, co víte Vy. Vy máte sen. Sílu Vám dává pro okolí neznámá energie, která se zvětšuje a zvětšuje s tím, jak se Váš sen přibližuje a zase někdy vzdaluje. A Vás v tu chvíli napadají další a další velké myšlenky, jak svůj sen přivést na svět...Nejtěžší je být pánem vlastního těla a zejména hlavy. Když se Vám to podaří, máte téměř vyhráno. A k tomu Vám pomůže právě sen. Důvod, proč brzy ráno vstát a udělat ohromný kus práce dřív, než začnou zvonit telefony a připomínat se všední povinnosti.

Pokračovat na článek


Zažíváte v práci stres? Bojujte s ním

Stres snižuje náš výkon, likviduje erekci a prokazatelně zkracuje život. Každý jeden den nám ukrojí z našich životů až rovných osm hodin, a proto nemá smysl díky práci přijít i o další roky vychutnávání si slastí a jiných požitků. Pokud i vy v práci zažíváte stres, bojujte s ním. Eliminujte ho například našimi netradičními, ale zaručenými triky.Zkuste hypnózuHluboké ponoření se na pár minut do svého nitra, souměrné dýchání či představení si příjemného místa a dávných vzpomínek je jedním z nejefektivnějších způsobů redukci stresu. Vše pro vás na chvíli přestane existovat a vy jste po pár minutách osobní hypnózy osvěženi, jako byste si byli zaplavat v moři.Boty dolůMožná tímto způsobem vystresujete všech kolem vás, ale dejte si záležet, aby to tak nebylo. Občas stačí jen snížit tlak na nohy způsobený botami a najednou se vrátí do vašich žil pohoda. Jde o fyzické uvolnění nohou a automatické zlepšení cirkulace krve.Věnujte se dýcháníZkuste se chvíli věnovat vašemu dýchání. Dýchejte vtipně, krátce, občas hluboko, nebo plynule, přerušovaně jako kdybyste sexovali s kolegyní. Jednoduše si udělejte zábavu s vlastním dechem. Stres? Po tomto dechovém cvičení se vás už nebude týkat.Smích je nejlepší lékKdyž se usmíváme, cítíme dobře. Zkuste se proto usmívat i násilím, nálada se vám zaručeně zlepší. Je to takové zrcadlení duše a těla. Vynikající recept, když právě odcházíte ze šéfova „koberečku“.MasážNejrychlejší a nejjednodušší masáží je masáž hlavy. Můžete na ni využít šikovnou pomůcku ve formě škrabky hlavy, která mějte vždy v kanceláři. Stačí pár tahů a ustoupí vše nepříjemné stresové sevření. Ale pozor, někteří se na masáži hlavy stali závislí jako na cigaretě.

Pokračovat na článek