Výsledky vyhledávání pro dotaz nebudete

Výsledky vyhledávání v sekci: Smart business

 JAK ZAČÍT OD NULY

  Každý někdy začíná od nuly. Vyjde ze školy, změní zaměstnání nebo něco nevyjde. Ale už na startu se naučte základní pravidla, která Vám pomohou předejít chybám, kterých byste se mohli dopustit anebo je i zopakovat: Čistý štít, umět se dělit s ostatními, spořit a nepočítat s penězi, které ještě nemáte v ruce. Čistý štít. Dříve než uděláte kroky vpřed, musíte prokázat odpovědnost za minulé chyby. Vymažte každé minus, jestli jste se kvůli minulým chybám dostali do dluhů. Vždyť získání platební schopnosti je stejně tak velký cíl, jako dosáhnout zisku, a někdy je dokonce i mnohem těžší. Udělejte si plán splátek, na kterých se dohodnete s věřiteli. A Vy udělejte první krok. Ocení Vaši snahu a spíš si je získáte na svoji stranu, a neztratíte tak jejich důvěru. Na Vašem postupu se dohodněte třeba i s odborníky. V každém případě si ale musíte dát pozor, abyste nedělali další a další zbytečné dluhy, které Vám nepomohou obrátit Vaši situaci.     Také se naučte dělit s ostatními. "Cože?! Není to nějaká hloupost, když sám nemám?" Ne, není to hloupost. Nečekejte se šlechetností do doby, kdy si ji budete moci dovolit. Učte se jí už teď a budete překvapeni, jak se Vám vrátí. Rozumných je pět nebo deset procent zisku. Je jen na Vás, jestli přispějete sirotkům, ekologii nebo církvi. Je jedno, jestli ze začátku dáte jen pár korun. Hlavní je váš postoj. Jak vnímáte problémy ve svém okolí. Nemůžete je ignorovat. Možná Vás znervózňuje budoucnost naší planety. Ale začít můžete už dnes: tříděním odpadu, šetřením s pitnou vodou, šetřením s energií. Nemyslete jen na sebe! Budete-li stále čekat na den, kdy budete mít peníze navíc, možná se o ně nebudete dělit vůbec! Každý z Vás ví, že jsou lidé v daleko horší životní situaci než Vy. A šlechetnost se každému v dlouhodobém hledisku vrátí. Nezapomínejte, že Vaše budoucnost začíná už dnes! Šlechetnost Vám pomůže postavit si dobrý základ osobnosti, který je pro úspěch ve všech směrech nezbytný. Vzpomeňte si na všechny osobnosti, o kterých jste již slyšeli. Ať Hilton, Rockefeller nebo Ray Kroc, i další ze svého prvního výdělku dali část peněz stranou pro druhé. A to v době, kdy sami měli nedostatek všeho. A možná právě tento postoj jim pomohl k opravdovému úspěchu a vnitřní spokojenosti.     Kolik peněz měsíčně uspoříte? Hodně, nebo málo? Nebo vůbec nic? Naučte se každý měsíc část zisku uspořit, protože nikdy nevíte, co Vás může potkat. Ale musíte s tím počítat Aby byla Vaše rodina v bezpečí, měli byste mít ušetřený alespoň jednoměsíční příjem. To je vlastně první zásada spoření. Někdy to bude těžké, tím spíš, máte-li dluh a zdá se Vám, že byste každý den potřebovali víc. Ale dlouhodobě jste po malých částkách schopni našetřit velice slušný základ. Lidé ale často neumí uspořit ani korunu a je jedno, jestli mají pět, deset nebo sto tisíc.Většina z nás žije nad poměry. Zkuste dát každý měsíc deset procent stranou a zjistíte, že se tak dá také žít, že deset procent vlastně ani nepocítíte. Za pár měsíců se naopak budete cítit v daleko větším bezpečí. Studie amerických finančních odborníků, kteří hledali příčiny bankrotů malých a středních firem a živnostníků, dokonce prokázaly, že většina z nich doplatila na chvilkové výkyvy a krize na trhu, na takzvanou okurkovou sezonu, když neměli potřebné rezervy na pokrytí snížení zisků třeba jen na dva měsíce. Nájmy a ostatní poplatky musíte samozřejmě zaplatit bez ohledu na dosažený zisk a nikoho nezajímá, že všichni Vaši klienti jsou zrovna u moře. Takové situace běžně nastávají, a kdo s nimi nepočítá, dostane se až na hranici bankrotu. Problémy musí řešit krátkodobou půjčkou na vysoký úrok a ještě k tomu musí zastavit část majetku. Proto i tato studie doporučila spoření rezerv, které Vám mohou pokrýt alespoň jednoměsíční ztrátu zisku, jako nejúčinnější obranu proti podobným problémům, se kterými se každý den potýkají milióny lidí na celém světě.     Spočítejte si Vaše výdaje dřív, než nebudete mít nic. Všechny pravidelné výdaje: jídlo, nájem, leasing, inkaso, telefon. Všechny výdaje včetně půlročních nebo ročních: daně, pojištění....., se kterými musíte počítat už teď! Přičtěte částku na splácení dluhů, částku, kterou dáte jiným, a tu, kterou chcete uspořit. Sečtěte výdaje a částku, která zbyla, rozdělte na útratu nebo na rychlejší splácení dluhů. Pokud jste v mínusu, je to horší. Možná začnete uvažovat, že získáte víc peněz, ale pozor na pokušení utrácet peníze, které jste ještě nevydělali. To je zřejmě ten důvod, proč jste se dostali do svízelné situace. Není právě Váš případ, že jste peníze měli, utráceli - peníze budou, my nebudeme - a o penězích jste se začali bavit, až když bylo pozdě? V tu chvíli jste začali mít i rodinné problémy? Jak to vím? Nejste první ani poslední... Ale dejte si pozor, protože právě tady končívají lásky. Vím, že je z toho cesta ven, pokud si udržíte pozitivní postoj, víru v budoucnost a svoji lásku. Váš společný sen, to je cesta ven z bludného kruhu. To je důvod, proč si dnes něco odpustit pro lepší zítřek, to je důvod, proč jít a udělat ještě jeden krok navíc.     Jak tedy začít vydělávat peníze? Jestliže jste právě teď na dně, najděte si zaměstnání, abyste získali příjem. Ale nehledejte jen tak nějaké zaměstnání. Vždy si uvědomujte svoji cenu. Vy nechcete nějaké zaměstnání, aby Vám bralo Vaši pozitivitu za pár drobných. Vyberte si, co chcete dělat, a za tím si jděte. Může být ta největší nezaměstnanost, ale po schopných a cílevědomých lidech, kteří znají svou cenu a umí uplatnit své znalosti, bude vždy veliká poptávka. Tam nahoře bude vždycky dost místa.     Najděte si zaměstnání, ale jestli chcete v životě něčeho opravdu dosáhnout, dříve nebo později budete muset pevný plat opustit. Zaměstnání má své výhody i nevýhody. Nastoupíte například za sedm tisíc a budete pracovat osm hodin. Za dva roky zase osm hodin a zase za sedm tisíc nebo trochu víc. Za deset let zase osm hodin za deset tisíc. Nakonec odejdete do důchodu a Vaše životní úroveň spadne na polovinu. V zaměstnání prodáváte svůj čas a utíká Vám život. Proto je dobré při zaměstnání začít podnikat s tří - až pětiletým plánem k finanční svobodě. Nejlepší je začít s Vaší partnerkou nebo s partnerem. Budete spolu, se společným snem, cílem a budete tým. Tým je víc než jeden. Tým je dokonce víc než jeden a jeden. Váš tří - až pětiletý plán se liší od zaměstnání tím, že začnete pracovat také osm hodin ale budete za to mít pár set. Možná až za rok se dostanete na stejný příjem, jako máte v zaměstnání. To je čas, kdy zjistíte, že právě tenhle byznys pro Vás funguje, a proto byste měli začít uvažovat jen o podnikání. Po dvou až třech letech si teprve budete moci dovolit ubrat plyn, protože jste už trochu nabrali výšku. Ale jenom trochu, nemáte-li dostatečně pevný základ příjmu v hloubce i šířce. Po pěti letech už budete pracovat dvě hodiny denně a zbylý čas věnujte například rodině, protože si to budete moci dovolit. Jste ochotni tohle všechno obětovat pro svoji svobodu, nezávislost a budoucnost? Jste? Chcete vydělávat nejen peníze, ale i čas? Opravdu? Dobře si rozmyslete, než odpovíte, protože právě teď uděláte rozhodnutí, které přímo ovlivní Vaši budoucnost! Nebude to lehké. Budete s tím chtít praštit, protože život nedává nic zadarmo, ale když vydržíte tuhle zkoušku, vyjdete z boje silní, budete stát pevně na svých nohách a nikdo, nikdo o Vás neřekne, že jste zbohatlík, protože máte ten nejlepší základ. Dostanete uznání, protože jste někdo, a ať věříte, nebo ne, Bůh Vás má rád. Jak tedy začít podnikat?     Můžete začít se svou myšlenkou anebo s myšlenkou, která už funguje. Jestli se rozhodnete začít se svým nápadem, držte se několika zásad: Snažte se najít nebo založit takový podnik, který bude potřebovat co nejnižší kapitál. Nepropadněte kvůli chvilkovému nápadu úplně zbytečně do dluhů. Určitě ze začátku nebudete potřebovat velkou továrnu, luxusní kanceláře, nejdražší vybavení a armádu zaměstnanců. Uvažujte spíš v malém a při úspěchu použijte principu duplikace - zopakování stejného postupu třeba na jiném místě nebo ve větším měřítku. Přesvědčte se, že Vaše služby nebo zboží jsou kvalitní a schopné na trhu zaujmout. Dobře počítejte. Zajděte do banky a vyplňte si žádost na získání úvěru - hned povím, proč. V dotazníku vypište svůj podnikatelský záměr. To Vám napoví, nakolik máte v hlavě jasno. A jestli budete potřebovat úvěr, stejně se tomu nevyhnete. Tak dobře, máte dobrou myšlenku, která nabídne lidem nebo firmám zboží nebo službu, za kterou budete právem odměněni. Jestliže budete potřebovat úvěr, neměl by to být problém, i když netvrdím, že Vám půjčí první banka, investiční anebo leasingová společnost. Když Vás odmítnou, nemusí to znamenat, že máte špatný nápad. Záleží i na jejich finanční situaci nebo na podmínkách, za kterých právě oni půjčují peníze. A ne vždy Vám mohou půjčit! Až uslyšíte "ne", věřte, že jste zase o krok blíž ke svému "ano". Vzpomeňte si na Walta Disneye. Walt slyšel "ne" třistakrát!     Duplikace úspěšného postupu je v podstatě základem úspěšného byznysu. Protože základní pravidlo, které se Vám osvědčí, můžete zopakovat a třeba ještě vylepšit, protože se můžete poučit z chyb. Ukázkovou duplikaci všude na světě ukázkově předvedl Ray Kroc. Kdo z Vás nezná Mc Donald´s?     Ray Kroc, dnes jeden z nejbohatších lidí světa, začínal podnikat ve své době s úplnou novinkou, když pro Lily Tulip prodával papírové hrníčky. Vypracoval se na nejlepšího prodejce firmy. Od rána byl na nohou a večer, když ostatní chodí z práce, šel hrát do rozhlasu na klavír, protože v té době se vysílalo naživo. Domů se vracel pozdě v noci. Ale problémy a tahanice ve vedení společnosti ho znechutily, až přišel o nadšení. Začal spolupracovat s přítelem, který vlastnil cukrárnu a sám vyvinul originální multimixér na šlehání koktejlů. Kroc se stal výhradním zástupcem pro prodej a marketing a ve svých pětatřiceti jich prodal 8000 s polovičním podílem! A tehdy uviděl restauraci bratrů Mc Donaldových. Prodal jim 8 multimixérů, ale restaurace s heslem "Budete jíst ten nejlepší hamburger bez čekání a bez spropitného" na něj udělala dojem. Myšlenky mu nedaly spát. Ve svém snu viděl restaurace Mc Donald´s na každém rozcestí ve Státech. A povedlo se mu to. Získal koncesní smlouvu na založení filiálek po celých Státech. Smlouvu na deset let s provizí 1.4 % z hrubého zisku každé z nich. Na středozápadě založil první restauraci. Přes všechny problémy pro svůj projekt získal další přátele, sám v restauraci pomáhal, dál prodával multimixéry. Během dvou let založil jedenáct restaurací. V každé stejný standard, ceny, jídlo, obsluha. Každá další restaurace byla přesnou kopií té minulé, včetně zisku! Stačil splácet hypotéky, platit výdaje a v době, kdy nevyužil ani jedno procento možností trhu, začal vydělávat velice slušné peníze, protože lidem nabídl kvalitu, vždy příjemnou a rychlou obsluhu a čistotu. Dokázal se obklopit schopnými lidmi a v té době mu začalo vadit, že celý obchod není jeho. Nakonec v 61. roce od Mc Donaldů celý obchod odkoupil. Za 2.700.000,- dolarů, aby každému z bratrů zbyl milión dolarů po zdanění. A i když se celá transakce s dalším rozvojem prodražila na 14.000.000 dolarů, Kroc úvěr splatil během jedenácti let, proti předpokládaným až třiceti rokům. Jeho obrat se neustále zvyšoval. Ale kdybyste se osobně Raye Kroce zeptali na jeho tajemství úspěchu, odpověděl by Vám: sen, cíl, víra, touha, vytrvalost, tým, duplikace úspěchu a hodně práce. Nic těžkého v tom nebylo. Trochu risku, ale bez toho to nejde. Když nic neriskujete, ničeho nedosáhnete. Pracoval až do konce života. Neustále hledal vhodné parcely pro další Mc Donald´s po celých Státech, které projel křížem krážem i se svou cukrovkou, artritidou, zato bez žlučníku a části štítné žlázy. Šel za svým snem se smyslem pro detaily, kterými mohl lidem nabídnout něco víc, než jen rychlé občerstvení.     I Vy se vyzbrojte láskou k lidem a ke své práci a používejte hlavu. Potom Vás na cestě k úspěchu nic nezastaví. Také využijte schopností dalších lidí. Víc hlav víc ví. Lépe budete řešit každý problém a i Váš zisk bude vyšší. Nepodceňujte sílu mozkového trustu. Buďte ve společnosti lidí, kteří mají stejné cíle jako Vy. Když budete mít společný sen a budete si dávat společné cíle, pokaždé přijdete na lepší řešení a to zrealizujete. V praxi platí, že sebelepší myšlenka, kterou nedokážete přeměnit na čin, nemá žádnou cenu, oproti té, která není zdaleka tak geniální, ale někdo ji dokázal prodat. Řešení je v mozkovém trustu, který používali všichni úspěšní lidé, ať vědomě, nebo nevědomě. Mezi prvními, kdo tuto sílu skupinového myšlení, plánování i jednání pojmenoval a naplno využil, byl Andrew Carnegie, který se obklopil více než padesáti schopnými lidmi, a spolu dosáhli pohádkového bohatství. S jistotou můžeme říct, že ve skupině stejně uvažujících lidí se mozkový potenciál každého člověka zvýší, protože každý má možnost spojit svoje zkušenosti se zkušenostmi ostatních. I Henry Ford začal dosahovat daleko větších výsledků, když se spřátelil s Edisonem a Firestonem. I Hilton se obklopil schopnými lidmi, s jejichž pomocí přežil krizi ve třicátých letech, kdy ostatní podniky krachovaly. I Spielberg, i Disney, i Rockefeller. Sami by nikdy nedosáhli takového úspěchu jako v týmové práci. Ale oni byli těmi vedoucími osobnostmi, které celé společenství spojovali a dávali mu směr. Dnes možná ještě nevíte, co byste chtěli přesně dělat, ale určitě cítíte, že chcete úspěch. Máte dvě možnosti. Využijte myšlenku, která Vám dává možnost založit svůj vlastní podnik. Stejně jako Krocovi koncesionáři, kteří využili značku Mc Donald´s a know-how. Stejně jako nezávislí distributoři společností, které pracují na základě víceúrovňového systému, všude tam, kde máte možnost sami duplikovat úspěch. Tam kde máte možnost bez hranic dávat i brát. Druhá možnost je riskantnější a ne vždy výhodnější. Přijít se svým nápadem. Obklopte se stejně schopnými, anebo ještě schopnějšími lidmi, než jste Vy. Domluvte si společné schůzky, na kterých můžete dávat podobu svým snům. A Vy buďte leaderem. Společně organizujte své sny ve společné cíle a ty realizujte. Využívejte principů a pravidel, které vedou k úspěchu. Buďte vytrvalí a vzájemně se doslova dopujte nadšením. Budete úspěšní.     Jsou dva druhy motivace, které Vám pomohou dostat ze sebe maximum schopností. Pozitivní a negativní motivace. Pozitivní je taková, když Vám někdo slíbí, že za takový a takový výkon získáte auto a smluvní plat půl milionu. To je pozitivní motivace, protože Vy dostanete sen a za ním půjdete. Může se samozřejmě stát, že neuspějete. Bohužel, ani auto, ani smluvní plat nedostanete. Ve chvíli, kdy Vás opustí nadšení, takový sen pustíte za hlavu, i když je to škoda. Neriskujete, můžete jedině získat. Negativní motivace je risk. Ray Kroc si vzal úvěr na čtrnáct miliónů dolarů. Kdyby neuspěl, přišel by o všechno. Negativní motivace využili další a další, které doslova vybičovala ke stoprocentnímu nasazení a odhodlání dosáhnout svého. Je to buď, anebo. Cesta zpátky je odříznutá, můžete jedině uspět, anebo neuspět. Je to risk, ale funguje, protože musíte dopředu, krok za krokem, cíl za cílem. Ale pokud se i Vy rozhodnete získat svůj úvěr, dobře počítejte, než uděláte rozhodnutí.     Možná chcete být úspěšní a zjistili jste, že žádný státní úředník se ještě milionářem nestal. A tak přemýšlíte, jak na to? Hledáte kolem sebe potřebu lidí, kterou můžete naplnit, a za svou službu byli po právu oceněni? Chcete začít podnikat, ale nemáte vlastní nápad? Existuje řešení, i když nemáte dostatečně dobrý nápad a odvahu vzít si úvěr nebo půjčku. Využijte již fungující myšlenku a zduplikujte ji - to znamená: dělejte to samé, jako někdo, kdo již úspěch má, anebo ještě lépe: jděte v jeho stopách, které vedou neomylně k úspěchu. A přemýšlejte, protože i když je myšlenka líbivá, pozor, nefunguje všude! Když si otevřete benzinovou pumpu, Váš úspěšný soused Vám spíš poradí, jak zkrachovat, protože jste jeho konkurence. Tahle myšlenka funguje jen v multi-level-marketingu. To je česky víceúrovňové podnikání. Možná se některým z Vás právě teď naježily chlupy, ale poslouchejte ještě dál. Jestliže nemáte s multi-level-marketingem dobré zkušenosti, může to být z několika důvodů: Nemáte vlastní zkušenosti, ale slyšeli jste od kamaráda Pepíka, že je to akorát na obírání lidí a že tam jenom prodělal. Váš kamarád Pepík možná opravdu naletěl, protože několik zlatokopeckých systémů se všude na světě objevilo. Ale nebojte se, my Vám poradíme, podle čeho vybírat. Možná že Pepík vstoupil do ´multilevlu´, který už naučil a dál učí vydělávat miliony dolarů stovky nebo i tisíce lidí, a myslel si, že když si sedne doma, lidi mu budou klepat u dveří a budou mu říkat: "Hele, já to budu dělat s tebou a vyděláme si taky spoustu peněz…!" Ptám se: Budete se ptát Pepíka, který zkrachoval, nic pro svůj cíl neudělal a ani ničeho nedosáhl? Jestli ano, skončíte právě tak jako Pepík. Protože Pepík už umí zkrachovat a zkrachovat je zase to jediné, co Vás může naučit! Anebo se budete ptát a řídit radou člověka, pro kterého systém funguje a vydělává si sto tisíc, dvě stě tisíc, půl milionu, milion měsíčně? Budete se ptát lidí, kteří vědí, jak se to dělá, a vědí, jak Vás to naučit? Když se budete učit s motorovou pilou, zeptáte se člověka, který nemá tři prsty anebo člověka, který má všechny prsty? Ono to svádí, že? Ten bez prstů, to musí být světák.. "Ten už toho musel nařezat..Vždyť na tom druhým bych ani nepoznal, že je dřevorubec..." Ano, ten světák Vás naučí techniku, jak nejlépe přijít o prsty, a možná u Vás ještě dva přidá, aby na tom nebyl úplně nejhůř. Takže pozor, ke komu půjdete pro radu! Ptát se je velice důležité. Hledat informace, jak dosáhnout úspěchu, i to je přirozené. Neptejte se lidí, kteří Vám jedině vezmou nadšení a přitom sami nevědí vůbec nic. Snad jen jak strávit celý život otráveně a znechuceně, osm hodin v práci a pak u televize. Jestli se chcete dozvědět, jak být úspěšný, ptejte se zase jen úspěšných lidí! Čtěte knížky a poslouchejte motivační nahrávky a úspěšné lidi, protože Vám potřebné informace opakováním nahrají do podvědomí, a Vy podle nich začnete jednat. Čtěte knížky, které Vás obohatí, dají Vám sílu a motivaci a pozitivní postoj, choďte na manažerské kursy, kde si budete moci třeba i před kamerou vyzkoušet, jak na tom jste, a zjistíte, kde děláte chybu. Možná Vám pustí na videu, jak má vypadat perfektní obchodní jednání. Vidíte, slyšíte, čtete, posloucháte, jednáte a myslíte jako úspěšný člověk. Požádejte svého sponzora, ať jde na obchodní setkání s Vámi. Budete se od něj učit. A jestli není Váš sponzor dost schopný, jděte za jeho sponzorem. Najděte si svůj vzor. Tady je síla více úrovňového podnikání, protože každý chce, abyste se stali úspěšnými, a každý Vám rád pomůže. Ale nečekejte, že za Vámi přijdou: "Hele, nechceš pomoct se sponzorováním?" "Ne!" Nikdo za Vámi nepřijde. Nikdo pro Vás nebude dělat víc, než jste Vy ochotni udělat pro sebe. Teprve potom má pomoc smysl, když Vy sami chcete být úspěšní a chcete pro to něco udělat. Vyjít ze zóny pohodlí. Nabízet služby, zboží nebo myšlenku. I když budete mít devadesátiprocentní úspěšnost - ano, je to možné - nebude Vám to moc platné. Když za celý měsíc budete chtít zasponzorovat jediného člověka, ani devadesátiprocentní úspěšnost Vašeho jednání, ani pravděpodobnost, že zasponzorujete devět z deseti, Vám nebude nic platná! Nadšení a aktivita. Vyzbrojte se nadšením a aktivitou, a tím zakryjete všechny své nedostatky.  Opačně je to mnohem těžší. Když to nepůjde z Vás: (monotónně) "Hele, mám pro tebe úplně perfektní byznys, můžeš si vydělávat i sto tisíc měsíčně, můžeš letět do Ameriky a další výhody to má…. Máme školicí systém, který Tě naučí, jak být úspěšným a nadšeným a šťastným a spokojeným ve všem, co děláš, nebo můžeš nakupovat nejkvalitnější zboží za super ceny a umí to prostě úplně všechno, budeš mnohem zdravější a šťastnější..  a tvoje manželka tak omládne minimálně o deset let a vůbec vysaje úplně všechno na co si vzpomeneš a my dva spolu budeme tým a do dvou let budeme mít obrat milión korun měsíčně s investicí nějakých x tisíc a jestli chceš být úspěšný, musíš začít ještě dnes....." zasponzorujete ho? Možná děláte business, nejúspěšnější na světě, ale pro Vás nebude fungovat! Nezasponzorujete ho! Vy řeknete doslova a do písmene to samé jako člověk, který si vydělává pohádkové peníze, ale Vy nic! Protože to kouzlo není tolik v tom, co říkáte, ale jak to říkáte. A když to ještě navíc budete říkat často.... Vzpomeňte si na Vaše pocity, když někdy někdo sponzoroval Vás. Vy jste si řekli: "No, on je tím tak nadšený, on tomu věří, asi to nebude špatné, když to sám dělá a je z toho úplně vedle..." Tak jste právě Vy udělali rozhodnutí na základě citů. Vy jste se nechali nakazit a strhnout nadšením! Anebo máte právě opačnou zkušenost: Někdo Vás chtěl zasponzorovat, ale i když mluvil v ohromujících částkách a v superlativech, koukala z toho zase jenom práce a asi jste si řekli, že z Vás chtěli dostat peníze. "No, není to špatné, ale ještě se rozmyslím..." A zase jste udělali citové rozhodnutí a teprve to si logicky zdůvodnili. Přesně tak to funguje! A když Vás nestrhli svým nadšením, když Vás nenakazili, neměli Vás šanci zasponzorovat, i kdyby v tom nebyla žádná práce, žádná investice, jenom miliónová příležitost! My lidé jsme ve své podstatě líní a na cestě svými životy hledáme cestičky nejmenšího odporu. A všechno, co je nějak nové, neradi přijímáme, pokud to rozhodnutí nepřijde od srdce. Nadšení, aktivita, nadšení a aktivita. A když Vám bude divné, že ve Vašem byznysu jsou lidé, kterým to jde, a Vám to nejde, porovnejte si s nimi kalendář za poslední měsíce. Zeptejte se úspěšného člověka, jestli čte, jestli poslouchá motivační nahrávky a jestli se stále učí od těch úspěšnějších. Protože v tom je jeho tajemství úspěchu. On není aktivní a nadšený a nečte a neposlouchá proto, že je úspěšný. On je úspěšný, protože je aktivní, je nadšený, čte knížky a poslouchá nahrávky a investuje do sebe. Proto je úspěšný. V tom je jeho síla a přesně to se naučte také a budete ve svém byznysu úspěšní!     Multi-level-marketingová myšlenka je mapa k pokladu. Jenom v USA multi level marketingovou myšlenkou obchoduje okolo šedesáti procent všech firem s ročními obraty miliard dolarů a tato myšlenka se vyučuje i na Harvardu! Nejrůznější obchodní systémy se prosazují po celém světě a vydělávají v nich milióny lidí. V multilevelu, ale hlavně v interaktivním distribučním systému je obrovská budoucnost. Každá firma, která začne své zboží distribuovat přímo mezi lidmi, nemusí investovat miliónové částky do reklamy, která navíc není v porovnání s ústní reklamou účelná. Televizní reklamě už nikdo nevěří, a ještě navíc musíte nejdřív investovat a až potom možná budete mít zisk. Ale nemusíte.. Tou nejúčelnější reklamou je, když Vám kamarád řekne: "Tohle je perfektní! To si kup. Já už si bez toho nedokážu představit život!" To je reklama, za kterou Vám firma zaplatí peníze. Ale až potom, kdy jste pro ni sjednali obchod! V takovém podnikání je minimální riziko. Cena výrobku může být až o padesát procent nižší, než kdyby procházelo velkosklady, distribucí, velkoobchody a zase distribucí do maloobchodů, a ještě navíc si s firmou může vydělat hodně lidí, kteří tak dostávají příležitost splnit si své sny. Firma Vám dává peníze za to, co jste pro ni třeba jen jednou udělali, když zboží naučíte kupovat další kamarády a Ti další kamarády, děláte reklamu, za kterou Vám firma stále platí. A bude platit třeba roky, dokud ten Váš první impuls jde dál. Teprve tomu se říká stálý příjem! A který šéf Vás může vyhodit?     Dokážete si představit, že by Vám v supermarketu dali peníze za to, že jste jim udělali reklamu? Nedají, ale počítají s ní! Když se otevře nový diskont, prvních deset dní sníží ceny a mezi lidmi se rozkřikne: "Hele, tam jdi, tam můžeš nakoupit levně!" Jakmile u sebe naučí nakupovat nové zákazníky, jdou s cenou nahoru na běžnou hladinu srovnatelnou s okolní konkurencí. Když se ale nejste ochotni zvednout, naučit se světové strany - prostě něco pro to udělat, můžete dát mapu do láhve a hodit zpátky do vody. Úspěch budete mít jedině tehdy, když budete ochotni překopat celý ostrov kvůli jedinému diamantu, který tam zcela určitě leží. Když přestanete, co když byl už jen dvě stopy od Vás? Když přestanete, někdo začne tam, kde Vy jste skončili. Kdyby Edison na cestě k žárovce přestal dřív, než byl úspěšný, nebyl by ani tak bohatý, ani tak uznávaný. Protože někdo by začal tam, kde Edison skončil, a o něm bychom se učili, že to byl jeden z nejvýznamnějších vědců. A možná by se o Edisonovi a jeho práci zmínil někde na vědeckém kongresu, že je mu vděčný…. Ale co z toho? Za to si nesplníte žádný sen a nezbude Vám ani na složenky! Cítíte ten rozdíl mezi Edisonem a Edisonem?     V České republice funguje několik perfektních amerických i českých multilevelů. Je sice pravda, že některé přerozdělovací systémy by v USA byly označeny za nelegální letadla, ale podle místních platných norem, proč ne. Než s nějakou firmou začnete spolupracovat, položte si několik otázek. Jsou její služby nebo zboží kvalitní? Jaký je potenciální trh? A kde se berou peníze na vyplácení zástupců? A nežijí jenom ze vstupních poplatků? Je systém odměňování průhledný? Není to až moc jednoduše lákavé - vždyť to by svedl každý? Chtějte důkazy, že to funguje, chtějte mluvit s lidmi, kteří už něčeho dosáhli. Ptejte se, jak Vám pomohou mít také úspěch! Známí Vám někdy řeknou: "Cože, multilévl? Vždyť je to pyramida. To bych nikdy nedělal." Ano, samozřejmě že je tenhle "multilévl" pyramida. Ale co není? Víceúrovňový systém podnikání je vlastně přesnou kopií distribuce kteréhokoliv zboží, ale bez nákladů na obchodní síť, jako jsou obchody, různé mezisklady, zaměstnance a samozřejmě bez reklamy v médiích. Když si otevřete krámek a budete tam svým pánem - dobrá. Ale v ten den, kdy přijmete první prodavače - ejhle, je to pyramida! Vy jste šéf a stojíte na jejím vrcholu. Ale to Vám nevadí, protože zrovna vyděláváte jen sami na sebe? Chyba, podívejte se, v čem jezdí majitel velkoobchodu, od kterého nakupujete! A šéf reklamní agentury, která Vám dělá reklamní kampaň. Jste-li zaměstnanec, obchodník nebo obchodní zástupe a tak dál a dál, jste zároveň člen pyramidálního systému, na jehož vrcholu stojí zase onen výrobce. Výhodou multi-level-marketingu je to, že Vy jste svým šéfem, své skupiny, máte svůj byznys a obchodujete s Vaší dodavatelskou firmou. Ať se jedná o zboží, nebo o služby, Vy jste na špici své práce. Silou myšlenky je, že vy budete mít prospěch, až když lidé pod Vámi budou mít zisk pro sebe, a to je musíte naučit. Stejně jako lidé nad Vámi budou mít prospěch až Vy budete mít svůj vlastní úspěch. V praxi tahle myšlenka vyjadřuje ziglarovské: "Jestli chceš svůj sen, pomoz druhým k jejich snu!" Když si chvíli sednete nad marketingovým plánem a spočítáte si, jak se rozdělují peníze, zjistíte, že je až krutě spravedlivý! Každý dostane peníze jen za to, co opravdu udělal a dovedl do úplného konce. Nejen za snahu, ale hlavně za výsledky. A Vy, i když vstoupíte jako stotisící, máte možnost třeba do roka vydělávat víc peněz než ten úplně první, který to všechno rozjel! Takže právě naopak: dosud neexistuje spravedlivější systém odměňování.     Mnozí z Vás ale nepodnikáte a nikdy podnikat nebudete. Určité riziko je v obojím: buď můžete zkrachovat, nebo může zkrachovat Váš zaměstnavatel. Záruky bezstarostného stáří nemáte ani jako státní úředník. Jsou okolnosti, které nemůžete ovlivnit, ale vaše síla se projeví tehdy, když zase zvednete hlavu a půjdete dál. Jestli Vás podnikání neláká, tak je už dnes načase založit si penzijní připojištění, abyste se nemuseli bát, co bude dál, když Vám důchod spadne na padesát procent současného příjmu. Úspěch neznamená jen podnikání a vydělávání velkých peněz. Jsou lidé, které takový život neláká, ale mohou být velice úspěšní jako zaměstnanci. Každý z Vás má na to, aby i v zaměstnání dosáhl významného postavení. Nezáleží tolik na Vašem vzdělání, jako na Vašich schopnostech leadera, na odhodlání, aktivitě a vytrvalosti. Když budete mít právě tyto vlastnosti, nebudete mít problémy dostat dobře placenou a zajímavou práci, protože každý si přeje získat pro sebe právě takové lidi. Po těch je hlad. Andrew Carnegie jednou řekl svému zaměstnanci, který ho požádal o zvýšení platu: "Víte, mladý muži, jestli opravdu chcete, tak na světě není síla, která by Vám v tom mohla zabránit!"     Někdy možná zjistíte, že tady v té firmě už opravdu dál jít nemůžete - ani v postavení, ani s příjmem. Pak pro Vás bude určitě výhodnější najít si perspektivnější místo. Ale pokud se jednou rozhodnete, udělejte to. Mnohým se stává, že odcházejí i čtyřicet let. Vy nesmíte nikomu dovolit, aby brzdil, nebo dokonce zastavil Váš růst. Vy máte právo rozhodnout se, co čekáte od života. Uvědomte si svou cenu a o té nesmlouvejte. Jestli Vás někde nejsou ochotní ocenit, jděte tam, kde Vás ocení. Máte na to, abyste dosáhli všeho, co budete chtít. Můžete mít každý sen, který máte napsaný, a o kterém víte, dokdy jej chcete splnit, a máte víru a chuť dostat od života vše, co si zasloužíte. Zvolte si svůj cíl. Jednejte s nadšením a hlavně: JEDNEJTE!! 

Pokračovat na článek


Je byznys plán tak důležitý, jak se říká?

O byznys plánu (také „podnikatelském plánu“) se nejčastěji hovoří v souvislosti s žádostí o investice, kdy žadatel svůj projekt předloží investorovi právě v této podobě. Rozhodně by však neměl daný byznys plán směřovat pouze za tímto účelem. Jeho vypracování by se totiž měl věnovat každý, kdo přemýšlí nad spuštěním nového projektu. V hlavě se vše jeví jinak, než na papířeHlavním účelem podnikatelského plánu je především dostat všechny myšlenky z hlavy na papír, kde vypadají mnohem jasněji. Člověk si tak může uvědomit, že ačkoliv mu původně myšlenka přišla skvělá, zrealizování celého záměru může být mnohem náročnější, než se na první pohled zdálo. To ostatně může napovědět i takzvaná SWOT analýza (popisující silné a slabé stránky projektu), která by měla být součástí každého vážně míněného byznys plánu. Ukáže vám, jaké má projekt výhody, nevýhody a jak je na tom konkurence. Tím zároveň zjistíme i slabiny našeho plánu.Objektivita v hlavní roli byznys plánuTím nejdůležitějším, co je třeba „udělat“, je udržet si nadhled a tedy být objektivní. Skutečně si vypracujte průzkumy toho, jaká je po produktu či službě poptávka, jak si stojí konkurence, či jaké mohou být případné problémy. Rozhodně není dobrou volbou si vše idealizovat. Nejenom, že výsledný byznys plán bude naprosto k ničemu, ale takový nápad vám může přinést i řadu komplikací – jak finančních, časových, tak třeba i právních, podle konkrétní situace.Nutno podotknout, že ti, kteří si celý projekt i výsledný podnikatelský plán zidealizují ve svých představách a nepustí se do detailních průzkumů, vlastně žádný byznys plán nepotřebují. Nedá se mluvit o objektivitě, ale spíše o pohledu na vlastní sny a touhy. To je zároveň důvodem, proč takový „plán“ v budování úspěšného projektu příliš nepomůže. I proto většina „ideálních“ podnikatelských plánů nemá šanci na úspěch (a už vůbec ne u investorů, kteří přesně vědí, že nic není tak snadné, jak se může na první pohled zdát).Podnikatelský plán napoví, jakým směrem byznys tlačit kupředuNejvětší výhodou každého podnikatelského plánu je, že si utvoříme jasnou představu o tom, kam chceme náš byznys dostat, a čeho v něm chceme dosáhnout. Podnikání je skutečně tvrdá hra a rozhodovat se o různých možnostech až při rozjetém projektu určitě není tím, co by vás dostalo na výsluní. I proto by měl byznys plán zohledňovat více možností (nejlépe všechny). Kdykoliv nebudeme vědět jak dál, stačí se do plánu podívat a porovnat varianty. Hlavně nestřílet od boku.Zaměření byznys plánu je klíčemJe třeba zdůraznit, že systém „dělat všechno a zavděčit se všem“ prokazatelně nefunguje. Tím nejdůležitějším je proto zaměření byznys plánu. Tak jako elektrárny vyrábějí elektřinu, vodárny distribuují vodu, a banky spravují finance, bychom se i my měli věnovat jasně vymezené oblasti, ze které bychom neměli vybočovat. A pokud už se pro vybočení rozhodneme, mělo by to být až v době, kdy náš původní projekt buď perfektně běží, nebo se úspěch blíží nule.Pokud máte nějaký projekt slibně rozjetý, v hlavě se vám kupí nápady na deset dalších a svrbí vás prsty se do nich pustit (nejlépe do všech najednou), máme pro vás jednu radu: nedělejte to. Nakonec nebudete mít dostatek času ani na jeden z nich, což se zákonitě musí projevit i na výsledku.Finanční plán může být záchranouNedílnou součástí všech podnikatelských plánů by měl být i rozsáhlý finanční plán. Ač se může zdát, že náklady budou téměř nulové, stačí se na chvíli zastavit a zamyslet třeba nad tím, kolik elektřiny spotřebuje počítač, kolik stránek textu musíme vytisknout, nebo kolik toho zvládneme udělat bez toho, abychom potřebovali dalšího zaměstnance či brigádníka.Toto může být jakýmsi „krizovým bodem“. I kdybychom díky němu vydělali pouze o něco více, je nutné jeho výplatu hradit v plné výši. A to vše je třeba si předem zjistit, vypočítat a do plánu zahrnout. Pokud nic z toho neuděláme, je byznys plán skutečně úplně k ničemu.Dvakrát měř, jednou řežVěříme, že právě v případě podnikatelského plánu platí známé přísloví „Dvakrát měř, jednou řež“ víc, než u čehokoliv jiného. Ačkoliv na internetu najdete celou řadu vzorů a modelových podnikatelských plánů, pokud si neuvědomíte uvedené základní zásady pro jeho zpracování, pravděpodobně se spálíte tak jako tak. Postupujte pomalu, pečlivě a snažte se udržet si nadhled. Jedině tak vám bude vytvořený byznys plán tím správným pomocníkem.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Rovné příležitosti

Jak vydělat na internetu téměř okamžitě?

Jak vydělat na internetu pomocí affiliate?Toto téma jsem již jednou trochu nakousl. Pojďme se na něj ale podívat podrobněji. Ukážeme si konkrétní návod, kde se dozvíte jak vydělávat na internetu prakticky okamžitě. A nemyslete si, že jde o nějaké drobné, když se tomu budete věnovat poctivě, můžete si přijít na pěkné peníze.Co je to affiliate?Pojďme si nejprve ujasnit, co znamená slovo affiliate. Affiliate marketing je způsob propagace, který využívá principu doporučení. Doporučení prodávalo vždy nejlépe, takže je tento model velmi výhodný jak pro prodávajícího (inzerent), tak pro lidi, kteří jeho produkty doporučují (partneři). V praxi to funguje tak, že budete doporučovat nějaký produkt, a pokud si ho někdo přes vaše doporučení koupí, dostanete provizi. Pokud ne, pak nedostanete nic. To, zda si někdo koupí přes vaše doporučení, hlídá affiliate program, který vám přidělí unikátní kód, podle kterého pozná, že někdo koupil přes vaše doporučení. U nás je nejrozšířenější program Affilbox, který je jednoduchý, přehledný a je kompletně v češtině.Jak vydělat na internetu přes affiliate?První věc, kterou musíte udělat je, uvědomit si co chcete propagovat. O co se zajímáte a jaké téma vás baví. Pokud vás baví sport, pak asi nebudete propagovat pneumatiky. Jde o to, aby vám to lidé věřili. Pokud tedy máte vybrané téma, je na čase najít vhodný affiliate. Některé jsem doporučoval již dříve, ale není problém najít prakticky jakýkoliv obor.Jdeme si to ukázat hezky prakticky. Dejme tomu, že jsem vybral obor nábytek a našel jsem si konkrétní affiliate. V našem případě to bude-  MT- nábytek. Zaregistruji se do jejich affiliate systému a přihlásím se. Po přihlášení si najdu záložku „Reklamní kampaně“ a vyberu konkrétní kampaň. Poté se vám hned nahoře zobrazí odkaz, který je již doplňen o váš unikátní kód. Tento odkaz si označím a zkopíruji. No a teď zbývá jen vybrat způsob propagace. 1. EmailUrčitě máte pár kontaktů na známé, rodinu, kamarády atd. Můžete jim tedy napsat mail a do něj vložit odkaz. Samozřejmě úspěšnost v takovém případě závisí na počtu kontaktů a na tom, jak to napíšete. V žádném případě, ale neposílejte mail na někoho, koho neznáte, nebo na nějaký mail, který jste našli na internetu. To je SPAM a hrozí za to pokuty.Mail by mohl vypadat třeba nějak takto:Ahoj Martine, vzpomněl jsem si, že si nedávno sháněl nějakou sedačku do obýváku. Sehnal si už něco? Já jsem teď kupoval novou postel na MT nábytku, vždyť víš, mají reklamu v televizi, a mají tam teď celkem slušný slevy, ušetřil jsem skoro 2 000 Kč, tak jsem si na tebe vzpomněl, jestli chceš tak jukni – www.mt-nabytek.cz. Dej pak vědět. jo a pozdravuj tu tvojí.Musí to prostě být důvěryhodné, ne že napíšete „Ahoj, tady mají skvělý slevy“ to je špatně. Za odkaz www.mt-nabytek.cz jsem schoval odkaz s mým affiliate unikátním kódem, takže jestli Martin koupí, čeká na mě provize. ????2. FacebookVětšina z nás má Facebook profil, a pokud ho nemáte, rychle si ho vytvořte. Facebook je totiž skvělé místo na propagaci. V rámci Facebooku máme 3 hlavní kanály propagace. Váš profil, skupiny a placená reklama. Prozatím se podíváme na první dvě možnosti, protože placená reklama je o něco složitější a budeme se jí věnovat zvlášť.V podstatě je to velmi podobný princip jako u emailu. Pokud budete propagovat přes váš profil, postavte příspěvek opět nějak osobněji. Myslete na to koho máte mezi přáteli a podle toho napište příspěvek. Opět je důležité, aby vám věřili. Napište příspěvek a pod něj vložte odkaz s vaším affil kódem, načte se vám okénko s odkazem na stránky a obrázkem. Jakmile se toto okénko načte SMAŽTE ODKAZ, KTERÝ JSTE UMÍSTILI POD PŘÍSPĚVEK!!! Nemusí každý na první pohled vidět, že jde o affil odkaz. Nebojte odkaz je ve skutečnosti již schován za tím okénkem s obrázkem. Nyní můžete příspěvek uveřejnit a čekat na výsledky.Propagace ve skupinách je účinnější. Výhoda je, že si můžete vyhledat skupinu zaměřenou na stejnou tématiku. V našem případě jde o nábytek, takže zkusím vyhledat skupinu z podobného oboru. Dám tedy do vyhledávání například slovo BYT, a ihned se mi objevila skupina „Bytujeme – bazar nábytku a vybavení“, přejdu do skupiny, a abych mohl napsat příspěvek, musím se ke skupině nejdříve přidat. Takže kliknu na Přidat se ke skupině, a musím počkat až mé přidání schválí. To může trvat několik minut, nebo taky hodin, proto si toto vždy natipuji předem. Vybírejte jen větší skupiny, kteří mají minimálně tisíc členů, ale čím větší, tím lepší.Jakmile nás skupina schválí, přijde nám oznámení a můžeme vytvořit příspěvek. Některé skupiny mají pravidla, takže pokud na takovou narazíte, raději si je přečtěte. Tak a jdeme na to, skupina je zaměřená spíše na bazar, takže si v affiliate MT nábytek najdu kampaň pouze z kategorie slevy, nebo akce. Zkopíruji si svůj affil odkaz a jdeme na příspěvek. V této skupině bych ho napsal asi takto:Ahoj, hledal jsem tu nějakou starší , ale pěknou sedačku a neměl jsem štěstí. Ale dostal se ke mě nějaký leták na akce na nábytek. Juknul jsem na web a vybral sem pěknou sedačku za pár kaček. Jestli něco sháníte můžete kouknout, ta akce je snad jen do konce měsíce + affil odkaz.Nějak to prostě vždy sestavte podle zaměření skupiny. Pokud se pod příspěvkem rozvine diskuse, tak je to jedině dobře, protože o to rychleji se to šíří mezi další a další lidi. No a takto to můžete vložit do několika skupin. Ale nepřehánějte to. Do každé skupiny max. 1x denně a ideálně s jiným textem. Nezapomeňte vždy po načtení okénka se stránkou vymazat váš affil odkaz!U některých věcí fungují taky skvěle virální videa. Nedávno jsem třeba viděl úžasné video na chytrý nábytek. Skvěle udělané propagační video. Můžete video vložit do příspěvku a nad to napsat nějaký vtipný komentář. A samozřejmě přidat váš odkaz, ale v tomto případě ho nemažte.Ideálně ho převeďte přes nějaký zkracovač, jako je například Bitly.com, ten váš odkaz schová za jiný. 3. Web stránkyMáte nějaké tématické stránky, nebo blog? Pak můžete využít další možnosti. Jednak můžete na stránky vložit bannery s vaším affil odkazem, nebo textový odkaz můžete zakomponovat do nějakého článku na stejné téma jako vybraný affil. Banner najdete ve většině affil programů. Vždy je pod ním připravený kód s vaším affil linkem, který jen zkopírujete a vložíte do stránek. Ve WordPressu to uděláte tak, že si přejdete na widgety, vyberete widget TEXT, a do něj kód vložíte a dáte uložit. To je vše.V případě textu pak jednoduše vyberte slovo v článku, které má odkazovat, a vložíte na něj váš affil link. Úspěšnost samozřejmě záleží na návštěvnosti vašich stránek. Ale opět to můžete spojit s Facebookem, kde můžete sdílet na profilu, nebo ve skupinách článek, kde je umístěn affil odkaz. To funguje velmi dobře, pokud je článek obsahově zajímavý. TIP – sledování úspěšnosti je nezbytnéPropagujete více způsoby? Pak je dobré vědět, který funguje a který ne, abyste mohli případně změnit strategii.V affilboxu si pak přejděte do záložky – přehledy / přehledy uskutečněných konverzí – v tabulce je sloupec s názvem kanál, kde uvidíte vaše označení. Budete tedy vědět, kolik lidí koupilo přes odkaz v mailu, kolik přes facebook atd. Opravdu užitečné. No a to je vše, snad jsem na nic důležitého nezapomněl. Teď už tedy víte konkrétně, jak vydělat na internetu s pomocí affiliate marketingu. 

Pokračovat na článek


Jak přijít na nejvýhodnější předmět vašeho budoucího podnikání?

Uvažujete nad začátkem vašeho podnikání, ale stále nejste pevně rozhodnuti, v jaké oblasti chcete rozvíjet svůj byznys? Máme pro vás 4 způsoby, jak přijít na to, v čem se vám to nejvíce vyplatí.1. V oblasti, která vás skutečně bavíJednou z nejvýhodnějších možností podnikání, je začít podnikat v oblasti, která vás baví. Tedy v oblasti, která je vašim hobby. Předpokladem je, že to musíte umět prodat. Obrovskou výhodou je, že pokud vás něco opravdu baví a jste pro věc zapálený, dokážete ji i efektivně prodat. Má to ale jedno minus – z vašeho hobby se stane práce a můžete být z vašeho hobby znechucený. Napište si na papír seznam všech věcí, ve kterých vynikáte nebo v čem jste dobří. A popřemýšlejte nad tím, co ze seznamu by stálo za založení vlastní firmy.2. V oblasti, ve které jste dosud pracovaliAsi nejjednodušší způsob na rozjíždění byznysu je podnikat v oblasti, ve které jste dosud pracovali. Máte v ní totiž potřebné zkušenosti, praxe, kontakty a možná i vybudované své jméno. Zároveň se nemusíte učit žádné nové věci. Nevýhodou je, že vás může současný zaměstnavatel považovat za konkurenci. Další nevýhodou je, že pravděpodobně nebudete moci podnikat vedle současné práci – byl by to střet zájmů.3. V oblasti, kde se nabízejí možnostiTřetí oblast, kde byste se mohli jako podnikatel uplatnit, je ta, ve které se aktuálně nacházejí příležitosti na trhu. Předmět podnikání může být zcela odlišní od toho, v čem jste dosud pracovali nebo s čím máte zkušenosti. Proveďte malý průzkum, po čem je na trhu poptávka, kde jsou mezery a nedostatky. Stejně zhodnoťte, jaký produkt či služba chybí na trhu i vám osobně. I takovýmto způsobem dokážete zjistit, co se stane vaší obživou a možná úspěšným byznysem4. V oblasti, kde se nabízí franchisingPokud máte dostatečné finanční prostředky, ale nevíte si vybrat oblast podnikání, pak je zde možnost zakoupit licenci stávajícího a úspěchy žnoucího byznysu a podnikat s danou licencí, ale pod vlastním jménem. Říká se tomu franchising – takovým způsobem fungují mnohé rychlé občerstvení, například McDonald ‚či KFC, ale i mnoho jiných společností na území Česka.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Fleet

Jak na tvorbu webových stránek

Už jste si někdy říkali něco jako Jak mohli udělat ten facebook nebo jiný web?Není to žádná záhada a zde najdete odpověď na to, jak si můžete vlastní stránky udělat také. Jistě, vytvořit něco tak gigantického jako je například Facebook, YouTube, Google a pod, je nesmírně složité. Struktura takových stránek je jako bible, mnoho nesmyslného textu, kterému vlastně nikdo pořádně nerozumí (programátoři tomu říkají kód). Pro začátek ale asi nebudete hned chtít vytvořit něco tak velkého, ale raději něco jednodušší a méně rozsáhlého. Pokud máte znalosti s HTML kódem, kterým se www tvoří, pak si stačí zaregistrovat doménu (tj. název vašich stránek – můžete ale také získat doménu zdarma) a již hotové stránky uložit na server hostitele (tj. nějaká firma se serverem, který si vlastně půjčíte, do jisté velikosti stránek se za to obvykle neplatí, existuje i freehosting jako například u ic.cz, jinak malé objemy dat od 10 do 100mb jsou většinou záležitostí několika desetikoruna za měsíc, jestli vás toto téma více zajímá, podívejte se do podrobnějšího článku na téma , jak vybrat hosting). Pokud touto vědomostí nedisponujete (a vězte, že nejste zdaleka sami), existuje mnoho wysiwyg editorů (to jsou takové editory, ve kterých hned vidíte, jak bude výsledná stránka vypadat a nemusíte se s html dostat vůbec do styku), s nimiž je tvorba stránek značně jednodušší. Výsledek sice není úplně srovnatelný se stránkami co vám vytvoří profesionální tvůrce stránek, ale pro cílovou skupinu lidí, pro které je tento editor určen, je naprosto dostačující a po chvilce hraní a nastavování lze dosáhnout opravdu slušných výsledků. Navíc dnes stránka se dá vytvořit přímo v internetovém prohlížeči (a nezáleží dokonce na tom, jaký používáte, funguje ve všem od Exploreru, přes Firefox, Chrome, nebo Opeře), a to díky stránkám: www.estranky.cz – osobně nedoporučujiwww.webnode.cz – doporučené každým koho znám. Tento poskytovatel wysiwyg editoru nabízí totiž i mnohé rozšíření a daleko předčil původní verzi tohoto editoru, který je právě na estranky.cz. Nabízí například:umísťování čl. myší (ač se to zdá banální, je to velká pomoc av závislosti na vaší tvořivosti to může pomoci designu stránek)umisťování odkazůobrázkůpřehrávače YouTubea mnoho dalšího.Velký je i výběr šablon, podle kterých můžete vytvořit stránku, ale můžete vytvořit vlastní, i když to snad ani není nutné. Dále nebudu ztrácet váš čas a pusťte se do tvorby, ať na eStránky nebo webnode – je to zdarma, pokud byste chtěli firemní stránky, bez reklam atd. je služba mírně zpoplatněna.

Pokračovat na článek


Jak předcházet problémům v rodinných podnicích?

Každý jeden podnik se setkává s problémy, avšak ty rodinné je mají opravdu jedinečné. Jejich dlouhodobé neřešení může výrazně ovlivnit úspěch na trhu a budoucí existenci. Podívejte se tipy, jak se vyhýbat rizikům v rodinných podnicích a jak s přehledem zvládat ty současné. Jasně popsat všechny cíle rodinné společnosti a ujistit se, že všichni její členové jsou s nimi srozuměni a respektují jejich.Definovat úlohu a určit odpovědnost každého rodinného zaměstnance v rodinné firměUdržovat otevřenou a upřímnou komunikaci za každých okolností.Všechny problémy řešit rychle a bez jakýchkoliv emocí. Při jejich řešení se oprostit od vztahů v rámci rodiny a svou manželku, sourozence či děti brát jako obchodní partnery, nadřízených, případně podřízených.Vytvořit spravedlivý systém platů a systém možných povýšení, který je založen pouze na individuálních zásluhách a schopnostech, nikoliv na rodinných vztazích.Oddělit emoce rodiny od procesu řízení firmy. Do chodu společnosti zapojovat i jiných zaměstnanců a poskytovat jim příležitost k jejich rozvoj a osobnostní růstu.Vytvořit plán nástupnictví, který zajistí, že vaše podnikání bude nadále fungovat i poté, co zde už nebudete. Potomky již od mala zaučovat a seznamovat je se základním chodem společnosti tak, aby ji v dospělosti mohli probrat a profesionální řídit.

Pokračovat na článek