Výsledky vyhledávání pro dotaz slova

Výsledky vyhledávání v sekci: Smart business

Buďte v sítích jako ryba ve vodě

…a ne jen v těch virtuálních. Nejeden podnikatel nebo podnikatelka na otázku, co stojí za jejich úspěchem na trhu, odpoví, že lidé, kteří jsou jim nablízku, poskytnou kritický názor i podporu. Jinak řečeno – bez kontaktů v různých kruzích je dlouhodobý úspěch téměř nemyslitelný.Nemusí nutně jít o takové skupiny lidí, kteří jsou potenciálními klienty Vašich služeb nebo uživateli produktů, které jim nabídnete. Lidé, kteří se dokázali prosadit, považují kontakty a síťování (neboli networking) jako cenné pro to, aby se dokázali na svůj přístup k podnikání podívat z jiného úhlu pohledu. Často jsou tak ponoření do toho, co chtějí nabídnout, že trochu opomenou otázku, zda jejich výrobek nebo službu vůbec někdo bude chtít. Tuto zkušenost potvrzuje i Petra Hubačová, jejíž podnikání do velké míry na kontaktech a inspiraci od ostatních stojí. Dostalo se jí nejen podpory a zkušeností těch, kteří inkubátory pro začínající projekty poznali na vlastní kůži v zahraničí, ale mohla se opřít i o své přátele, kteří sdíleli její nadšení pro novou věc. Přece jen se snažila uvést na trh tehdy úplnou novinku – a velkou neznámou – akcelerátor pro technologické firmy.Kde kontakty navazovat? Příležitostí – osobních i virtuálních – jsou jistě desítky, ne-li stovky. Musíte proto umět vybírat. Zpočátku možná dáte přednost těm formálně organizovaným (Business for Breakfast, Fórum žen nebo Business Tuesday), díky kterým se zorientujete ve světě síťování a navazování kontaktů. Řada z nich už dávno vykročila z Prahy a své akce pořádá i v jiných městech České republiky. Příležitostí seznámit se s lidmi, kteří se pohybují v podobném oboru, jsou – což není žádným překvapením – různé konference. Jejich organizátoři dobře ví, že přestávky jsou stejně důležité jako obsah odborných bloků, diskusí a workshopů, a dávají jim dostatečný prostor. Kde se o akcích dozvědět, abyste nemuseli donekonečna surfovat po internetu a volit ta správná klíčová slova?Čím dál rozšířenějším zdrojem tipů na aktuální akce se i České republice po spíše pomalém rozjezdu stává profesionální síť LinkedIn (o tom, jak se v ní pohybovat, jste si mohli přečíst v článku s doporučeními od Tomáše Jindříška, jednoho z přednášejících na poslední Víkendové akademii). Najdete na ní upozornění na akce pořádané v ČR i zahraničí, jak ty rozsáhlejší, tak také ty komornějšího charakteru. Přihlásíte-li se navíc ke členství v tematických skupinách, budete se moci zapojit do různých debat nebo je dokonce vyvolat a moderovat otázkami, které řešíte. Někteří z organizátorů takových diskusních skupin dokonce tu a tam iniciují schůzky naživo.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Event management

Tvorba obsahu webu - na co nesmíme zapomenout

O úspěšnosti vašich stránek rozhoduje obsah. Tvorba obsahu webu je velmi důležitá, protože rozhoduje o tom, jak bude váš web navštěvovaný, a jak dlouho na něm lidi vydrží. To je to, co by vás mělo zajímat nejvíce, jak už jsem se zmínil v článku o měření a statistikách. A nejen návštěvníci, ale také pro vyhledávače je obsah důležitý. Čím více kvalitního obsahu, tím lépe. Proto i kdybyste měli jen stránky, řekněme prezentační, určitě přidávejte pravidelně nový obsah, ideálně formou blogu.Tvorba obsahu webu v kostceNejhorší co může být, jsou statické stránky s neměnícím se obsahem, což vidíme u tisíců firem a živnostníků. Určitě víte, co tím myslím, přijdete na hlavní stranu, kde je klasická věta „Vítáme vás na našich stránkách, … jsme nejlepší, protože se oboru věnujeme xx let a velmi nám záleží na našich zákaznících“, pak je záložka O nás, Služby a Kontakt. To je prostě katastrofa. Nejen, že to nenabídne nic návštěvníkům, ale už vůbec ne vyhledávacím robotům, protože tam žádný jiný obsah není, a obvykle tam zůstává beze změn i několik let. To je špatně.Klíčová slovaAť už píšete jakýkoliv text na web, používejte klíčová slova. Dejte si tu práci, a pro každý příspěvek najděte hlavní klíčové slovo. Ideálně si nejprve ověřte jaká slova a spojení se často vyhledávají. K tomu vám pomůže nástroj od Seznamu – Návrh klíčových slov, nebo od Google – Plánovač klíčových slov. Tyto nástroje jsou velmi užitečné a dost vám ulehčí práci. Stačí zadat konkrétní slovo, nebo spojení, a ihned uvidíte jak je hledané, případně jaké varianty a spojení se hledají nejvíce.Ale pozor, to, že se slovo hledá nejvíce neznamená, že je to pro vás nejlepší. Může tam totiž být taková konkurence, že i když je hledané, tak skončíte ve vyhledávání dost pozadu. Ideální je zvolit nějaké slovní spojení, které obsahuje dané slovo. Můžete také zvolit úplně jiné slovo z podobného oboru, které nemá tak velkou konkurenci, ale nějak s vaší činností souvisí. Nezapomeňte to opravdu dělat u každého článku, je to důležité.Obsah a formátováníKdyž píšete nějaký článek, přemýšlejte o tom, aby byl co nejsrozumitelnější a pro čtenáře lákavý. Pozornost věnujte obzvláště úvodu, který se zobrazuje v náhledu článků. Ten z velké části rozhoduje o tom, zda návštěvník klikne, a bude si chtít článek přečíst. Článek by neměl být moc krátký,ale ani moc dlouhý. Neřeknu vám žádnou konkrétní délku a počet znaků, to je závislé na více faktorech. Zkrátka nesmíte čtenáře unudit. Musíte se vžít do role čtenáře a přemýšlet jako on. Články v žádném případě nekopírujte z jiných webů. Jednak byste tím porušili autorská práva, a jednak vám to nepomůže ve vyhledávačích.Používejte formátování, dlouhý slitý text čtenáře nezaujme. Dělejte odstavce, používejte tučné písmo, podtržení a hlavně nadpisy. Rozdělujte jednotlivá témata a nebojte se ani barev. Čtenář se nesmí nudit a musí mít šanci vydechnout. Dobře také funguje přidat do článku nějaký citát, samozřejmě pokud se hodí k tématu. A důležité je i písmo a jeho velikost. Nastavte si v šabloně nějaké standardní písmo, žádné kudrlinky ani robotický vzhled nefungují. Velikost písma by měla být čitelná pro všechny. Volte raději větší než menší. Ideálně v rozmezí velikosti 12 – 14, ale v závislosti na tipu. Prostě určitě nechcete, aby vaše články někdo četl s lupou.Používejte obrázky. Každý článek by měl mít minimálně náhledový obrázek, který se zobrazuje v přehledu článků. Když je článek delší, klidně zakomponujte obrázky i přímo do textu. Obrázky vybírejte samozřejmě k danému tématu. Kde obrázky vzít a neporušit autorská práva jsem už psala v tomto článku.Výzva k akciKaždý článek má nějaký důvod, ať už chceme čtenáře přesměrovat na jiný článek, nebo na nějaké zboží musíme ho k tomu vyzvat, trochu mu pomoci. I když třeba žádný konkrétní důvod nemáte, tak přeci existuje. Chcete přeci návštěvnost, chcete aby na vaše stránky chodilo co nejvíce lidí, takže když zrovna nechcete čtenáře dostat jinam, chceme aby článek ohodnotil, napsal komentář a rozvířil diskusi. Všechno má důvod. Nezapomeňte proto do textu přidat odkaz, kam chcete čtenáře nasměrovat, nebo třeba pod článek výzvu k napsání komentáře, nebo sdílení na sociálních sítích. Prostě výzvu k akci. Třeba něco takového.

Pokračovat na článek


Banner už není v kurzu?

Tipy, jak být vidět na webu za pár korun! První banner umístila na internet v roce 1994 americká telekomunikační společnost AT&T a zvolila proužek přes skoro celou šíři obrazovky na elektronickém magazínu HotWired. Od té doby klesl CTR (poměr mezi prokliknutím se na cílovou stránku a počtem zobrazených bannerů) přibližně ze 10–20% na neuvěřitelně nízkou hodnotu, a to na průměrných 0,2 %.Je banner mrtvý?Jaké formáty jej nahradily? Jaké formy internetové propagace jsou dnes účinnější? Tipy, jak být vidět na webu1.       Firemní web a jeho propagaceSídlo firmy na internetu je jeden velký propagační komunikát reprezentující firmu. Web společnosti by podle Josefa Drobílka měl být to první, do čeho by firma měla investovat, pokud se rozhodne pro jakoukoliv internetovou reklamu. „Můžete mít prvotřídní bannery vyrobené za použití nejmodernějších technologií a nápaditou kreativu, pokud ovšem z takového banneru přijde uživatel na nepoužitelný web, nebo na webu nenalezne to, co hledal, není nic jednoduššího, než se jedním kliknutím myši dostat ke konkurenci. V ideálním případě by se měl návštěvník, přicházející z banneru, dostat přímo na speciální microsite. Uživatel musí mít pocit, že banner pokračuje a sdělení, které ho zaujalo, se dále rozvíjí a přináší mu to, co očekával.“ Cena tvorby webu je závislá na velikosti webových stránek, jejich obsahu a interaktivitě. Obecně lze říci, že malé statické stránky je možné pořídit za cenu 10 000 CZK a velké dynamické stránky, komunikující se zákazníkem interaktivně, například za 400 000 CZK. Cena se ale pohybuje v řádech několika set tisíc korun, hodně záleží na rozsahu stránek, a jaké interaktivní prvky jsou použity. Jen tyto prvky mohou stát statisíce. Ukázkou skvělé internetové propagace jsou například stránky www.bidz.com nebo www.soonnight.com. Fenoménem poslední doby je SEO, Search Engine Optimization. Tento nástroj je založený na klíčových slovech, která je nutno správně definovat za dodržení základních pravidel, jako je například obsahová relevance nebo frekvence vyhledávání.  Firemní web se pak zadarmo objeví na co možná nejvyšší pozici vyhledávacích enginů. Pokud však není podpořen dalšími kroky, je zbytečný.  Do typu propagace SEM,  Search Engine Marketing, spadá také kontextová reklama, která se zobrazuje ve vyhledávačích po boku zadaného slova, a také PPC systémy, Pay Per Click (platba za proklik). Cena klíčového slova s přednostním výpisem na vyhledávacích fulltextových portálech (například www.seznam.cz, www.centrum.cz atp.) se může pohybovat okolo částky 10 000 CZK až 20 000 CZK na dobu jednoho měsíce, mezi cenami jednotlivých portálů jsou však rozdíly. Portál Seznam od této reklamy pomalu upouští a plánuje ji nahradit vlastním PPC systémem.2.       Pronajaté místo na webuJedná se o část webové stránky, tedy pronajaté místo určené pro grafickou (například banner) nebo textovou (PR článek) reklamu. Josef Drobílek tvrdí, že pro většinu firem je základním nástrojem internetové reklamy stále banner: „Dokud zadavatelé nezačnou rozlišovat mezi výkonnostní a image reklamou, a místo konverzí je bude zajímat CTR, tak budou mít bannery stále dominantní postavení na českém internetu. Obecně lze asi říct, že pokud umístíme banner na úvodní stránku webu, bude se jednat o image sdělení a pravděpodobně použijeme výraznější banner, kterým chceme upoutat pozornost.“ Štěpán Prachař pak považuje užívání roll-on bannerů  a float bannerů jako lov ve slepých vodách. „Vyrolují se nebo plavou všude možně po stránce a otravují život návštěvníkovi. Jednoduše to jen přispívá ke klasické informační slepotě.“ Cena banneru je dnes 100 CZK až klidně 750 CZK CPT, Cost Per Thousand (cena za tisíc zobrazení), a je závislá na pozici banneru, frekvenci zobrazování uživateli a na typu webových stránek. Bannery lze také nakupovat mnohem levněji, formou PPC. Komunikační a mediální agentury občas zkouší obchodní háčky na zadavatele reklam. Pro definici standardizace bannerů klikněte na http://iab.net/standards/adunits.asp                                                                                         nebo http://www.iab.net/standards/richmedia/pdf/RichMediaGuidelines3.pdf, kde je zveřejněn seznam typů bannerů.V dnešní době hojně využívaným prvkem je také PR článek. Je to z toho důvodu, že čtenáři ho nedokáží na první pohled identifikovat jako reklamní komunikát. Cena PR článku je závislá na typu média, kde je zobrazován, může to být zdarma stejně jako 35 000 CZK za týden.Aby bylo místo na webu pronajaté efektivně, je vhodné znát návštěvnost daných stránek. 3.       Součást webových stránekWeb může být tvořen propagačními součástmi, jakými jsou například fora, chaty a diskuse. Jedná se o interaktivní komunikaci s okamžitou a do budoucna archivovanou odpovědí. Stačí být připojen na internet. Výdaje jsou nulové. Jakýkoli pracovník firmy může na diskusním fóru někomu poradit, jak vyřešit daný problém a pozitivní asociace se přenesou na firmu. Nebo může firma sponzorovat obsah jiného webu a bude vnímána jako poskytovatel dané služby.4.       Internetová pošta E-mail má nejrychlejší time-to-market ze všech druhů internetové reklamy.Jeden mail lze totiž rozeslat na tisíce adres v jediný okamžik. Nejzákladnějším prvkem je uvádět adresu firemního webu u podpisu všech zaměstnanců firmy. Další reklamní vsuvkou je newsletter. Má podobu pravidelného e-mailového zpravodaje, který si uživatel osobně vyžádá. Obezřetnosti je však třeba u volení periodicity. Časté newslettery mohou čtenáři mazat, aniž by je pročetli.Za novou vynikající věc je označován virální marketing. Jedná se o dobrovolné rozšiřování zajímavých marketingových zpráv dalším osobám. Do převážně vtipného obsahu komunikátu, kterým může být video, text, obrázek či animace, je vložen logotyp firmy, jejího produktu nebo webu, a příjemci komunikátu jej adaptují natolik, že jej zpravidla předají třem až pěti dalším uživatelům. Tento komunikát se pak dále šíří jako virová nákaza, odtud tedy název virální marketing. Má téměř globální dosah, je levný a efektivní. Jak upozorňuje Štěpán Prachař: „Kdysi jedno z nepsaných pravidel marketingu říkalo, že spokojený zákazník osloví tři své přátele, ale nespokojený jich osloví jedenáct!“ Tři pravidla internetové reklamyo        Uvědomit si, komu je komunikát (reklama) určena.o        Uvědomit si, co danou cílovou skupinu zajímá, jaké na ní fungují apely (na rodinu, na základní fyzické potřeby, na sociální potřeby, racionální apely atd.).o        Uvědomit si, jak dlouho bude daný komunikát cílové skupině přístupný. Tvrdí se, že aby byl vizuální komunikát účinný, tedy aby ho recipient vnímal, zapamatoval si ho a vybavil, měl by ho vidět alespoň 7krát. Na internetu se však vyplatí oslovit uživatele hned napoprvé.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Business travel

Přemýšlíte nad exportem produktů do zahraničí? Nezapomínejte na efektivní marketingovou podporu

 Úspěšné produkty českých firem je třeba vyvézt do zahraničí. Nejenže udělají dobré jméno samotné České republice, ale zároveň výrazným způsobem zvýší příjmy společnosti obchodující s daným zbožím. Výrazně se jí totiž rozšíří trh a zněkolikanásobí množství cílových zákazníků.Žádný export do zahraničí však nebude úspěšný bez efektivního marketingu v dané zemi, který poskytne základní informace o produktu, případně usnadní jeho hledání mezi konkurencí. Právě proto při vývozu zboží do zahraničí nezapomínejte ani na jeho reklamu, která mu vytvoří na novém trhu zázemí v mnohem kratším čase než bez marketingové podpory.Základem je dobře vyhledatelná webová stránka v lokálním jazyceJelikož žijeme v digitální době internetu, běžní lidé, ale i nákupčí zahraničních společností hledají informace jako první na internetu. Proto je třeba ještě před první realizací exportu produktů do dané země si nechat vypracovat analýzu trhu a vytvořit webovou prezentaci, a to i v jazyce dané země. Tím však marketingová podpora exportu do zahraničí ani zdaleka nekončí. Nezbytností je zlepšit vyhledatelnost dané webové stránky prostřednictvím její optimalizace. Jejím základním principem je zajistit co nejlepší pozice ve vyhledávání přes webové vyhledávače pro klíčová slova, která nejvíce korespondují s oblastí vašeho podnikání a záměru zahraničního exportu. Taková optimalizace má zkratku SEO z anglického spojení Search Engine Optimization. Není možné ji realizovat pro všechny země dohromady, ale pro každou zvlášť.Vybírejte pouze zkušené a úspěšné společnostiNa provedení optimalizace stránky, která je dlouhotrvajícím procesem, je nutné vybrat odpovědnou firmu se zkušenostmi na lokálním trhu. A své zkušenosti musí samozřejmě podložit referencemi a dosaženými výsledky. Ty vaše vám navíc musí předkládat v pravidelných časových intervalech ve formě reportů, z nichž jednoduše pochopíte, jak webová prezentace produktu určeného na export expanduje.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Rovné příležitosti

Humor v podnikání

Podnikání je většinou silně nezáživné. Prvopočáteční nadšení vystřídá rutina, při které stále dokola jen odbavujete zakázky, objednávky a hlavně stížnosti a reklamace. Ovšem zákazníkovi by se podnikatel neměl jevit jako zhnusený a životem unavený jedinec, ale jako živorodý nosič dobré nálady. Při nákupu musí na zákazníka pršet výborná nálada. Kde vzít humorHumor je neuchopitelný. Jeho jemné předivo lze přílišným přetěžováním vytahat, přílišnou kombinací zauzlovat a tím se dostat do oblastí humoru, který je tolik humorný, až humorný není vůbec. Jedná se samozřejmě o humor v propagaci firmy či společnosti. Podnikatel v řemesle nemusí obšťastňovat své zákazníky komediální estrádou, ale dobrou prací. Problém s nedostatkem humoru rovněž nevyřeší přemíra smajlíků v textu na webu či v komunikaci se zákazníky.U podnikání zároveň záleží i na typu humoru. Při podnikání musí být humor jemně nekorektní, jemně agresivní a velmi silně obtěžující, v dobrém slova smyslu. Musí se dostat pod kůži koncového uživatele jako písnička, která nejde vyhnat z hlavy, jako reklamní popěvek, jehož neustálým opakováním se dosáhne kýženého výsledku – rostoucího počtu zákazníků. Jenže kde takový humor vzít?MožnostiPokusit se vtip vymyslet svépomocí – jemné úskalí této metody dlí ve skutečnosti, že váš humor nemusí být komerčně humorný a tedy může ve výsledku odpuzovatCtrl+c a ctrl+v – metoda, která může obsahovat i obsílku od souduPozměnit fungující vtip z jiných webů – nápodobou se lidstvo učí, o tom žádná, díky kombinacím vznikají nové cesty, ale pro propagaci webu a služby je tato činnost dosti problematickáDát slovo profíkům – metoda, která zvyšuje možnost výskytu originálního vtipu, ale hrozí i přílišnou uhlazeností. Přesto je tato metoda nejúčinnější, protože profesionálové už svým zaměřením myslí tvůrčím způsobem.Z výše řečeného lze vysledovat, že výstavba humoru je nesnadná. Humoru totiž, stejně jako lesním houbám, nejde nasadit pouta a donutit ho dřít. Neslouží otrocky, nedá se vysoustružit továrním způsobem. Humor je živel, který se poddá, jen když je v člověku cit pro slovní komično.Hlavní je trpělivostSamozřejmě ne každému bude vyhovovat humor předplacený u profesionálů. Jejich humor může být vymletý a opakující se, rutinní. A pokud si podnikatel připadá pevný v kramflecích, může se, nebo spíše musí, pustit do vlastního výzkumu. Pokusit se najít onen legendární kámen mudrců všech copywriterů – slogan, který donutí zákazníka, aby ze stránky již nikdy neodešel a stále jen objednával a komentoval a hodnotil a zase objednával. Ale hlavně, aby si nestěžoval a nereklamoval.Úskalí příliš drzé propagaceNalézt slogan, který by skutečně a prokazatelně prodal, je prakticky nemožné. Bohužel se v poslední době nesmírně rozmohl neduh, který nastoluje v propagaci služeb či webu až nehoráznou drzost a vulgaritu, nikoliv slovní, ale myšlenkovou. Taková propagace poté zákazníky spíše odrazuje, než aby je lákala. Je také velmi důležité cílit humor na podstatnou část zákazníků a to i těch potenciálních. Pokud budete na webu propagovat opravy vrtaček, nebylo by vhodné utahovat si, po vzoru ženských magazínů, z mužského šovinismu.Propagace humorem je velmi problematická. Část zákazníků pobaví, část urazí, další části bude připadat smutně nevtipný. Teď jde o to, oslovit a pobavit právě tu nejpočetnější část zákazníků a tím se dostrkat i k větším výdělkům. Základem je potlačit nesmělost a pustit se do drzého, ale vkusného, experimentování. Cesta je jasná, naplnit pokladnu.

Pokračovat na článek


Optimalizace vyhledávačů ukončí hru na schovku!

Webové stránky už dávno přestaly být jen firemní vizitkou. Firmy, které si to uvědomily, používají web jako silný marketingový nástroj – a s úspěchem. Denně jsou na internetu milióny lidí, kteří hledají informace, rady, služby, produkty, zábavu. Najdou vás?Hybnou sílu internetu převzaly vyhledávače. Doba procházení katalogů je pryč a vyhledávače rozhodují, na jakou stránku bude zákazník nasměrován. Znáte to sami: otevřete vyhledávač, do bílého okna zadáte „horská kola“ a pak z deseti výsledků vyberete firmu, která produkt dodá. A jak jsou na tom vaši zákazníci? Najdou v prvních deseti odkazech vás nebo vaši konkurenci? Pokud nejste „vidět“, nezoufejte – zde je několik tipů, jak s optimalizací začít.Optimalizace pro vyhledávače (SEO)Moderní marketingový pojem, věda nebo magie? Optimalizace pro vyhledávače (anglicky Search Engine Optimization) prakticky znamená neustálý proces vylepšování webových stránek tak, aby jim vyhledávače dobře rozuměly. Každý vyhledávač má svá kritéria hodnocení webových stránek. Tato kritéria nejsou veřejná a tvůrci vyhledávačů je tají a někdy i lehce mění. Naštěstí, základní kritéria jsou stejná téměř u všech fulltextových vyhledávačů – jde o obsah webu, kvalitu technické realizace stránek a zpětné odkazy.Jak ale nastavit kritéria tak, aby vyhledávače „pochopily“, že mají stránky umístit do první desítky odkazů? Pojďme rozebrat jednotlivé aspekty podrobněji.Než začneteNež se pustíte do optimalizace, zvažte několik základních otázek. Co od svého webu čekáte? Má podpořit image, prezentovat služby nebo nosit zákazníky? Projděte si web a podívejte se, jak složité je dostat se k cíli (např. k objednávce nebo kontaktu). Kolik kliknutí je potřeba, aby se z návštěvníka stal zákazník? Pokud více než tři, popřemýšlejte, jak web uspořádat jednodušeji – zaměřte se na podstatné. Web je váš obchodník, a pokud nedokáže návštěvníka zaujmout, přesvědčit a přivést k akci, nepouštějte se do optimalizace, ani jiných marketingových nástrojů. Poraďte se s odborníky, jak web přestavět. Funguje-li správně, má smysl přivést další návštěvnost. Podílu mezi počtem návštěvníků a zákazníků se říká konverzní poměr. Říká, jak dobrý obchodník je váš web. Konverzní poměr měřte – daří-li se jej zvednout, prodáte více a ušetříte náklady na marketing.Zvažte, kolik času a úsilí chcete problematice věnovat. Šikovný webmaster může pomoci, nicméně pokud to myslíte s optimalizací vážně (tj. internet vám přináší zákazníky), obraťte se raději na specialisty.Jdeme optimalizovat…najděte klíčová slovní spojení, která výstižně popisují váš obor vaši činnost. Často je lepší zvolit konkrétní slovní spojení, než obecná.Zvolte například „opravy praček“ místo slova „pračky“ nebo „prodej aut“ místo „auta“.Při zvolení příliš obecných slovních spojení se může stát to, že oslovíte návštěvníky, kteří hledají slovo v jiném kontextu. O váš web pak nemají zájem.Přemýšlejte, jak vás hledají vaši zákazníci.zjistěte vyhledávanost slov – každé slovní spojení hledá měsíčně jiný počet lidí.Vodítkem poslouží našeptávač Seznamu, který vám napoví, co lidé nejčastěji hledají.Po vyhledání klíčového slova vám Seznam ukáže i statistiku hledanosti - pod výsledky vyhledávaní klikněte na odkaz Statistika hledaného výrazu.Vyberte klíčová slova, která hledá maximum lidí a popisují vaši činnost – přinesou největší užitek.zjistěte aktuální umístění webu – klíčová slova postupně zadejte do vyhledávačů a spočítejte pozici umístění.Zkuste primárně Seznam. Pokud jste web nenašli na první stránce, zkuste kliknout na druhou stránku. Dále už neklikejte, na další stránku výsledků přejde jen 10 % návštěvníků.Pokud jste se našli na druhé stránce, není to špatné. Možná postačí web dopilovat.Když web není ani na druhé stránce, dále nelistujte, pravděpodobně bude potřeba web optimalizovat komplexně.zajistěte dobrý obsah – obsah je pro vyhledávače něco jako „krmivo“. Kvalitní krmivo mají rádi. Pište o věcech, o kterých jiní nepíšou.zjistěte, zda jsou zvolená klíčová slova zakomponována v textu stránkyumístěte klíčová slova do titulku stránky – například takto: „Matrace Matex – zdravotní matrace – postele”.umístěte důležitá slova na stránce do nadpisů (technicky: použijte XHTML značky H1, H2, …).zkontrolujte technickou kvalitu webu – na kvalitě provedení webu záleží. Pro ověření kvality stránek:zkuste XHTML validator – prověří, zda je kód stránky správě zapsán. Najdete jej na adrese http://validator.w3.org/ . Zadejte do něj adresu stránek a pokud vám nahlásí více než 10 chyb, poproste webmastera o opravu.ověřte, zda je zdrojový kód stránky krátký. Otevřete si web, klikněte na něj pravým tlačítkem a vyberte „zobrazit zdrojový kód“. V poznámkovém bloku Windows se zobrazí změť znaků. Spočítejte jen, na kolik obrazovek je kód dlouhý. Pokud napočítáte do 10, je to ještě celkem dobré.zkontrolujte, jak vypadá vaše WWW adresa. Je přirozeně čitelná nebo obsahuje nic neříkající znaky a čísla? Hezká adresa vypadá například takto: www.neco.cz/sluzby/prodej-zbozi. Pokud ji nemáte, chtějte po svém webmasterovi zprovoznit přepis URL adres (modrewrite pro servery Apache).zajistěte, aby na vás ostatní weby ukazovaly – čím více stránek na váš web odkazuje, tím více se jeví zajímavým. Odkazy kupte nebo je vyměňte s jiným webem.pokud jste šikovní a máte dost času, podívejte se po zajímavých webech, které jsou tematicky blízké vašemu – vyhledávače to ocení.domluvte se s majitelem webu na umístění svých odkazů na jeho web.na oplátku může majitel webu chtít umístění svých odkazů na vašem webu nebo zaplatit J.sledujte pravidelně pozice umístění ve vyhledávačích – evidujte pozice umístění webu. Každá změna webu může pozice ovlivnit.zaměřte se na vyhledávače Seznam, Google, případně Centrum.postupně dejte vyhledat svoje klíčová slova a u každého spočítejte umístění.výsledky si poznačte do Excelu a sledujte trend.kontrolujte jednou týdně, vyhledávače nemění pozice ze dne na den.měření pozic ve vyhledávačích zvládnou některé SEO nástroje automaticky, což ušetří práci.některé nástroje umí váš web porovnat s konkurenčním – www.seo-metr.czco vás bude optimalizace stát? – ani optimalizace není zadarmo. Jde buď o váš čas, nebo čas jiných. Orientačně lze říci, že:pokud váš web je staršího data, bude potřeba jej přepracovat komplet. To může stát 20–60tisíc, eshop i více.pokud máte web relativně v pořádku, základní optimalizace webu vás vyjde na cca 15–25 tisíc.pro zajištění stálého předního umístění budete muset zaplatit webmastera nebo SEO optimalizátora. Ten bude sledovat pozice a provádět korekce. To vás vyjde měsíčně na 3–12 tisíc (podle složitosti).co vám optimalizace přinese? – především návštěvnost a nové zákazníky. Optimalizace má mnoho plus, z hlavních se dají jmenovat tyto:přivádí jen ty návštěvníky, kteří cíleně hledají danou službu či produkt.přivádí návštěvníky přirozeně – přes vyhledávače, ne přes reklamu.cena za přivedení návštěvníka se většinou pohybuje kolem cca 0,30– 3 Kč.optimalizace je prakticky nejefektivnější v poměru cena/výkon.zajímavé, ale složité? …poraďte se s odborníky. Optimalizace je ve své podstatě neustálý proces vylepšování stránek, sledování pozic ve vyhledávačích a pozic konkurence. Nemáte-li čas, nechte si poradit. Odborníci navrhnou vhodné řešení na míru, podle vašich potřeb i rozpočtu. Při výběru optimalizační firmy:ptejte se na reference – ověřte si firmu. Mnoho firem hřeší na neznalost klientů.chtějte vědět, co optimalizace zahrnuje a jaký bude její konkrétní výsledek (je jednorázová nebo dlouhodobá, jak bude probíhat?).pohlídejte si smlouvu a finance – za co přesně platíte, kdy a jaké jsou zárukypro výběr konkrétní SEO firmy zadejte do vyhledávače například „optimalizace seo“ nebo „seo“.Tak šťastnou ruku při výběru a vzhůru k předním pozicím!

Pokračovat na článek


Zážitky jako dárek?

Vystřelte zákazníka na Měsíc!Jste dodavatel a jste závislí na loajalitě svých klientů?Jste zaměstnavatel a existence firmy stojí na tom, jak dobré zaměstnance jste si vybrali a co děláte proto, aby u vás zůstali?Jste šéf a výše vaší prémie záleží od akvizic vašich podřízených. Jste personalista a potřebujete motivovat desítky znuděných kolegů?Blíží se Vánoce, konec roku – nabídněte jim zážitek, na který jen tak nezapomenou!Emoce ve službách obchoduKromě toho, že nejlepší časy lanových a horolezeckých světů, dlouhých a nekončících firemních párty a petangových turnajů už pominuly, se změnilo ještě něco. Vaše cílová skupina, tj. ti, co mají být obdarováni, jsou rozmazlení a jen tak něčím se jim nezavděčíte. Už si nemůžete dovolit chápat ji jako masu, která má uniformní a předvídatelné potřeby a nekonečnou spotřebu tužek, deštníků a termobatohů. Přeskočte ambice uspokojit každého individuálně, není to reálné a většina firem na to nemá. Takže musíte šokovat, příjemně překvapit, vyrazit dech. Naštěstí to nemusíte dělat sami, existují firmy na zážitky, které sbírají ztřeštěné, extravagantní a originální nápady za vás a garantují spolehlivost dodavatelů zážitků. Obdarovaný pak poté, co na závodním okruhu vystoupí z Ferrari, nebo se na tankodromu vysouká z dělové věže, září nadšením.Čím větší vybočení z normálu, čím více vyplaveného adrenalinu, tím lépe. Následné schůzky, porady a pohovory jsou vedeny ve zcela jiném duchu. Povinné neformální úvody jednání se změní ve vyprávění pocitů a zážitků. Jste v tom společně. Tak, jako si každý pamatuje svého učitele/učitelku tělocviku, nebo první polibek, bude si pamatovat i toho, kdo ho poprvé posadil do vznášedla.One to one marketing zážitkůPokud se vám nepodaří najít z nabídky trhu zážitků pro vašeho klienta ten správný nebo pokud chcete, aby byla za vaším dárkem vidět opravdová snaha ušít mu dárek přímo na tělo, vycházejte z jeho konkrétních potřeb a vytvořte službu/zážitek, o kterém víte, že ho potřebuje a ocení, ale z nějakého důvodu nestíhá, nemůže nebo nezvládá si jeho realizaci zařídit sám. Pokud nemáte s klientem vysloveně přátelský vztah, je ovšem lepší v této oblasti zůstat v rovině profesionální a hledat inspiraci v jeho podnikání. Víte například, že se klient chystá na veletrh, navrhněte a vytiskněte vkusné pozvánky na jeho stánek, zaplaťte dvě hostesky, co je budou u vchodu rozdávat a zvyšte tak návštěvnost jeho exhibice. Nebo angažujte architekta pro návrh originální cedule s označením sídla, či angažujte umělce na zhotovení poutače před budovu. Nic z toho se nehodí? Poslouchejte v průběhu roku, co ho trápí a překvapte ho nápaditým řešením jeho problému. Při troše empatie a tvořivosti určitě něco najdete.Co riskujete s dárkem?!Netrefíte se do vkusu, překročíte osobní hranice, neodhadnete kulturní rozdíly.Klient se při akci zraní a musí na operaci.Klient nemá kondici, fyzicky na to nestačí, akce ho zklame, bude mít z toho všeho špatný pocit a zlobit se bude na vás.Jelikož dáváte klientovi volnou ruku při výběru termínu, kdy se akce zúčastní, může se stát, že tak udělá až po podpisu vaší smlouvy na příští sezonu.Potká se tam se svým konkurentem, který je taky vaším klientem a vybral si stejnou akci hned po něm.Na co se vyplatí dát si pozorNepleťte si dárek s úplatkem a dejte si záležet, aby si to nespletl ani klient. Nechte klienta si vybrat. Z akce pro něj vyplývá nějaká povinnost a může být tisíckrát příjemná, on kvůli ní překonává svou pohodlnost, obětuje volný čas, a tak by to neměl dělat jen proto, aby to nakonec nepropadlo.Správně identifikujte, kdo vám ve skutečnosti přináší kšeft – ne vždy je to ředitel, nebo majitel firmy. Jak a kde na zážitkySeznam zážitkových agentur najdete spolehlivě ve vyhledavačích na internetu. Na příslušných webových stránkách je „manuál“, jak krok za krokem postupovat. Je to jednoduché:- Vyberte zážitek z katalogu (pokud si nejste jisti, který zážitek je ten pravý, darujte univerzální certifikát a obdarovaný si může vybrat sám).- Objednejte zážitek (stačí vyplnit objednávkový formulář, v němž zvolíte způsob doručení a platby dárku).- Převezměte dárkový balíček. (Na vámi určenou adresu bude doručen dárkový balíček, který obsahuje certifikát na vybraný zážitek či univerzální certifikát a průvodní dopis s popisem zážitku a bližšími pokyny pro jeho vybrání. Je ihned připraven k předání, nikde není uvedena cena zážitku. K balíčku bude přiložena faktura. Fakturu lze poslat na jinou adresu než samotný dárek.)- Jak rezervovat termín zážitku? Stačí kliknout na tlačítko „Rezervace termínu“. (V rezervačním formuláři zadáte číslo zážitkového certifikátu, jméno zážitku a zvolíte si termín, vhodné je uvést dva náhradní termíny.) Proč Zážitek, a ne 3D dárek?UšetříteČas – nečekáte na výrobu dárku, neztrácíte dny schvalováním, nepotřebujete vzorky.Nervy – nehrozí zpoždění dodávky, nebo její zkažení.Peníze – nízké náklady na poštovné a balné.Slova – jelikož vybíráte z hotového katalogu, zážitky není třeba složitě popisovat, fotit, prezentovat.Kde všude se dají zážitky v marketingu využít- Dárky pro klienty: zážitky můžete svým klientům darovat v univerzálním balení – jedná se krásnou dárkovou krabičku, která obsahuje dárkový certifikát opravňující jeho držitele k využití zážitku v průběhu půl roku.- Motivační programy pro zaměstnance: na základě konkrétních požadavků si nechte sestavit motivační program na míru. Vaši zaměstnanci tak mohou dostávat odměny v podobě bodů, které si pak vymění za zážitky.- Věrnostní programy: zařazením zážitků se odlišíte od konkurence a podpoříte loajalitu své cílové skupiny, jako i své pozitivní renomé v oblasti PR.- Ceny do soutěží: nabídnutím zážitku lze výrazně zvýšit návratnost kuponů z vaší spotřebitelské soutěže.- Za velice dobře fungující formu začlenění programu do vaší komunikace považuji on-line webovou aplikaci nebo elektronický  katalog, který může být umístěn na vašem firemním intranetu. - Samozřejmě lze využít i klasickou variantu tištěného katalogu. Motivace pro všechny bez rozdílu„Naše firma se v rámci motivace snaží nabídnout zaměstnancům vždy něco navíc. Základem pro jakýkoliv nepeněžní benefit je jeho výjimečnost a atraktivita. V naší firmě jsou tyto benefity dostupné každému, včetně brigádníků. Zážitek přináší všem nejen spoustu zábavy, ale také možnost strávit čas v kolektivu svých kolegů. Obzvlášť u adrenalinových zážitků je zřejmé i propojení s teambuildingovými aktivitami, což je vítaným přínosem pro naši společnost.Další výhoda? Lidi si můžou vyzkoušet, zdali je lepší být popelářem, prodavačkou v sexshopu, bagristou, kombajnistou a nebo si užívat v příjemném pracovním prostředí po boku skvělých kolegů a kolegyň a mít toho nejlepšího šéfa na světě.“

Pokračovat na článek


Proč registrovat ochranné známky?

Správně navržená, zapsaná a dlouhodobě užívaná značka lépe prodává vaše výrobky.V roce 2007 bylo k Úřadu průmyslového vlastnictví podáno kolem deseti tisíc přihlášek ochranných známek. Asi dva tisíce bylo z nějakého důvodu nerealizováno, řada dalších nebyla v rámci jednoho roku ani dořešena. Proč je úspěšnost přihlašovatelů nízká? S jakými problémy se nejčastěji potýkají, jak jim lze předcházet a jak je úspěšně řešit?Co je ochranná známka a k čemu je dobrá?Ochranná známka je spolehlivý, mezinárodně uznávaný a státem garantovaný způsob ochrany značení výrobků a služeb. Dnešní trh je otevřen zahraničním firmám a v tomto konkurenčním prostředí je obtížné obstát, pokud firma nedokáže sebe a své výrobky jasně identifikovat. Ochranná známka (značka) představuje velmi účinnou ochranu jak obchodní firmy (obchodního jména) nebo loga, tak označení výrobků nebo poskytovaných služeb a v neposlední řadě velkou propagační sílu. Značka pomáhá spotřebiteli ve výběru zboží, od kterého očekává určité kvalitativní vlastnosti. Když je ochranná známka neboli trademark správně navržená, zapsaná a dlouhodobě užívaná, zvyšuje se její hodnota na trhu, a lépe prodává dané produkty. Je-li označení trvale spojené s kvalitou, a vlivem investic do reklamy se stalo označení mezi spotřebiteli známé, bývá často kopírováno nebo alespoň napodobováno. Ochranná známka je významnou zbraní v boji s plagiátory. Vlastník ochranné známky má ze zákona možnost zabránit třetí osobě jakkoli komerčně využívat registrovanou ochrannou známku, má právo v případě porušení práv z ochranné známky požadovat přiměřené zadostiučinění, a to i finanční. Vlastník ochranné známky také může požádat o zadržení zboží, které je neoprávněně označené jeho ochrannou známkou.  Jak se tvoří značka, kterou stojí za to registrovat?  Vyplatí se počkat si na to, až grafik ztvární všechny vaše požadavky, emotivní stránku produktu v konkurenceschopné logo. Může vám rukama projít i deset návrhů, avšak požadavek na ochrannou známku by se měl vznášet tehdy, jste-li si absolutně jisti tím, že „je to ono“. O konečné podobě značky rozhoduje celý management firmy. O potřebě ochranných známek by však měl rozhodovat produktový manažer, který má dobrou představu, k čemu bude známka využívána za rok, anebo třeba i za deset let, což je základní doba platnosti zápisu. Značku je vhodné využít raději až po registraci, protože neprojde-li přihláška z nějakého důvodu řízením, ohrozí to vaši pozici na trhu.5 tipů pro vznikající značku1.       spojit ve značce celý kontext podnikání2.       vytvořit maximálně čitelnou, lehce zapamatovatelnou značku3.       kreativně se odlišit od jiných značek4.       obsahová spojitost se subjektem, který značku využívá5.       všestranná použitelnostCo je spojeno s registrací značky?Přihlašované označení musí být utvořeno ze slov, písmen nebo číslic, nebo může být kresbou nebo tvarem obalu výrobku, případně kombinací těchto prvků. Ze zápisu do rejstříku ochranných známek jsou pak vyloučena ta označení, která nemají rozlišovací způsobilost, sestávají ze značek a údajů o druhu, původu, jakosti a kvalitě zboží, např. označení „nejlepší“ nebo „extra speciál“, odporují dobrým mravům a podobně. Zákonem jsou vyjmenované případy, tzv. absolutní výluky, kdy je dané označení nemožné zapsat jako ochrannou známku. Jedná se zejména o označení, která nemohou tvořit ochrannou známku, resp. není možné je graficky ztvárnit, dále označení, jež nejsou schopná odlišit výrobky nebo služby jednoho producenta od jiného, označení, která by mohla klamat o původu zboží nebo služby, označení vysoké symbolické hodnoty, vlajky a znaky státu nebo organizací atp. Ovšem zákonem uvedená omezení platí ve vzájemných souvislostech s výrobky a službami, pro které se daná známka přihlašuje. Co je popisné pro jeden druh zboží nebo služby, může být pro jiný druh zcela fantazijní. Např. označení APPLE není možné přihlásit pro jablka, ale pro počítače se jedná o označení, které je možné bez problémů přihlásit. Mnohá omezení je možné při vhodně zvolené taktice překonat.FORMY ochranných známek1.       slovní (je tvořena jedním nebo více slovy)2.       obrazová (tvoří ji realistické nebo abstraktní zobrazení lidí, ptáků, zvířat, věcí, různých symbolů nebo jiných obrazových motivů)3.       prostorová (jedná se o trojrozměrné (plastické) vyobrazení)4.       kombinovaná (spojuje slovní prvek s obrazovým, případně prostorovým, v jeden celek)Jak ověřit jedinečnost naší značky?Určitě lze doporučit si nový obchodní název/logotyp předem ověřit z hlediska podoby, respektive zaměnitelnosti s jinými firmami. Přičemž nepátrejte pouze ve svém oboru.Mezi informační zdroje patří rejstříky a věstníky patentových a známkových úřadů, zveřejněné popisy přihlášek a patentovaných vynálezů, popisy zapsaných užitných vzorů a topografií. Nejlepší je databáze Úřadu průmyslového vlastnictví na www.upv.cz, která je denně aktualizovaná. Ovšem provedení kvalitní rešerše vyžaduje zkušenosti a znalosti v oblasti ochranných známek. Je mylné se domnívat, že postačí pouhé zadání slova do formuláře, a pokud je výsledek nulový, pak je možné označení bez obav přihlásit. Je třeba prověřit i označení zaměnitelně podobná, a pro takovou rešerši je třeba znát zákonitosti tvorby rešeršních dotazů a vztahy jednotlivých polí rešeršního programu. Na písemnou žádost provedou rešerši za úhradu také pracovníci ÚPV.Na internetu je k dispozici několik neoficiálních databází ochranných známek, avšak nejsou zcela spolehlivé.Získání přihlášky1.       osobně na Úřadě průmyslového vlastnictví (Antonína Čermáka 2a, Praha 6)2.       na www.upc.cz (tip: zde najdete detailní instrukce, co musí přihláška obsahovat a jak ji vyplnit)Na co si dát při registraci ochranné známky pozor?Registrace není obvykle náročná, nicméně pokud je váš případ čímkoli atypický, podejte přihlášku raději prostřednictvím odborného patentového zástupce. Dejte si pozor na seznam výrobků či služeb, které uvedete k registraci. Zkrácením seznamu lze ušetřit, avšak dlouhodobě se to nevyplatí.  Neúplným seznamem se totiž zbytečně snižuje rozsah poskytované ochrany. Pozor na tzv. právo přednosti, tj. právo před každým, kdo podá později přihlášku shodné nebo podobné ochranné známky pro shodné nebo podobné výrobky či služby. Toto právo musí být uplatněno již v přihlášce. Do 1 – 3 týdnů přijde poštou zpět potvrzení o podání přihlášky ochranné známky, doplněné o důležité evidenční číslo podané přihlášky. Toto číslo se používá jako základ variabilního symbolu při následující úhradě správního poplatku.Jak je registrace finančně náročná?Podání přihlášky podléhá správnímu poplatku. Správní poplatek za podání přihlášky je splatný ve lhůtě 1 měsíce ode dne podání přihlášky. Není-li správní poplatek ve stanovené lhůtě zaplacen, považuje se přihláška za nepodanou. Je na místě zmínit, že úřad výzvu k úhradě nezasílá.Poplatek za registraci je přímo úměrný počtu vybraných tříd bez ohledu na to, kolik položek je v dané třídě označeno. Náklady jsou tvořeny jednak základním správním poplatkem, který nyní činí pět tisíc korun, a honorářem daného zástupce. Užívání značky, její platnost a obnovaOchranná známka po zápisu platí deset let ode dne podání přihlášky. Před uplynutím této doby je třeba podat žádost o prodloužení platnosti – obnovu. Často se stává, že přihlašovatel zapomene na termín obnovy a zbytečně tak ztratí svoji ochrannou známku. Pomoci může patentový zástupce, který vás třeba zastupuje již při registraci a lze s ním tuto službu dojednat. Pak byste měli být včas upozorněni na nutnost obnovy zápisu. Náklady jsou tvořeny jednak správním poplatkem (nyní 2500 Kč), popřípadě honorářem patentového zástupce. Pokud již vypršel řádný termín obnovy platnosti ochranné známky, je možné požádat o obnovu ještě ve lhůtě dalších šesti měsíců, poplatek je však dvojnásobný. Uplyne-li marně i tato lhůta, pak známka zanikne. Vždy ovšem lze podat novou přihlášku ochranné známky a absolvovat nové přihlašovací řízení.TIP: Pozor na povinnosti majitele ochranné známky, mezi něž patří především povinnost ochrannou známku užívat. Neužívá-li majitel ochrannou známku bez řádného zdůvodnění, nebo není-li schopen toto užívání prokázat po dobu pěti let, může Úřad tuto známku vymazat z rejstříku. Co je to námitkové řízení? Jedná se o způsob, jak mohou ti, kteří se cítí přihláškou ochranné známky poškozeni na svých právech, bránit zápisu tohoto označení. Je-li řízení o přihlášce před Úřadem kladně ukončeno, dojde k tzv. zveřejnění přihlášky. Toto zveřejnění trvá tři měsíce. V této lhůtě mohou třetí osoby uvedené v zákoně o ochranných známkách podat námitky proti zápisu daného označení. Námitky podpoří příslušnými důkazy. Úřad pošle námitky k vyjádření přihlašovateli. V námitkovém řízení pak Úřad zvažuje argumenty obou stran a na jejich základě vydá rozhodnutí. Toto řízení trvá asi jeden rok. 

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Fleet

Podnikání v USA – založit firmu je jednoduché

Amerika dala světu představu o svobodě slova a také ulehčila podnikání. Zakládání společnosti, která v USA neplatí daně je zajímavé, ale kdo chce vystupovat jako solidní partner a působit přímo na americkém trhu, musí být zavedená společnost. Založit v USA eseróčko je ale velice prosté.Druhy společnostíKdo není rezident v USA, může založit LLC nebo C Corp. LLC znamená Limited Liability Company – společnost s ručením omezeným a druhé C Corporation (zřejmě Civil Corporation), což je něco jako občanské sdružení, ale má formu obchodní společnosti. S Corporation mohou založit pouze rezidenti USA. Daně LLC společností platí fyzické osoby, tedy společníci. S Corporation platí daň jako společnost.Způsob ručení LLCSpolečnost LLC ručí majetkem svých společníků do výše jejich vkladu. To je správná forma ručení. V České republice společnosti neručí ničím, kromě veřejné obchodní společnosti (společník do výše celého svého majetku) a komanditní společnosti (tady ručí do výše celého svého majetku komplementář). Společnost s ručeným omezeným je tak v podstatě žádným ručením. V LLC složí společník základní jmění a pokud má společnost dluhy, společník zaplatí do výše vkladu tyto dluhy svým majetkem. Výhodou LLC je, že nemusí dělat schůze akcionářů a zvolit ředitele.Způsob ručení C CorporationC Corporation platí daně jako společnost, tedy nikoliv jako jednotliví zakladatelé – společníci. Celkové zdanění je poměrně zajímavé. Do 50.000 dolarů se platí daň 15 %. A dále je velmi progresivní. Nad 50.000 USD se platí 25 % a 7.500, nad 75.000 USD 34 % a 13.750, nad 100.000 USD 39 % a 22.250, nad 335.000 USD 34 % a 113.900, nad 10.000.000 USD 35 % a 3.400.000 USD, nad 15.000.000 USD 38 % a 5.150.000 a nad 18.333.333 USD 35 %. Jak je patrné, tato společnost je především výhodná pro drobné podnikání a protože vyžaduje poměrně málo administrativy, majitelé většinou založí několik takových společností, aby nedosahovali vysokého zisku.Založení společnostiZakládat společnost je velice jednoduché. Žádné dlouhé úřední papírování nebo desítky dokumentů, ověřených notářem, notářské zápisy a jiné nesmysly. USA maximálně odstranilo byrokratické překážky. Společnost můžete celou založit po internetu. To, co je dlouhodobě požadováno po ČR, v USA platí dávno. Zakládací dokument (Articles of Incorporation) v podstatě obsahuje jméno, sídlo, počet akcií, důvod podnikání (předmět podnikání) a jméno ředitele. Tyto údaje oznámíte a tím je společnost založena. Na základě tohoto oznámení obdržíte Certifikát o existenci společnosti. Cena založení se tak pohybuje třeba kolem 100 dolarů. Jinou otázkou jsou některé místní poplatky vybírané podle států. Ty jsou ale také nízké.V USA není podstatou podnikání přebujelá administrativa a téměř odrazující státní sektor jako v ČR. Podnikání je svobodným rozhodnutím a nikdo mu neklade žádné překážky. Neexistují výpisy z Živnostenských rejstříků, výpis z Rejstříku trestů, notářské zápisy, kolky, poplatky a jiná omezení. Jenom na některé činnosti je třeba licencí, které prodávají místní autority. Ty obvykle nejsou drahé. Jednou ročně pošlete Annual List se jménem a adresou ředitele. Kdo jste, jakou máte adresu a zda je váš podpis pravý nikdo neověřuje. Byrokracie nenávidí Ameriku a podnikat je jednodušší než žádost o vstup do USA.

Pokračovat na článek


6 kroků ke správné prezentaci

Ten pocit známe snad všichni. Stojíme za řečnickým pultem, za hlavou nám svítí powerpointová prezentace a desítky párů očí na nás hledí s očekáváním, co moudrého z nás vypadne. Naše suverénní chování je však to tam. Namísto toho se nám klepou kolena a hlas se svírá v hrdle. Nezoufejme, ani hercům, moderátorům či profesionálním prezentátorům nebylo shůry dáno. Za sebejistým vystupováním stojí poctivý trénink a mnohaletá praxe. Podívejme se společně na šest zásad, které nám pomohou zůstat nad věcí.1. Příprava jako základ úspěchu„Za nejdůležitější krok k úspěšné prezentaci považuji bezesporu důkladnou přípravu,“ říká Vítek Urban, Production Manager ve společnosti Unicorn Consulting, který má s prezentací nemalé zkušenosti. „Vždyť ne nadarmo platí, že dobrá příprava zabere desetkrát více času než vlastní prezentace.“ Během této doby se však nestačí zaměřit pouze na odborné znalosti a informace. Je to fáze, ve které byste si měli především uvědomit, co je účelem a hlavním cílem vystoupení, kdo budou vaši posluchači a co jim chcete sdělit. Na tomto základě pak vystavte hrubou kostru celé přednášky a rozhodněte se, jakou bude mít formu. Není třeba zdůrazňovat, že jinak bude vypadat prezentace výsledků vědeckých výzkumů před odborným grémiem a jinak prodejní prezentace nového výrobku široké veřejnosti. Vždy však platí zásada dodržování logického sledu informací, přičemž se postupuje od těch obecných ke konkrétním, které můžete ještě navíc doplnit ukázkami z praxe.2. Přijďte s dostatečným předstihemNení nic horšího, než když přednášející přiběhne na poslední chvíli a lapaje po dechu se celý uřícený snaží zahltit posluchače informacemi. Vyhraďte si dostatek času na to, abyste se mohli s prostředím předem seznámit. Ještě před začátkem si vyzkoušejte veškerou techniku, kterou budete v průběhu prezentace používat. Ta většinou selže právě ve chvíli, kdy ji potřebujete nejvíce. Ve zbylém čase se snažte poznat vaše budoucí publikum a jejich názory. Pokuste se s nimi navázat kontakt ještě předtím, než vstoupíte za řečnický pult.3. Odreagujte se a překonejte trémuAčkoliv přednášet budete spatra a určitá improvizace rozhodně také není na škodu, naučte se alespoň úvodní tři věty slovo od slova zpaměti. To vám pomůže zahájit řeč, aniž byste se zakoktávali a hledali vhodná slovní spojení ve chvíli, kdy se vaše koncentrace má zaměřit na posluchače. Pak už vám nezbývá, než se  vypořádat s trémou. „Každému pomáhá k překonání trémy něco jiného,“ zdůrazňuje autorka publikace „Umíte prezentovat? Odpověď zní Ano!“ Olga Medlíková. „Mezi nejosvědčenější techniky patří různá krátká relaxační a uvolňovací cvičení nebo masáže, a to hlavně obličejových a hlavových partií. Jako první pomoc slouží také plný jógový dech, který kombinuje břišní, hrudní a podklíčkové dýchání. Jeho výhodou je, že jej můžete praktikovat nejen před prezentací, ale i v jejím průběhu. Dobře se osvědčil i teplý nápoj, nejlépe mírně oslazený čaj. Proti trémě a stresu se dá užívat rovněž guarana. Tento stimulující a zároveň uklidňující preparát si vezměte přibližně 20 minut před vystoupením, aby stačil organismu pomoci.“ Bez ohledu na to, jaký způsob boje s trémou zvolíte, je třeba se na téma prezentace v prvé řadě dobře soustředit a jiné myšlenky odsunout do pozadí.4. Navažte s posluchači kontaktNavázání kontaktu s posluchači považuje Vítek Urban za jeden z vůbec nejtěžších úkolů prezentátora. „Špatný přednášející se o nic takového nesnaží, ten dobrý stráví maximální úsilí a převážnou část celé přípravy právě nad tímto bodem. Doporučuji proto si předem zjistit, kdo jsou vaši posluchači a případné zpestřující vložky během prezentace pak přizpůsobit jejich pravděpodobným představám.”Rozhodnete-li se proložit svůj pojev zaručenými historkami „ze života“ nebo různými vtipy, vždy dbejte na to, abyste se příliš neodklonili od tématu. I v těchto případech platí přiměřenost především. Je-li to jen trochu možné, zapojte do vašeho vystoupení i posluchače. Zadávejte úkoly, klaďte otázky, vyhlašujte soutěže a vyvolávejte. Uvidíte, jak bude v sále živo. „Někdy je dobré mít již předem připravenou drobnou chybičku, ať už malé přeřeknutí, zdánlivě chybný údaj v prezentaci, nebo vám něco spadne na zem. Podobné situace vždy oteplí atmosféru,” dodává Olga Medlíková.5. Udržte si pozornostVýsledky studií, zkoumajících schopnost koncentrace a udržení pozornosti, jsou nekompromisní. Dospělý člověk se dokáže soustředit maximálně 45 minut, pak musí nutně následovat změna. Umožňuje-li to situace, snažte se tento časový limit dodržet nebo udělat alespoň krátkou přestávku. I přednáška na sebezajímavější téma po několika minutách omrzí, pokud projev řečníka zůstane monotónní. Využijte proto gradace hlasu, měňte tempo řeči a občas se odmlčte. „Pauza je znakem vytříbeného rétora. Zvyšuje dramatičnost řeči, pomáhá strukturovat sdělení a nechává posluchači čas na zvážení vlastního stanoviska,” vyzdvihuje důležitost chvilkového ticha Olga Medlíková. „Vytváří určitý time out jak pro mluvčího, tak i posluchače.”6. Nebojte se otázek a připomínekJeště před vystoupením si prezentaci odříkejte „na sucho“.Uvidíte, že natrefíte na řadu témat, postrádajících logické souvislosti, které bude potřeba ještě doplnit dalšími informacemi. Pokud vaše přednáška obsahuje výchozí teze a předpoklady, buďte připraveni je doložit konkrétními daty, případně zdroji, ze kterých jste čerpali. Zkuste se také vžít do role posluchače a představit si, co se mu bude honit hlavou a jaké by mohly vyvstat nejasnosti. Pokud se i přesto stane, že na položenou otázku neznáte odpověď, nenechte se tím vyvést z míry. Nikdo není dokonalý, a tak ani vy nemusíte nabídnout řešení ihned. Jistě postačí slib, že požadovanou informaci dodáte po přednášce nebo můžete navrhnout soukromou konzultaci.

Pokračovat na článek