Výsledky vyhledávání pro dotaz stolu

Výsledky vyhledávání v sekci: Event management

Kalendář jako reklamní dárek

Musí obsahovat pro vašeho klienta potřebné a užitečné informace. Pokud pracujete pro společnost, která si uctívá věrné zákazníky reklamními dárky, otázku výběru originálního, funkčního a finančně únosného předmětu řešíte pravděpodobně pravidelně.Záměrem tohoto článku je zmapování možností, příležitostí a forem jednoho z nejoblíbenějších propagačních předmětů – firemního kalendáře. Důvodem jeho oblíbenosti je především propojení estetické a užitkové hodnoty a také „masová spotřeba“. Jinak řečeno, nějakou formu kalendária používá každý z nás a z nabízeného množství si vybereme ten, který je přehledný a především hezký. Vždyť se na něj, konec konců, budeme dívat celý rok.Vlastnosti kalendáře ve službách reklamyNesporné argumenty pro jeho využití jsou trvanlivost a užitková hodnota. Který reklamní předmět se může pochlubit tím, že se na něj člověk dívá denně, 365 dnů v roce a ještě k tomu s motivem získání nějaké informace? Nejdůležitější vlastností kalendáře je samozřejmě jeho kalendárium, které nabízí velké množství prostoru pro informace navíc. Můžete se zde realizovat dle libosti a vložit informace o různých oborových akcích, zajímavostech, historii, veletrzích apod. K informacím o firmě můžete využít samostatné strany kalendáře, je to důstojný prostor pro vaši prezentaci a kalendáriu nepřekáží.Další předností kalendáře je jeho estetičnost. Ne každý si může dovolit zkrášlovat kancelář originály obrazů, a přesto nemá rád holé stěny. I reklamní kalendář může mít vysokou uměleckou hodnotu a často se dokonce stává sběratelským předmětem. Není vůbec výjimkou, že hezké kalendáře zůstávají viset na místě i několik let po skončení svého „funkčního“ období. Obohatit svůj kalendář můžete nějakou přidanou hodnotou. Nevěříte, že to funguje? Důkazem toho, že ano, i když trochu úsměvným, je celým národem oblíben adventní kalendář s čokoládami. A možnosti pro vás? Slevové kupony, vouchery, volné vstupenky, akce, co jen chcete. Poskytujete například slevu na svoje produkty jenom do určitého data? Pokud se o tom klient doví včas z vašeho kalendáře a zboží se slevou stihne nakoupit, budou spokojeny obě strany. Reklamní kalendář je rovněž vhodným nosičem pro PR informace. Pokud máte v této oblasti nějaké ambice, můžete se realizovat nejrůznějším charitativním obsahem. Tyto projekty jsou veřejností vnímány velice pozitivně, nemluvě o těch, kterým touto cestou pomůžete. Za zdánlivou nevýhodu individuálního reklamního kalendáře můžeme považovat jeho relativně dlouhou výrobní lhůtu a vhodnost k darování pouze jednou v roce. Ovšem i tyto fakta mohou být při jiném úhlu pohledu výzvou: reklamní rozpočet se přece plánuje rok dopředu, je tedy jenom otázka discipliny, začít s výrobou kalendáře již začátkem roku. Tip: pokud si připravíte kalendář ještě na jaře, budete pracovat ve větší pohodě, vyhnete se předvánočnímu shonu v tiskárnách, a navíc, většina dodavatelů reklamních kalendářů je začátkem roku díky menšímu počtu zakázek ochotnější smlouvat o ceně. Nemusíte se bát, že by to bylo příliš dlouho dopředu. Specializovaná nakladatelství již teď v létě 2007 mají hotovou polovinu kolekce roku 2009! Co se týče jakési „jednorázovosti“ v darování reklamního kalendáře, je to zas jen prostor pro přemýšlení. Zabýváte-li se dodávkou sezónního zboží nebo služeb, můžete uvažovat o kalendáriu vám na míru. Vždyť společnost je zvyklá i na jiné druhy kalendárií (např. školní diáře). Tak, pokud se věnujete, řekněme prodeji sezónního zboží nebo služeb, můžete zveřejnit kalendář klidně s půlroční platností, nebo naopak, třeba s kalendáriem na rok a půl.Jaký je rozdíl mezi individualizovaným a individuálním kalendářem?V nabídce agentur s reklamními dárky nebo specializovaných kalendářových nakladatelství, najdete široký sortiment produktů s kalendáriem – od jednolistých map, přes nástěnné, stolní, vázankové a jiné kalendáře, až po diáře nejrůznějších druhů. Pokud uvažujete o vlastním firemním kalendáři, budete se pravděpodobně rozhodovat mezi realizací individualizovaného nebo individuálního titulu. Individualizovaný kalendář je kalendářem vybraným z nabídky v katalogu, opatřeným individualizačními znaky (logo, adresa), například formou přítisku nebo nálepkou. To je oblíbená, časově i produkčně nenáročná a finančně přitažlivá alternativa. Ten, kdo je pověřen výběrem tématu firemního kalendáře má k ruce často více než stostránkové katalogy s jejich nabídkou, výběr hezkého kalendáře je celkem příjemná aktivita. Individuální kalendář je naproti tomu produktem šitým na míru. Originálním, jedinečným, reprezentativním. I v této kategorii ovšem existuje více možností, než by se na první pohled zdálo. Můžete si třeba definovat některé pojmy, se kterými se vaše značka identifikuje, jako například: flexibilita, dynamičnost, dravost a pokusit se prezentovat je prostřednictvím obsahu kalendáře fotografiemi adrenalinových sportů opatřených texty nabitými energií, entuziasmem a odvahou.Čím více z možností kalendáře jako reklamního předmětu získáte, tím spokojenější můžete být s využitím peněz v rozpočtu a tím efektivnější práci odvedete. Takže můžete zkusit něco víc – spojit reklamní předmět s prezentačním materiálem. Jak na to?Kalendář zapadne do marketingového konceptuDefinujte si několik vašich dlouhodobých marketingových cílů a pokuste se jejich dosažení propojit s vlastnostmi kalendáře. Příklad: máte ve své nabídce více služeb. Jedna, dvě, nebo tři jsou nejoblíbenější, s jejich prodejem nemáte problém. Potřebujete ale své zákazníky informovat o těch zbylých a proto máte v úmyslu vydat leták, nebo brožurku s charakteristikou a vysvětlením. Zároveň řešíte reklamní dárek pro daný rok. Proč nespojit tyto dva výdaje v jeden? Nástěnný kalendář s hezkými fotografiemi tematicky souvisejícími s nabízenými službami, užitečné kalendárium a zajímavě podané komerční informace řeší problém systémem dva v jednom. Vzniká tak vysoká pravděpodobnost, že klient se s informacemi, které k němu potřebujete dostat, bude seznamovat příjemným způsobem po celý rok. A brožurka, která z jeho stolu po pár dnech poputuje do popelnice, nebude vaše, nýbrž konkurence. Jiný příklad. Nabízíte cestovní pojištění. Víte, že jej řeší většina lidí na poslední chvíli před odjezdem na dovolenou, nebo na služební cestu. Můžete využít tuto informaci a zadat k výrobě například jednolistou nástěnnou mapu s kalendáriem a prostorem pro vpisování prezence na pracovišti. Tu pak nabídnout jako dárek administrativnímu pracovníku firmy s bezpočtem vašich potenciálních klientů. Ti se s vaší informací setkají přímo v čase, kdy ji aktuálně potřebují – teda při plánování odjezdu. Mapa bude viset na stěně v nejnavštěvovanější kanceláři firmy, vaše logo a kontakty budou po celý rok na očích a navíc splníte jedno důležité kritérium pro reklamní dárek a to je užitečnost pro obdarovaného.Jestli se na podobné vymýšlení necítíte, poraďte se s kompetentními lidmi v kalendářovém nakladatelství. Vy znáte vaši nabídku, vaši cílovou skupinu a váš problém, v nakladatelství znají nekonečné možnosti tvarů, forem a druhů kalendářů. Budete příjemně překvapeni, kolik řešení existuje.Originalita je podmínkou, ne výsadouJak to udělat, aby si váš klient dal na stůl/na zeď právě reklamní kalendář vaší firmy?- Kalendář by měl být hezký a kvalitní. Hezkým kalendářem si každý rád vyzdobí interiér- Kalendář musí obsahovat pro vašeho klienta potřebné a užitečné informace. A to nejen o tom, který je den, kdo slaví svátek, nebo na které dny letos připadnou Vánoce.- Přehlednost kalendáře nesmí být potlačena reklamními informacemi, jinak řečeno, musíte uhlídat hranice mezi užitkovou, estetickou a komerční funkcí kalendáře.- Pokud je to možné, vytvořte kalendář s nějakou přidanou hodnotou.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Rovné příležitosti

Zaujměte VIP partnera

K obchodnímu jednání přistupuje jako ke hře: Hrajte a vyhrávejte.V dnešní době je těžké získat VIP zákazníka, ale ještě složitější je si ho udržet. Doba, kdy jste se spoléhali pouze na prezentace na veletrzích, je už dávno pryč. Dnes musíte sami významné klienty vyhledávat, následně o ně pečovat a rozmazlovat je.Obchodní schůzka u významného klientaZárukou úspěchu je, když se naučíte přistupovat k obchodnímu jednání s významným klientem jako ke hře. Hrajte a vyhrávejte. Na každé jednání se pečlivě připravte. Naplánujte si celou návštěvu. Při plánování myslete především na svůj cíl a tomu všechno podřiďte. Předem si stanovte, kam až necháte vašeho obchodního partnera zajít, tak aby to pro vás bylo ještě výhodné. Důležité je, ponechat mu pocit, že zvítězil.  Na schůzku přijďte včas. Ne dřív, ne později. Pečlivě si naplánujte, jak dlouho vám může cesta trvat. Počítejte i s menší časovou rezervou, kterou můžete získat na křižovatkách nebo v dopravní zácpě. Pokud dorazíte o něco dřív, využijte čas ke zrekapitulování myšlenek. Nezapomeňte ani na jeho asistentku. Zapamatujte si její celé jméno a taky ji tak pozdravte. Ale nepřehánějte to. Pozdrav ve stylu „Dobrý den, Jaruško“ nebude tím pravým ořechovým. Ale „Dobrý den, paní Soukupová“ už zní mnohem lépe. Asistentka tak nabude dojmu důležitosti, protože si její jméno pamatujete. Užitečné je také utrousit poznámku o jejím hezkém kostýmku. Pozor na hranici mezi zdvořilostí a flirtováním. I kdyby se vám asistentka skutečně sebevíc líbila, není to v daném případě na místě.Jak získat VIP partnera na svou stranu?Existuje několik základních triků, jak získáte sympatie významného obchodního partnera. Nejdůležitější je kontrolovat své emoce. Nedejte pouze na to, co slyšíte. Využívejte verbální komunikaci, díky které můžete číst v ostatních jako v knize. Nikdy nezapomeňte na úsměv. Nechoďte za ním po probdělé noci. Výraz poraženého také raději zapomeňte doma, buďte neustále pozitivní. Snažte si o něm zapamatovat i maličkosti. Například pokud má děti, zeptejte se občas na ně, pokud hrajte golf, sveďte rozhovor i na toto téma. Pamatujte si informace, které vám řekl v průběhu předchozích jednání. Při novém setkání je decentně připomeňte. Stejně jako jeho asistentka i on rád slyší své jméno. Lidem toto obecně dodává pocit důležitosti. A především – nezapomínejte ho chválit. Ne servilně, ale decentně. TŘI ZARUČENÉ TIPY, JAK HO ZÍSKAT A CO VÍC… JAK SI HO UDRŽET 1. Nakrmte ho2.  Obdarujte ho3.  Rozmazlete hoNakrmte ho!Pracovní oběd je ideální příležitostí, kdy můžete dát svému obchodnímu partnerovi najevo, jak si ho ceníte. Pokud se mu vyhýbáte jen proto, že si nejste jisti, jestli držíte správně příbor, pak je nejvyšší čas to změnit. V průběhu pracovního oběda zjistíte názory a postoje svého partnera, prohloubíte a upevníte vzájemné vztahy, dokážete mu, že si ho skutečně vážíte. Pozor dejte při výběru podniku. V restauraci, kde hraje živá hudba, se možná skvěle pobavíte, ale z obchodu nedojednáte nic. Nenechávejte nic náhodě a rezervujte včas stůl. Na schůzku pak přijďte o něco dřív, zkontrolujte, jestli není stůl nevhodně umístěn u východu, kuchyně nebo podobných průchozích prostor. Na obchodního partnera vyčkejte v hale nebo požádejte číšníka, aby ho uvedl k vašemu stolu. Až se tak stane, vstaňte a podejte mu jako první ruku. Jste v roli hostitele a ten vždy, bez ohledu na pohlaví a postavení, nabízí ruku jako první. Při výběru jídla se spolehněte na znalost etikety obchodního partnera a na jeho ohleduplnost, že si nevybere ty nejdražší speciality. Pokud by to přece jen udělal, nezbude vám než to bez mrknutí oka přejít. Rozhodně se nesnažte obchodního partnera přesvědčit o jídle, které si má zvolit. Slušností je vybrat si takové, které není ani nejdražší ani nejlevnější. Zásadou je, že při pracovních obědech se nenabízí alkohol. Tento fakt vychází z předpokladu, že se po jídle bude pokračovat v práci a že většina přítomných se vrací do kanceláře autem. Pokud je váš obchodní partner ze zahraničí, zjistěte si co nejvíce informací o mentalitě a náboženství v dané zemi. Vyvarujte se také zbytečných trapasů. Jedním z nich je i neustálé vyzvánění telefonu. Je naprosto nepřípustné, abyste během pracovní schůzky řešili další záležitosti. Proto si raději telefon ztlumte nebo ho úplně vypněte. Nejdůležitější pravidlo při stolování je – naučit se používat ubrousek a příbor. Pravděpodobně budete mít k dispozici látkový ubrousek. Ten si před jídlem položte na klín. Po jídle si do něj utřete ústa, přeložte ho čistou stranou a položte nalevo od talíře. V případě, že se nechcete živit jako diplomat, nemusíte nutně znát, jak vypadá vidlička na salát, na maso nebo na dezert. Vystačíte si s jednoduchým trikem. Každý chod začněte jíst příborem, který je nejdále položený od talíře. S obchodním jednáním vyčkejte na dezert a kávu. Platí nepsané pravidlo, že během hlavního jídla se mluví o tématech jako je počasí, prázdniny, dovolená a další. Taková témata na začátek odlehčí atmosféru a s plným břichem bude mít váš obchodní partner i lepší náladu. Domluvte se s personálem, že zaplatíte sám při odchodu. Vaši hosté nemusí znát cenu oběda.Obdarujte ho!Není třeba na každou obchodní schůzku nosit dárky. Občas si ale určitě vzpomeňte. Je velmi těžké vymyslet originální dárek, který nebude příliš drahý, vašeho obchodního partnera zaujme a především se s ním odlišíte od konkurence. To je hlavní! Firma by měla mít pro tuto příležitost vyhrazené speciální místo v rozpočtu.Předpokladem pro dobrý výběr je znalost vašeho partnera. Pokud je zapřísáhlí abstinent, nemá cenu mu kupovat víno, pokud je nekuřák, ani s balením drahých doutníků neuspějete. Naopak ho urazíte, protože mu tím dáte jasně najevo, že o něm nic nevíte. Vybírejte takový dárek, který skutečně využije. Když se nebude jednat o sériovou výrobu, váš obchodní partner to ocení. V takových situací využijte dobrých vztahů s jeho asistentkou. Ta vám jistě vyzradí, jestli její šéf třeba chodí rád do divadla. Vždyť takové roční předplatné je také originálním nápadem. Dárek je zároveň možností, jak zviditelnit firmu. Řada agentur se zabývá prodejem dárkových předmětů, které opatří vašim firemním logem. Dárkový předmět vybírejte podle věku, vkusu a zájmu toho, kterého jim obdarujete. Mezi nejoblíbenější dárky patří značkové pero, diář, pouzdro na vizitky a samozřejmě víno.Rozmazlete ho!Mezi další oblíbené dárky patří nejrůznější akce jako je golfový turnaj, zahradní párty, letecký den a další.  Je pravda, že vínem nebo značkovým perem nikdy neurazíte, ale dát někomu zážitek, to je záruka, že na vás skutečně nezapomene. Pokud nemáte finanční prostředky na pořádání velkolepých akcí, a přesto chcete věnovat obchodnímu partnerovi zážitek, doporučujeme balíčky relaxačních center.

Pokračovat na článek


Co dokážete vyjednat na obědě?

Na pracovním obědě máte skvělé podmínky pro vyjednávání.Pro jednoho vítaná příležitost, jak se opět sejít s obchodním partnerem, pro jiného zbytečná ztráta času, který by mohl vyplnit mnohem smysluplněji. Ať tak či tak, pracovní oběd k manažerskému postavení neodmyslitelně patří a dříve či později jej musí absolvovat každý z nás. Podívejme se, jak zařídit, aby vše proběhlo hladce, naše pověst neutržila žádné šrámy, a jak vést obchodní jednání při této společenské příležitosti.Kdy vyrazit na oběd?Uzavření dohody na dlouhodobou spolupráci je na spadnutí, my bychom však ještě rádi zjistili postoje našeho partnera – jedinečná příležitost k uspořádání pracovního oběda. Během něj si můžeme upřesnit vzájemná očekávání a předejít tak případným zklamáním. Restaurace je ideálním místem k setkání, neboť představuje neutrální půdu, na které si ani jedna z protistran nemusí připadat v nevýhodě. Společným stolováním navíc dochází k upevnění osobních vazeb a k prohloubení vzájemné důvěry, což významně podporuje nejen probíhající, ale i budoucí obchodní jednání.Pracovní oběd však nemusí být vždy nutně spojen pouze s dojednáním konkrétního obchodu. Uvolněnou a neformální atmosféru využívají mnohdy i manažeři při domlouvání další firemní strategie.Koho můžeme pozvat?Oběda by se měli zúčastnit rovnocenní partneři. Až na opravdu mimořádně výjimečné případy je společensky zcela nepřípustné, aby generálního ředitele pozval na oběd pracovník středního managementu. Dalším nepsaným pravidlem je stejný počet zástupců z obou stran. Už při pozvání bychom měli naši protistranu informovat o tom, kdo bude za naši firmu na obědě přítomen. Ale pozor, pro hladký průběh schůzky by počet hodovníků neměl být příliš vysoký.Jak vybrat správnou restauraci?Restauraci vybírá hostitel, který tím zároveň přebírá zodpovědnost za kvalitu a hladký průběh oběda. To však neznamená, že musí za každou cenu zvolit nejdražší a nejluxusnější podnik ve městě. Spíše než na cenovou relaci bychom měli svou pozornost zaměřit na celkové prostředí restaurace. Čistota, příjemná atmosféra, kvalitní obsluha a chutná kuchyně jsou alespoň elementární zárukou úspěšného výběru. Víme-li o partnerovi, že má slabost pro nějakou tu zahraniční specialitku, můžeme tomu volbu podniku přizpůsobit. Při samotné rezervaci specifikujme veškeré požadavky, a to co do počtu míst, dekorace i umístění stolu. Získáme tak jistotu, že nebudeme sedět u vchodových dveří či v blízkosti toalet.Jak vše správně načasovat?Termín pracovního oběda záleží na dohodě obou stran, zpravidla však začíná mezi 12. a 13. hodinou. Ačkoliv by neměl trvat déle než hodinu a půl, je lépe předem počítat s tím, že se může protáhnout a vyhradit si tak dostatečnou časovou rezervu. Oběd směřujte raději do druhé poloviny týdne. Obecně nejsou vhodné pondělky, kdy ve většině společností probíhají pracovní porady, ale ani pátky. Nechcete přeci, aby váš partner během společného stolování nenápadně pokukoval po hodinkách a duchem byl už na chalupě.Pozvání na oběd tlumočte alespoň s několikadenním předstihem. U vysoce postavených osob a činitelů se termín nezřídka domlouvá i týdny dopředu.Hodina HDo restaurace přijeďte dřív než váš host a zkontrolujte, zda je vše připraveno podle vašich představ a zda stůl, který je pro vás vyhrazen, stojí v klidné části restaurace. Po příchodu hosta jej uvítejte a představte mu všechny přítomné.Host by měl být usazen na čestné místo, tedy buď v čele stolu nebo po pravici hostitele. Poté, co se společně usadíte, ponechte partnerovi dostatek času k prostudování menu. Pokud však máte v oblibě některou z místních specialit, nebojte se mu ji doporučit. Při samotné objednávce čekáte jako hostitel až nakonec, případně můžete objednat za všechny, což je považováno za přátelské gesto. V průběhu pracovního oběda zapomeňte na alkohol.V horkých dnech si raději než plzeňskou dvanáctku dopřejte sklenku nealkoholického piva. Podobně byste se měli zdržet kouření. Výjimku můžete učinit pouze u závěrečné kávy, a to jen pokud víte, že váš obchodní partner holduje stejné neřesti. I v tomto případě byste si však před zapálením měli vyžádat souhlas všech spolusedících.  Snad netřeba ani připomínat, že po celou dobu pracovního oběda musí zůstat mobilní telefon vypnutý, či alespoň ztlumený.Kdy začít jednání?Ačkoliv pracovní oběd slouží především k tomu, abyste v příjemné atmosféře probrali sporné či nejasné body obchodního jednání, nepouštějte se do diskuze ihned. Pracovním otázkám předchází volná konverzace na obecná či společenská témata. V prvních minutách nezapomeňte vyjádřit svou radost ze společného setkání.Obchodní jednání zahajuje hostitel nejdříve po předkrmu nebo poté, co mají všichni přítomní objednáno. Jen velmi zřídka se na podobných setkáních probírají technické detaily obchodu a už vůbec není vhodné řešit otázku ceny. Ačkoliv se žádný zápis nedělá i v průběhu pracovního oběda platí, že vše, na čem se dohodnete, je závazné pro obě strany.Dojedli jsme, jak je to s placením?Konec pracovního oběda určuje hostitel a to tím, že po kávě vybídne hosta k další objednávce. Pokud ten odmítne, je společné setkání považováno za uzavřené. Ještě před rozloučením je však dobré stručně zrekapitulovat důležité body jednání.Účet hradí samozřejmě hostitel, a to i v případě, že se jedná o ženu. Pokud je to možné, domluvte se s personálem, aby vám jej připravil stranou a vy mohli zaplatit až poté, co vyprovodíte hosty. Restaurace, které navštěvujete pravidelně, nezřídka zašlou účet přímo do firmy. Pokud se vám obchodní partner nabídne, že uhradí alespoň poměrnou část nákladů, jedná se zpravidla pouze o zdvořilé gesto, přičemž se od vás očekává, že jej odmítnete!TIP pro šéfyPři příležitosti celoročního hodnocení zaměstnanců vezměte své lidi na oběd. V přátelském prostředí bývají pracovníci otevřenější, a tak lépe zjistíte, nakolik jsou ve vaší společnosti spokojeni. Navíc s plným žaludkem člověk snáze snese i nějakou tu kritiku, je-li samozřejmě oprávněná a zároveň vyvážená pochvalou a oceněním!   TIP pro hostiteleVyberte restauraci s četnými zákoutími a salonky, kde můžete jednat, aniž by vás při tom rušili ostatní hosté či reprodukovaná hudba.Desatero Gutha Jarkovského Nezpožďuj se bezdůvodně ani ke stolu rodinnému, ani k hostině, k níž jsi pozván.Neusedni, dokud hostitelé nebo dámy neusednou.Usedni v přiměřené vzdálenosti, ani ne příliš daleko, ani ne příliš blízko stolu. Poté rozestři ubrousek po kolenou, nezastrkuj ho ani za límec ani za vestu. Ubrouskem sluší sobě utírati toliko ústa, nikoli tváře nebo vousy.Nemluv, maje plná ústa. Jsi-li osloven, dojez, ač nikoli překotně, a pak teprve odpověz.Kůstek a soust nestravitelných neplivej na talíř, nýbrž klidně je z úst polož na vidličku, ke rtům přiloženou, a odtud teprve na talíř. Jen stopky ovocné možno odkládati rukou.Nesahej po ničem přes talíř sousedův. Není-li toho, co míti chceš v dosahu ruky, požádej bez rozpaků souseda, aby ti to podal. Je povinností spolustolovníkovou býti s pomocí.Nevíš-li, jak ten který pokrm jísti, posečkej nenápadně, abys viděl, jak jedí jiní. V nejhorším neostýchej se přiznati ke své neznalosti.Upadne-li ti nůž anebo vidlička, klidně požádej obsluhu o nůž jiný, dále si příhody nevšímaje. Příbor vypadnuvší na podlahu nesmí se vrátiti na stůl. Nehod a neobratností jiných si nevšímej a poznámek o tom nečiň žádných.Od stolu neodcházej, dokud není po jídle, leč bys měl k tomu příčinu velmi vážnou.Lžičku kávovou po kávě klademe na misku, nikoli do prázdného šálku.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Fleet

Propočet podnikatelského plánu

Na penězích závisí úspěch podnikání a peníze by měly ten úspěch dokumentovat. Proto se po objevných a velkolepých plánech usedne k papíru a počítá. Náklady, výdaje, nějaká rezerva a hlavně výnosy. Nakonec by se mělo vydělat.Veřejné službyNěkteré služby vyžadují velké počáteční investice. Berou se úvěry a ty stojí procenta. Třeba pořízení lékařského vybavení není levná záležitost. Lékaři proto nepříliš často otevírají ordinace za svůj účet, ale zajišťují si jiný způsob obživy. Někdo si ordinaci pronajme a jiný se prostě nechá zaměstnat. Jenomže podnikání láká na zisk, který jinak zaměstnaný lékař nebo kdokoliv odvede svému chlebodárci. Proto je ve veřejných službách možný i jiný způsob podnikání.Smlouva s odběratelemTakové protonové centrum tedy uvažuje jinak. Uzavře smlouvu o smlouvě budoucí se zdravotní pojišťovnou. To dělá mnoho podnikatelů, že se snaží zajistit odbyt. V tomto případě jsou odbytem pacienti a plátcem pojišťovna. Záleží tedy jen na tom, aby pacienti používali služeb a pojišťovna platila. Také na odbyt výrobků se snaží před investicí podnikatel najít odběratele a třeba uzavřít předběžnou smlouvu. Zatím je tedy vše OK.Ceny služebA teď to hlavní. Co si vlastně bude podnikatel za službu účtovat? Jak rozpočetl návratnost investice a průběžné náklady? Bude potřebovat platit mzdy, energie a další služby. U webových stránek je to třeba vytvoření webu, grafika, reklama, zaměstnanci atd. Po určité době by mělo docházet ke splácení investice, běžném odbytu, proplácení nákladů a trochu by se mělo vydělat. A ta trocha je u projektu pro podnikatele nejdůležitější. Jenomže závisí nejen na všech nákladech, odbytu služeb, ale také na cenách. A tady mohou velké projekty narazit.Protony jsou drahéVZP tak nechce platit za protonovou léčbu v ČR, protože je drahá. Bude se jezdit do Mnichova. Možná, že propočet tohoto podnikání byl správný, ale zřejmě počítal s jinou návratností a zřejmě příliš velkým ziskem. V Mnichově jsou totiž levnější. A proč? Jejich propočet byl zřejmě jiný. Mohl vycházet z delšího horizontu splácení, nižších úroků, většího objemu pacientů. Anebo byl český projekt takzvaným tunelem. To znamená, že předpokládal nereálnou cenu, kterou dostane z pojišťovny, při rychlé návratnosti a tedy nereálném a nepřiměřeném zisku.Co teďAť je situace jakákoliv. Ať jde o úmysl, špatný propočet, jinou situaci nebo špatný podnikatelský záměr, jedno je jisté. Někde se někdo přepočítal. V ČR se často lehce podniká těm, kteří investují s velice rychlou návratností. Mají známé, kteří nechají proplatit nereálné náklady. Snad tato doba končí. A pokud s tímto autoři protonového centra počítali, pak budou muset sednout ke stolu a znovu počítat. Zisk bude nižší a doba refundace investic delší. Prostě si tolik nevydělají. Nebo zkrachují a nový vlastník může stanovit reálné ceny. Tedy pokud to koupí za správnou cenu, která mu to dovolí. A to je také propočet…        

Pokračovat na článek