Výsledky vyhledávání pro dotaz umístění

Výsledky vyhledávání v sekci: Smart business

Prodávejte své výrobky na internetu!

Vyrábíte dekorace do bytu či šperky, pletete, šijete, malujete, nebo třeba děláte vlastnoručně mýdla? Nebojte se svou práci nabídnout na internetu!Řada žen se věnuje rukodělným pracím: ať už jde o módní doplňky a oblečení, předměty do bytu nebo nejrůznější zajímavosti. Jenže sehnat obchod, který by je zařadil do svého prodeje, může být těžké. Navíc v takovém případě jsou obvykle potřeba pravidelné dodávky ve větším množství, což si řada podnikatelek zpočátku netroufá. Vyzkoušet ale můžete prodej přes internet. Asi nejznámějším místem, na němž lze v Česku prodávat věci, je aukční portál Aukro. Nabízí se zde jak použité zboží, tak i nové výrobky, často vyrobené přímo na zakázku (někteří prodejci, například u nábytku, zde nabízejí produkty, u nichž dopředu inzerují, že bude vyrobeno a dodáno po zaplacení). Jde sice o aukční prodej, stále oblíbenější je ale i nabídka „kup teď“, kterou právě výrobci zboží na zakázku využívají.Nejznámější české „tržiště“Pro ty, kdo například šijí, pletou nebo vyrábějí šperky či dekorace, ale existují především specializované stránky, kde své zákaznice najdou snáz. Asi nejznámější je Fler.cz, největší virtuální tržiště pro Českou a Slovenskou republiku, kde můžete nakupovat a prodávat výrobky tvořené rukodělnými technikami. Jde o umělecké předměty, užitý design, módu či doplňky, to vše doplněné o prodej spotřebního materiálu pro kreativní tvorbu, zboží s umělecko-historickou hodnotou a nabídku tvořivých kurzů. Úroveň pochopitelně kolísá v závislosti na jednotlivých tvůrcích, nemusíte se ale bát, že se ocitnete ve “špatné společnosti”. Vedle lidí, pro něž je tvorba jen koníček, zde prodávají své výrobky i dobří návrháři a šperkaři. Chcete-li se stát prodejcem, musíte se registrovat a splnit veškeré požadované podmínky (najdete je na www.fler.cz/pruvodce). Umístění zboží na Fler je přitom zdarma, za prodané zboží si ale Fler fakturuje provizi za zprostředkování ve výši 11% z prodejní ceny (bez poštovného). Dalšími podobnými českými stránkami jsou www.kreativnidarky.cz nebo www.simira.cz.Prodávejte ve světěAsi nejznámějšími mezinárodními specializovanými stránkami je především Etsy.com. Jde o americké stránky, takže se Vaše zboží dostane k zájemcům nejen z Čech a Slovenska (na druhou stranu, mezinárodní zaměření stránek může být nejen výhodou, ale i nevýhodou). I zde se pochopitelně musíte registrovat, Etsy si bere 3,5 % z každé transakce, oproti Fleru ale platíte i za umístění zboží (0,20 dolarů za publikování nabídky). Velmi populární je i evropská platforma DaWanda (v několika evropských jazycích, je možné zvolit němčinu, francouzštinu a další). Z dalších mezinárodních stránek je pak možné zmínit také ArtFire. Podobné stránky pak existují například i pro prodej fotografií (například Shutterstock, Fotolia či Sutterfly) nebo umění (mezi nejznámější stránky patří DeviantArt, kde najdete jak obrazy, tak fotografie, šperky nebo třeba animace).

Pokračovat na článek


Serverhosting dnes využívá mnoho úspěšných firem. Ne všechny však za něj platí adekvátní částku

Společnosti pracující s daty a s nutností jejich sdílení se neobejdou bez serverů. Provozovat je ve vlastní režii je ale neekonomické a v běžných kancelářských prostorách nejsou ideální podmínky pro jejich optimální chod. Proto se stále více firem rozhoduje využít služeb poskytovatele serverhostingu, který nabízí umístění severu ve specializovaném datacentru či pronájem vlastních serverů. Nicméně, se zachováním plné kontroly nad jejich obsahem.Serverhosting na českém trhu nabízí mnoho společností, ale ne všechny pracují s co nejvyšší efektivitou pro klienta. Toho totiž kromě bezproblémového provozu zajímá zejména cena, kterou za serverhosting zaplatí. Na její tvorbě se podílí kromě samotného pronájmu prostoru, údržby sítě či poskytnutí rozhraní pro správu serverů v největší míře spotřebovaná elektrická energie. Její úhrada v rámci měsíčního poplatku však většinou neodráží reálnou spotřebu, ale jen odhad, který je pro klienta nevýhodný.Systém inteligentních zásuvek monitorující spotřebu vytváří základ pro férové ​​určení cenyPrávě proto se doporučuje upřednostnit serverhosting, který na monitorování spotřeby elektrické energie serverů používá tzv. inteligentní zásuvky. Ty neustále zaznamenávají informace jako jsou napětí, proud či spotřebu serveru a vyhodnocují je do přehledů ve formě grafů přístupných klientovi. Získaný reálný příkon, který zajišťuje inteligentní zásuvkový systém, je hlavním údajem na zařazení daného serveru do příslušné kategorie příkonu, a tedy i úhrady za spotřebu elektrické energie.Inteligentní zásuvky serverhostingu odrážejí specifikace každého serveru, které se liší v závislosti na jeho typu, konfigurace či aktuální vytíženosti. Odstraňují nevýhodu ve formě nepřehledného účtování poplatků za energii spotřebovanou serverem, které jsou jinak určovány pouze na základě údajů ze štítku zařízení či tabulky poskytovatele. A to je pro konečného zákazníka v drtivé většině nevýhodné. Pokud tedy uvažujete nad využitím služby serverhostingu, preferujte vždy poskytovatele, který inteligentní zásuvky používá. Na českém trhu je to společnost COOLHOUSING.

Pokračovat na článek


Zřízení potravinářské provozovny – hlavně nenaštvat hygienu

Pokud chcete zřídit restauraci, prodávat karbanátky studentům nebo vyhnat Ukrajince ze stánků s buřty na Václaváku, neobejdete se bez povolení Krajské hygienické stanice. Pokud provozovna již funguje, pak  povolení máte, ale musíte dodržovat jeho podmínky. Jinak musíte hygienu uspokojit kvalitně napsaným plánem.Není to jako dřívDonedávna existoval jednotný předpis. Ten stanovil, jak nakládat s potravinářským zbožím, odpadem a zaměstnanci. Známé jsou podmínky přípravy surových pokrmů, které se nesmějí míchat s hotovými, nutnost nošení čepic kvůli vlasům, umístění a množství popelnic a také vzduchotechnika, čistota, dezinfekce a mnoho dalších podmínek. Dnes tento předpis vytváříte sami. A není to moc levné. Před několika lety jednotnost skončila. Je tak na každém, aby hygieně předložil správný postup a získal tak povolení. Proto se na to nyní specializují společnosti, které takový elaborát vytvářejí jako na běžícím pásu. Za desítky tisíc korun.Popis podnikáníZáměr, který předložíte, obsahuje řadu částí. V první řadě je to popis provozu a tedy podnikání. A jde opravdu o slovíčkaření. Jenomže důležité. Nemusíte se rozplývat nad svým skvělým záměrem. Hygiena chce hlavně vědět, kolik jídel se chystáte připravovat, zda je budete sami vařit nebo dovážet, jakou máte otevírací dobu, kolik chcete mít zaměstnanců, jak velký bude prostor pro hosty a jak velký pro přípravu, jaké technologie použijete (grilování, vaření, smažení, pára atd.) a třeba jaké akce budete pořádat (plesy, podnikové večírky a jiné). Právě z tohoto záměru dovodí potom hygiena nutnost ostatních podmínek.VýkresyTaké se neobejdete bez nákresů a tedy grafického zařízení. Na toto existují různé programy, ale často je lepší odborník. Můžete se totiž splést v umístění varných nádob, ohřívačů jídla, umístění toalet, šaten, míst mezi stoly, únikových cest a dalších nepotravinových lahůdek. K tomu přistupuje i povinnost ukázat cesty pohybu potravin a perzonálu. Tedy nikoliv online, ale označit cesty, jak probíhá příjem surovin, uskladnění zpracování a předložení možným hostům. Tento pohyb musí mít svoji logiku a některé cesty se nesmějí protínat.Vybavení a pitná vodaKromě obecnějších principů žádosti na vás čeká přesný popis vybavení. A týká se nejen hnětačů, robotů, hrnců, pecí a fritéz. Musíte popsat veškeré vybavení. Tím jsou třeba digestoře na odvod vzduchu, větráky, chladničky a mrazáky. K tomu se musíte vyznat ve stavebních materiálech, protože hygiena požaduje popsat stavební prvky jako cihly, beton, dlaždičky, osvětlení a vytápění. Dále se velice pečlivě dbá na otázku zásobení pitnou vodou. Velkým problémem je například vlastní studna místo vodovodu. Tam se musí splnit ještě speciální vyhláška 252/2004. Hygiena bude požadovat rozbory vody, pravidelnou informaci o stavu a dokonce i ohlášení zásahů do potrubí.Odpad a celková situaceJedním z tvrdých oříšků je pak likvidace odpadních vod a odpadků. Pokud místo kanalizace máte jímku, musí být opět stanoven rozpis a nesmí se nacházet v bezprostřední blízkosti. S odpadky je to podobné a možná ještě horší. Na likvidaci odpadu musíte mít již uzavřenou smlouvu. V hostinské činnosti vzniká mnoho organického odpadu (maso, kosti) a s tím se zachází jinak. Proto je likvidace z hlediska počtu provozu a výdeji jídel docela tvrdým oříškem.A něco nakonecZdá se tedy, že práce na studii bude dost těžký úkol. A skutečně je velmi problematická a nejlepší je,  poradit se s podobným provozem. Tedy ji tak trochu opsat. Ale všem starostem není konec. Samozřejmě se ještě musí popsat celková situace. Tou je příjezd hostů a tedy parkování, způsob zásobování, okolí provozovny a když vede kolem silnice, musí být zpracována také hluková studie. Protože vás čeká řada hygienických kontrol, je schválení provozovny a dodržování podmínek velice důležité, je však obtížné a nákladné. Pro rozjezd je třeba mnoho prostředků a času. Proto je třeba si vše rozmyslet a když máte peníze, raději se svěřit do rukou odborníkům.    

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Event management

Billboard, CLV, megaboard nebo lavičku?

Ulehčíme vaše rozhodování! – „Umět využívat netradičních prvků k efektivnímu sdělení je základ úspěchu,“ tvrdí Petr Hanisch.Dali jste si někdy sami otázku, co je to venkovní reklama? Jedna odpověď může třeba znít: Přece všechna reklama, která není v televizi, kině, v rádiu, novinách, nebo na internetu. Další věta vám ale bude znít povědoměji: „To jsou přece ty billboardy, ne?“.Spíše pro masový zásahVenkovní reklama ale nejsou jen billboardy, céelvéčka, stojany… Tento článek by měl pomoci najít odpověď, jak se ve světě venkovní reklamy vyznat a kterou si pro svoji kampaň vybrat.Do out-of-home segmentu lze zahrnout nosiče přístupné nebo viditelné zkrátka všude okolo nás. Z toho se dá dovodit, že většina nosičů venkovní reklamy neumí moc „cílit“, ale zato nabízí kampaně spíše pro masový zásah. Nosiče přitom nemusí být jen na pevných nebo „hmotných“ stojanech. (Viz přehled v samostatné tabulce.)Nápady, nápady a zase nápadyVe venkovní reklamě platí víc, než kde jinde, že musíte přesně znát cíle kampaně a tomu přizpůsobit výběr média. Rozdíly jsou na první pohled jasné – pokud budete chtít oslovit co nejširší spotřebitelskou veřejnost, měli byste vybírat z nosičů, které jsou zkrátka „všude“: tedy billboardy, velkoformátové nosiče (plachty, obrazovky,…), městské sítě tzv. CLV (vitríny), které mohou být i prosvětleny, či nějaký nosič s plakátem. Pokud budete chtít komunikovat nějakou „speciální“ záležitost, měli byste vybírat z dražších typů out-of-home médií, které nejsou umístěny všude. „Jistá nevýhoda outdoorové komunikace je v možnostech cílení, i zde se však najdou nosiče, které mají lepší možnost oslovení konkrétnější cílové skupiny,“ říká Petr Hanisch, obchodní ředitel společnosti AliaWeb. „Billboardy lemující české silnice nejsou asi tak ´cílené´, jako reklamní panely v luxusní restauraci,“ dodává. A má pravdu.Billboardy, to je v Česku outdoorNejčastěji užívaným formátem venkovní reklamy je billboard tzv. euroformát o rozměru 5,10 x 2,4 metru. Již zmiňované city-light vitríny pak mají „jednotný“ rozměr 1,2 x 1,7 m, midiboardy 1,5 x 2 m a bigboardy 3,6 x 9,6 m. Při nákupu platí zhruba to, co pro ostatní média všeobecně. Velké sítě a majitelé většího množství ploch jsou zvyklí jednat s mediálními agenturami a poskytují jim výrazné slevy, majitelé malého množství ploch nebo nějakých atypických nosičů jsou většinou schopni poskytnout lepší podmínky přímo zadavateli reklamy. Orientační ceny za měsíční pronájem jednoho billboardu se pohybují okolo třech až pěti tisíc, u velkoformátových nosičů je to násobek této ceny. Digitální nosiče mohou spolknout ještě víc. V zahraničí, především v německy mluvících zemích, má silné slovo také reklama na prostředcích, označovaných jako Meet-of-point, tedy pouličních hodinách, semaforech, či přímo postavených nosičích v křižovatkách, nebo zastávkách městské dopravy. „Obecně v reklamě platí, že být kreativní, umět využívat netradičních prvků k efektivnímu sdělení je základ úspěchu,“ tvrdí Petr Hanisch. Budete-li chtít komunikovat nápaditě svůj výrobek či službu, nebojte se využít nejrůznějších triků, jako 3D nebo 2D nástaveb na zastávkách, billboardech, megaboardech. Pracovat se dá v tomto smyslu i s výlepy na schodech nebo v dopravních prostředcích. „Cílovka“ ovlivňuje nosičeHlavní otázka textu – jak se orientovat v out-of-home segmentu, není vůbec nemístná, protože, jak budete postupně zjišťovat, chyby, které jsou častými prohřešky ve venkovní reklamě, dají odpověď i na výběr nosiče. „Tvorba sdělení pro venkovní reklamu má svá pravidla vyplývající ze specifik vnímání,“ říká Alexandr Křížek, šéf společnosti RAILREKLAM. Jde třeba o to, že není vhodné rozměrově přizpůsobit inzerát a jednoduše ho umístit. „Viděli jste už někdy někoho, že by si z billboardu opisoval telefonní číslo?“ ptá se Křížek.Také platí: nikdy se nesnažte napodobovat úspěšný motiv nějaké kampaně. Nic není horší, než když byste vedle sebe třeba postavili originální nosič Karlovarských minerálních vod (známou orlici) a vaši napodobeninu. „Nikdy nevystavujte svou kampaň nahodilému zpracování. Musíte sledovat a plánovat kampaň s několika vlastními návrhy zpracování. Používejte marketingové informace, jako jsou mailingové údaje a korespondence, události v průběhu roku,“ radí dále Jan Suda z agentury Universal McCann.Optimální umístěníKdyž se budete držet toho, že vaše logo musí být čitelné za každých okolností, budete mít výběr nosičů venkovní reklamy lehčí. Měli byste také pečlivě zvážit, kde je optimální místo pro umístění jména firmy a loga. Venkovní reklama nejsou omalovánky, i když to tak v Česku někdy vypadá. Zmatený nebo matoucí obsah plakátu, umístění na špatně vybraném nosiči je prohra marketingového oddělení, nikoli špatně zpracované kampaně. Důležité jsou i zdánlivé maličkosti, jako font písma, počet a velikost obrázků a fotek, které budou na nosiči, včetně jejich viditelnosti. Klíčové a nejvíce efektivní je, když si každý, kdo jde kolem, z vašeho billboardu přečte, že tuhle fotku dělal třeba David Kraus, namísto toho, aby tam byl jen „dráp“ podpisu, který nikdo nepřečte.

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Outsourcing

Fungování jednotlivých mediatypů

Holá pravda o dalších třech základních nadlinkových médiíchPo televizi, tisku a internetu jakožto, nositelích reklamního sdělení jsou na řadě další tři nadlinkové (above-the-line) mediatypy.RádioKlasické elektronické médium spolu s televizí. Rádio postrádá obraz, zato mistrně ovládá spotřebitelův sluch. Zásah cílové skupiny rozhlasovou kampaní bývá omezený, síla tohoto média je ve frekvenci, čili opakovaném zásahu. Rádio je z větší části backgroundové médium, proto je třeba spot opakovat několikrát denně, aby se „propracoval“ do spotřebitelova podvědomí. Takže až spustíte rozhlasovou kampaň, nasaďte spot alespoň 4x denně. Budete-li chtít snížit výdaje, tak vynechte víkendy, ale tuto frekvenci nesnižujte. Máte-li jedno sdělení a jeden spot, zamyslete se nad délkou kampaně – využitím rádia většinou oslovujete stále tytéž spotřebitele, takže 2 týdny by měly bohatě stačit. Pak by měla následovat buď pauza, anebo změna stanice.Cenově je rádio relativně příznivé médium, a to i v celoplošném měřítku. Výběr máte z pěti celoplošných stanic a cca 65 regionálních. Masivní dvoutýdenní celoplošná kampaň vyjde na cca 1,5 mil. Kč podle toho, jaká rádia použijeme.Poslechovost rádia je největší v čase od 7:00 do 18:00, z čehož je prime-time mezi 9. a 12. hodinou. Využívá se velmi často komplementárně s TV kampaní, neboť časově se tato média ideálně doplňují.OOH média (Out-of-home)Říká se, že televizi a rádio nemusíte doma mít, počítač si nemusíte koupit a nevyužívat tedy internet, číst nemusíte ani jeden časopis, ale abyste neumřeli hlady, musíte se jednou vydat na nákup, a tam vás reklama dostihne: stanete se cílem některého z OOH médií. Těchto médií je obrovské množství a liší se podle formátů – od malých samolepek po plachty či malby na štítech domů a podle umístění – letiště, supermarkety, benzinové pumpy, MHD…Stejně jako je pestrá nabídka, tak pestré je i využití. V zásadě platí, že čím větší formát, tím větší image dopad. Ovšem ne vždy jde o image, a tak přijde-li na celoplošné pokrytí, vyhoví nám klasický billboard či citylight.OOH média jsou nejdynamičtěji se rozvíjející mediatyp, každou chvíli vzniká něco nového. Kombinací tohoto faktoru a možnosti vskutku nestandardních formátů mají OOH média největší potenciál ke kreativnímu mediálnímu plánování. Hovoříme o nástavbách na billboardy, tvarech, barvách, materiálu a hlavně kreativním vtipu. Také u OOH médií se těžko hovoří o standardní kampani, avšak řekněme si, že billboardová kampaň, tedy jeden z nejběžnějších formátů, potřebuje alespoň 350 ploch k pokrytí celé republiky, a že vás vyjde na cca 2,5 mil. Kč.KinoV ČR je 19 multiplexů a mají dohromady 260 pláten, samostatných kin je 93.  „Běžná“ on screen reklama, tedy promítání spotů, má jedno velké plus: nikdo vám neodejde na záchod nebo si uvařit kafe. Máte k dispozici plně vnímající auditorium, které se přišlo bavit – co si přát víc? Jediné, co kino neumí, je dodat rychlý a vysoký reach – pravidelná návštěva kina alespoň jednou měsíčně patří ke zvykům zhruba 18 % populace ČR. Alespoň jednou za půl roku kino navštíví 55 % dospělých Čechů, jedná se tedy o zásah, který v TV pořídíte za několik dní.Síla kinoreklamy je zejména v multiplexech v kvalitě zvuku i obrazu a dokáže nabídnout hodně možností off screen reklamy, respektive možností spojených s využitím prostor multiplexu. Od reklamy na lístkách přes krabice na popcorn až po citylight vitríny v interiéru a další nápady jako například sampling v sálech či hostesky ve foyer, nebo byste raději vystavili ve foyer nový typ rodinného automobilu? Téměř vše je možné.Cenově patří kino mezi dražší média, byť zpravidla odpadají náklady na samotné natočení spotu, jelikož velké firmy obvykle využijí svých tv spotů a menší firmy v regionálním cílení využívají statické spoty. Nicméně spoty se stále dodávají na kinofilmu, a to je produkčně velmi drahé. V dohledné době už bude možné dodávání spotů na DVD, což zjednoduší celý proces a kinoreklamu zásadně zlevní. V čem je kouzlo jednotlivých mediatypů?TV-          rychlý zásah podstatné části cílové skupiny, čili REACH-          opakováním (frekvencí) zajistit zapsání vaší message do mozků příslušníků vaší cílové skupiny, čili zvýšení awareness (povědomí)-          vytvoření emocionální vazby k produktu/značceRádio-          časová flexibilita v nasazení spotu-          maximálně podpoří prodejní akce (rádio je tzv. call-to-action medium)-          vysoká odezva na komunikaci webových stránek a telefonních linek-          možnost regionálního cíleníTisk-          masové oslovení populace hlavně reklamou v denících-          komunikace image značky/produktu vysokou tiskovou kvalitou v magazínech-          možnost zásahu cílové skupiny dle jejích zájmů, specializace v oboru atd.OOH-          umožňuje specifické cílení, jelikož jedním z hlavních kritérií je umístění (letiště, supermarkety, benzinové pumpy, MHD…)-          čím větší nebo kreativnější formát, tím větší imageInternet-          umožňuje komunikaci se spotřebitelem-          v dnešní době takřka masový zásahKinoreklama-          atraktivní prostředí plné šancí, jak oslovit publikum inovátorsky i tradičně-          kreativita v off screen možnostech

Pokračovat na článek



Výsledky vyhledávání v sekci: Rovné příležitosti

Optimalizace vyhledávačů ukončí hru na schovku!

Webové stránky už dávno přestaly být jen firemní vizitkou. Firmy, které si to uvědomily, používají web jako silný marketingový nástroj – a s úspěchem. Denně jsou na internetu milióny lidí, kteří hledají informace, rady, služby, produkty, zábavu. Najdou vás?Hybnou sílu internetu převzaly vyhledávače. Doba procházení katalogů je pryč a vyhledávače rozhodují, na jakou stránku bude zákazník nasměrován. Znáte to sami: otevřete vyhledávač, do bílého okna zadáte „horská kola“ a pak z deseti výsledků vyberete firmu, která produkt dodá. A jak jsou na tom vaši zákazníci? Najdou v prvních deseti odkazech vás nebo vaši konkurenci? Pokud nejste „vidět“, nezoufejte – zde je několik tipů, jak s optimalizací začít.Optimalizace pro vyhledávače (SEO)Moderní marketingový pojem, věda nebo magie? Optimalizace pro vyhledávače (anglicky Search Engine Optimization) prakticky znamená neustálý proces vylepšování webových stránek tak, aby jim vyhledávače dobře rozuměly. Každý vyhledávač má svá kritéria hodnocení webových stránek. Tato kritéria nejsou veřejná a tvůrci vyhledávačů je tají a někdy i lehce mění. Naštěstí, základní kritéria jsou stejná téměř u všech fulltextových vyhledávačů – jde o obsah webu, kvalitu technické realizace stránek a zpětné odkazy.Jak ale nastavit kritéria tak, aby vyhledávače „pochopily“, že mají stránky umístit do první desítky odkazů? Pojďme rozebrat jednotlivé aspekty podrobněji.Než začneteNež se pustíte do optimalizace, zvažte několik základních otázek. Co od svého webu čekáte? Má podpořit image, prezentovat služby nebo nosit zákazníky? Projděte si web a podívejte se, jak složité je dostat se k cíli (např. k objednávce nebo kontaktu). Kolik kliknutí je potřeba, aby se z návštěvníka stal zákazník? Pokud více než tři, popřemýšlejte, jak web uspořádat jednodušeji – zaměřte se na podstatné. Web je váš obchodník, a pokud nedokáže návštěvníka zaujmout, přesvědčit a přivést k akci, nepouštějte se do optimalizace, ani jiných marketingových nástrojů. Poraďte se s odborníky, jak web přestavět. Funguje-li správně, má smysl přivést další návštěvnost. Podílu mezi počtem návštěvníků a zákazníků se říká konverzní poměr. Říká, jak dobrý obchodník je váš web. Konverzní poměr měřte – daří-li se jej zvednout, prodáte více a ušetříte náklady na marketing.Zvažte, kolik času a úsilí chcete problematice věnovat. Šikovný webmaster může pomoci, nicméně pokud to myslíte s optimalizací vážně (tj. internet vám přináší zákazníky), obraťte se raději na specialisty.Jdeme optimalizovat…najděte klíčová slovní spojení, která výstižně popisují váš obor vaši činnost. Často je lepší zvolit konkrétní slovní spojení, než obecná.Zvolte například „opravy praček“ místo slova „pračky“ nebo „prodej aut“ místo „auta“.Při zvolení příliš obecných slovních spojení se může stát to, že oslovíte návštěvníky, kteří hledají slovo v jiném kontextu. O váš web pak nemají zájem.Přemýšlejte, jak vás hledají vaši zákazníci.zjistěte vyhledávanost slov – každé slovní spojení hledá měsíčně jiný počet lidí.Vodítkem poslouží našeptávač Seznamu, který vám napoví, co lidé nejčastěji hledají.Po vyhledání klíčového slova vám Seznam ukáže i statistiku hledanosti - pod výsledky vyhledávaní klikněte na odkaz Statistika hledaného výrazu.Vyberte klíčová slova, která hledá maximum lidí a popisují vaši činnost – přinesou největší užitek.zjistěte aktuální umístění webu – klíčová slova postupně zadejte do vyhledávačů a spočítejte pozici umístění.Zkuste primárně Seznam. Pokud jste web nenašli na první stránce, zkuste kliknout na druhou stránku. Dále už neklikejte, na další stránku výsledků přejde jen 10 % návštěvníků.Pokud jste se našli na druhé stránce, není to špatné. Možná postačí web dopilovat.Když web není ani na druhé stránce, dále nelistujte, pravděpodobně bude potřeba web optimalizovat komplexně.zajistěte dobrý obsah – obsah je pro vyhledávače něco jako „krmivo“. Kvalitní krmivo mají rádi. Pište o věcech, o kterých jiní nepíšou.zjistěte, zda jsou zvolená klíčová slova zakomponována v textu stránkyumístěte klíčová slova do titulku stránky – například takto: „Matrace Matex – zdravotní matrace – postele”.umístěte důležitá slova na stránce do nadpisů (technicky: použijte XHTML značky H1, H2, …).zkontrolujte technickou kvalitu webu – na kvalitě provedení webu záleží. Pro ověření kvality stránek:zkuste XHTML validator – prověří, zda je kód stránky správě zapsán. Najdete jej na adrese http://validator.w3.org/ . Zadejte do něj adresu stránek a pokud vám nahlásí více než 10 chyb, poproste webmastera o opravu.ověřte, zda je zdrojový kód stránky krátký. Otevřete si web, klikněte na něj pravým tlačítkem a vyberte „zobrazit zdrojový kód“. V poznámkovém bloku Windows se zobrazí změť znaků. Spočítejte jen, na kolik obrazovek je kód dlouhý. Pokud napočítáte do 10, je to ještě celkem dobré.zkontrolujte, jak vypadá vaše WWW adresa. Je přirozeně čitelná nebo obsahuje nic neříkající znaky a čísla? Hezká adresa vypadá například takto: www.neco.cz/sluzby/prodej-zbozi. Pokud ji nemáte, chtějte po svém webmasterovi zprovoznit přepis URL adres (modrewrite pro servery Apache).zajistěte, aby na vás ostatní weby ukazovaly – čím více stránek na váš web odkazuje, tím více se jeví zajímavým. Odkazy kupte nebo je vyměňte s jiným webem.pokud jste šikovní a máte dost času, podívejte se po zajímavých webech, které jsou tematicky blízké vašemu – vyhledávače to ocení.domluvte se s majitelem webu na umístění svých odkazů na jeho web.na oplátku může majitel webu chtít umístění svých odkazů na vašem webu nebo zaplatit J.sledujte pravidelně pozice umístění ve vyhledávačích – evidujte pozice umístění webu. Každá změna webu může pozice ovlivnit.zaměřte se na vyhledávače Seznam, Google, případně Centrum.postupně dejte vyhledat svoje klíčová slova a u každého spočítejte umístění.výsledky si poznačte do Excelu a sledujte trend.kontrolujte jednou týdně, vyhledávače nemění pozice ze dne na den.měření pozic ve vyhledávačích zvládnou některé SEO nástroje automaticky, což ušetří práci.některé nástroje umí váš web porovnat s konkurenčním – www.seo-metr.czco vás bude optimalizace stát? – ani optimalizace není zadarmo. Jde buď o váš čas, nebo čas jiných. Orientačně lze říci, že:pokud váš web je staršího data, bude potřeba jej přepracovat komplet. To může stát 20–60tisíc, eshop i více.pokud máte web relativně v pořádku, základní optimalizace webu vás vyjde na cca 15–25 tisíc.pro zajištění stálého předního umístění budete muset zaplatit webmastera nebo SEO optimalizátora. Ten bude sledovat pozice a provádět korekce. To vás vyjde měsíčně na 3–12 tisíc (podle složitosti).co vám optimalizace přinese? – především návštěvnost a nové zákazníky. Optimalizace má mnoho plus, z hlavních se dají jmenovat tyto:přivádí jen ty návštěvníky, kteří cíleně hledají danou službu či produkt.přivádí návštěvníky přirozeně – přes vyhledávače, ne přes reklamu.cena za přivedení návštěvníka se většinou pohybuje kolem cca 0,30– 3 Kč.optimalizace je prakticky nejefektivnější v poměru cena/výkon.zajímavé, ale složité? …poraďte se s odborníky. Optimalizace je ve své podstatě neustálý proces vylepšování stránek, sledování pozic ve vyhledávačích a pozic konkurence. Nemáte-li čas, nechte si poradit. Odborníci navrhnou vhodné řešení na míru, podle vašich potřeb i rozpočtu. Při výběru optimalizační firmy:ptejte se na reference – ověřte si firmu. Mnoho firem hřeší na neznalost klientů.chtějte vědět, co optimalizace zahrnuje a jaký bude její konkrétní výsledek (je jednorázová nebo dlouhodobá, jak bude probíhat?).pohlídejte si smlouvu a finance – za co přesně platíte, kdy a jaké jsou zárukypro výběr konkrétní SEO firmy zadejte do vyhledávače například „optimalizace seo“ nebo „seo“.Tak šťastnou ruku při výběru a vzhůru k předním pozicím!

Pokračovat na článek


Co dokážete vyjednat na obědě?

Na pracovním obědě máte skvělé podmínky pro vyjednávání.Pro jednoho vítaná příležitost, jak se opět sejít s obchodním partnerem, pro jiného zbytečná ztráta času, který by mohl vyplnit mnohem smysluplněji. Ať tak či tak, pracovní oběd k manažerskému postavení neodmyslitelně patří a dříve či později jej musí absolvovat každý z nás. Podívejme se, jak zařídit, aby vše proběhlo hladce, naše pověst neutržila žádné šrámy, a jak vést obchodní jednání při této společenské příležitosti.Kdy vyrazit na oběd?Uzavření dohody na dlouhodobou spolupráci je na spadnutí, my bychom však ještě rádi zjistili postoje našeho partnera – jedinečná příležitost k uspořádání pracovního oběda. Během něj si můžeme upřesnit vzájemná očekávání a předejít tak případným zklamáním. Restaurace je ideálním místem k setkání, neboť představuje neutrální půdu, na které si ani jedna z protistran nemusí připadat v nevýhodě. Společným stolováním navíc dochází k upevnění osobních vazeb a k prohloubení vzájemné důvěry, což významně podporuje nejen probíhající, ale i budoucí obchodní jednání.Pracovní oběd však nemusí být vždy nutně spojen pouze s dojednáním konkrétního obchodu. Uvolněnou a neformální atmosféru využívají mnohdy i manažeři při domlouvání další firemní strategie.Koho můžeme pozvat?Oběda by se měli zúčastnit rovnocenní partneři. Až na opravdu mimořádně výjimečné případy je společensky zcela nepřípustné, aby generálního ředitele pozval na oběd pracovník středního managementu. Dalším nepsaným pravidlem je stejný počet zástupců z obou stran. Už při pozvání bychom měli naši protistranu informovat o tom, kdo bude za naši firmu na obědě přítomen. Ale pozor, pro hladký průběh schůzky by počet hodovníků neměl být příliš vysoký.Jak vybrat správnou restauraci?Restauraci vybírá hostitel, který tím zároveň přebírá zodpovědnost za kvalitu a hladký průběh oběda. To však neznamená, že musí za každou cenu zvolit nejdražší a nejluxusnější podnik ve městě. Spíše než na cenovou relaci bychom měli svou pozornost zaměřit na celkové prostředí restaurace. Čistota, příjemná atmosféra, kvalitní obsluha a chutná kuchyně jsou alespoň elementární zárukou úspěšného výběru. Víme-li o partnerovi, že má slabost pro nějakou tu zahraniční specialitku, můžeme tomu volbu podniku přizpůsobit. Při samotné rezervaci specifikujme veškeré požadavky, a to co do počtu míst, dekorace i umístění stolu. Získáme tak jistotu, že nebudeme sedět u vchodových dveří či v blízkosti toalet.Jak vše správně načasovat?Termín pracovního oběda záleží na dohodě obou stran, zpravidla však začíná mezi 12. a 13. hodinou. Ačkoliv by neměl trvat déle než hodinu a půl, je lépe předem počítat s tím, že se může protáhnout a vyhradit si tak dostatečnou časovou rezervu. Oběd směřujte raději do druhé poloviny týdne. Obecně nejsou vhodné pondělky, kdy ve většině společností probíhají pracovní porady, ale ani pátky. Nechcete přeci, aby váš partner během společného stolování nenápadně pokukoval po hodinkách a duchem byl už na chalupě.Pozvání na oběd tlumočte alespoň s několikadenním předstihem. U vysoce postavených osob a činitelů se termín nezřídka domlouvá i týdny dopředu.Hodina HDo restaurace přijeďte dřív než váš host a zkontrolujte, zda je vše připraveno podle vašich představ a zda stůl, který je pro vás vyhrazen, stojí v klidné části restaurace. Po příchodu hosta jej uvítejte a představte mu všechny přítomné.Host by měl být usazen na čestné místo, tedy buď v čele stolu nebo po pravici hostitele. Poté, co se společně usadíte, ponechte partnerovi dostatek času k prostudování menu. Pokud však máte v oblibě některou z místních specialit, nebojte se mu ji doporučit. Při samotné objednávce čekáte jako hostitel až nakonec, případně můžete objednat za všechny, což je považováno za přátelské gesto. V průběhu pracovního oběda zapomeňte na alkohol.V horkých dnech si raději než plzeňskou dvanáctku dopřejte sklenku nealkoholického piva. Podobně byste se měli zdržet kouření. Výjimku můžete učinit pouze u závěrečné kávy, a to jen pokud víte, že váš obchodní partner holduje stejné neřesti. I v tomto případě byste si však před zapálením měli vyžádat souhlas všech spolusedících.  Snad netřeba ani připomínat, že po celou dobu pracovního oběda musí zůstat mobilní telefon vypnutý, či alespoň ztlumený.Kdy začít jednání?Ačkoliv pracovní oběd slouží především k tomu, abyste v příjemné atmosféře probrali sporné či nejasné body obchodního jednání, nepouštějte se do diskuze ihned. Pracovním otázkám předchází volná konverzace na obecná či společenská témata. V prvních minutách nezapomeňte vyjádřit svou radost ze společného setkání.Obchodní jednání zahajuje hostitel nejdříve po předkrmu nebo poté, co mají všichni přítomní objednáno. Jen velmi zřídka se na podobných setkáních probírají technické detaily obchodu a už vůbec není vhodné řešit otázku ceny. Ačkoliv se žádný zápis nedělá i v průběhu pracovního oběda platí, že vše, na čem se dohodnete, je závazné pro obě strany.Dojedli jsme, jak je to s placením?Konec pracovního oběda určuje hostitel a to tím, že po kávě vybídne hosta k další objednávce. Pokud ten odmítne, je společné setkání považováno za uzavřené. Ještě před rozloučením je však dobré stručně zrekapitulovat důležité body jednání.Účet hradí samozřejmě hostitel, a to i v případě, že se jedná o ženu. Pokud je to možné, domluvte se s personálem, aby vám jej připravil stranou a vy mohli zaplatit až poté, co vyprovodíte hosty. Restaurace, které navštěvujete pravidelně, nezřídka zašlou účet přímo do firmy. Pokud se vám obchodní partner nabídne, že uhradí alespoň poměrnou část nákladů, jedná se zpravidla pouze o zdvořilé gesto, přičemž se od vás očekává, že jej odmítnete!TIP pro šéfyPři příležitosti celoročního hodnocení zaměstnanců vezměte své lidi na oběd. V přátelském prostředí bývají pracovníci otevřenější, a tak lépe zjistíte, nakolik jsou ve vaší společnosti spokojeni. Navíc s plným žaludkem člověk snáze snese i nějakou tu kritiku, je-li samozřejmě oprávněná a zároveň vyvážená pochvalou a oceněním!   TIP pro hostiteleVyberte restauraci s četnými zákoutími a salonky, kde můžete jednat, aniž by vás při tom rušili ostatní hosté či reprodukovaná hudba.Desatero Gutha Jarkovského Nezpožďuj se bezdůvodně ani ke stolu rodinnému, ani k hostině, k níž jsi pozván.Neusedni, dokud hostitelé nebo dámy neusednou.Usedni v přiměřené vzdálenosti, ani ne příliš daleko, ani ne příliš blízko stolu. Poté rozestři ubrousek po kolenou, nezastrkuj ho ani za límec ani za vestu. Ubrouskem sluší sobě utírati toliko ústa, nikoli tváře nebo vousy.Nemluv, maje plná ústa. Jsi-li osloven, dojez, ač nikoli překotně, a pak teprve odpověz.Kůstek a soust nestravitelných neplivej na talíř, nýbrž klidně je z úst polož na vidličku, ke rtům přiloženou, a odtud teprve na talíř. Jen stopky ovocné možno odkládati rukou.Nesahej po ničem přes talíř sousedův. Není-li toho, co míti chceš v dosahu ruky, požádej bez rozpaků souseda, aby ti to podal. Je povinností spolustolovníkovou býti s pomocí.Nevíš-li, jak ten který pokrm jísti, posečkej nenápadně, abys viděl, jak jedí jiní. V nejhorším neostýchej se přiznati ke své neznalosti.Upadne-li ti nůž anebo vidlička, klidně požádej obsluhu o nůž jiný, dále si příhody nevšímaje. Příbor vypadnuvší na podlahu nesmí se vrátiti na stůl. Nehod a neobratností jiných si nevšímej a poznámek o tom nečiň žádných.Od stolu neodcházej, dokud není po jídle, leč bys měl k tomu příčinu velmi vážnou.Lžičku kávovou po kávě klademe na misku, nikoli do prázdného šálku.

Pokračovat na článek


Teamovou spoluprací proti konkurenci

Všichni zaměstnanci by měli mít přímo povinnost seznamovat se s tím, co se děje ve světě konkurence, tvrdí Jorge Costa de Medici V souvislosti onoho zvláštního vztahu mezi marketingovým průzkumem a konkurencí se stále více firem spoléhá na vlastní lidi, na jejich nápady. Jinak řečeno, samotný průzkum chování konkurenta a znalosti o jeho podnikatelské filozofii, jakož i zprávy o tom, jak se připravuje na příští sezónu“, by měly být trvalou součástí banky informací firmy s tím, že s nimi budou systematicky pracovat nejen ti lidé z firmy, kteří jsou za to odpovědní, ale i ostatní pracovníci, samozřejmě v mezíchsvých možností.Co se děje u konkurence?Například Jorge Costa de Medici, ředitel firmy obchodující s kávou a kakaem v brazilském Sao Paulu, razí zásadu, že zejména u malých obchodních nebo distribučních firem by měli mít všichni zaměstnanci nejen právo, ale přímo povinnost seznamovat se s tím, co se děje ve světě konkurence. Tvrdí, že nestačí číst informační bulletiny, které vydává hospodářská komora státu Sao Paulo nebo její federativní zastřešení v hlavním městě Brasílii, nýbrž i speciální rubriky různých magazínů, kde se hodně píše o této problematice a jejichž výňatky by mělo vedení firem pro svélidi rozmnožovat a zdarma poskytovat.Zdrojem údajů i bulvární plátkyDe Medici dokonce prohlašuje, že ani tak zvané bulvární plátky nejsou na škodu, protože velmi často zveřejňují údaje, které oficiálně nejsou k dispozici, ale díky obratnosti bulvárních reportérů se dostávají do centra pozornosti. Jak de Medici říká: „Ačkoliv lze v těchto článcích někdy pochybovat o správném umístění desetinné čárky nebo o počtu nul, přesto přinášejí zajímavé postřehy a naznačují pohyb věcí v té které společnosti, která se může buď dnes, nebo zítra stát naším vážným soupeřem. A v neposlední řadě někdy přinášejí netradiční celkový pohled na problematiku konkurenční schopnosti naší branže či celé brazilské ekonomiky. Takové poznatky žádnému našemu zaměstnanci na škodu určitě nebudou.“Každý nápad posouditNejlepší způsob, jak si osvojit filozofii konkurenčního prostředí je „ponořit se“ do myšlení zákazníka. Ale právě tento způsob je natolik náročný, že vyžaduje nové nápady. A to takové, které usnadní vlastním lidem, aby se mohli sami stylizovat do role zákazníků, přesněji řečeno do jejich myšlení a rozhodování, když nastane situace, zda koupit nebo koupit „naše zboží“ či si objednat „náš servis“. Na první pohled se zdá, že jde o jednoduché rozhodnutí. Ale již brzy poznáváme, že účinný marketing je proto účinným, že nepropadá sebeuspokojení a samochvále, nýbrž že v první řadě operuje s dokonalou znalostí svých konkurentů, kterým musí věnovat stejně intenzivní pozornost a péči jako svým zákazníkům. A není toho málo, co by měla i malá nebo středně velká firma znát o svých konkurentech. Proto platí heslo: Každý nápad nutno posoudit, každý dobrý nápad využít a všem, kdo s nimi přišli, poděkovat a povzbudit.Prodejci výtečným zdrojemJe ovšem třeba, aby každá firma čerpala nové nápady také přímo z terénu. Vždyť právě její prodejní zástupci a zprostředkovatelé mohou být výtečným zdrojem nápadů na nové produkty. Jsou to přece oni, kdo se bezprostředně setkává se zákaznickými potřebami, náměty i stížnostmi. Také se jim velmi často daří získávat informace o tom, co podniká konkurence, anebo co se chystá ve svém oboru udělat.Na druhé straně si musí firemní management uvědomit, že tyto své prodejní zástupce, distributory a maloprodejce v terénu musí nejen tlačit k novým výkonům, ale také jim umožňovat zvyšování kvalifikace a samozřejmě poskytovat i patřičné odměny za vyhledávání nových nápadů.Hlášení o třech nejlepšíchJsou i takoví šéfové firem, kteří si dávají práci s tím, že vyžadují na svých prodejních zástupcích, aby jim osobně předávali každý měsíc hlášení o třech nejlepších nápadech, se kterými se setkali při svých kontaktech se zákazníky. Zmíněný šéf si tento soubor nápadů vždy pečlivě prostuduje, opatří jej svými poznámkami a vzápětí předá jednotlivým odborníkům ve firmě k dalšímu posouzení, případně k využití v praxi.

Pokračovat na článek