44ZOBRAZENÍ

Supermarkety a obchodní centra jsou plná lidí, kteří tam přišli nakupovat…

 

Co je klíčové pro přípravu a úspěšnou realizaci eventu v takto specifickém místě? Jak pro váš výrobek získat kupní sílu, která se v obchodních centrech koncentruje?

  

  • Výběr lokality                                                                         

Při výběru konkrétního obchodního centra je dobré zvážit, kolik se nachází v obchodním centru obchodů, které nabízejí naše výrobky. Vyberte to obchodní centrum, kde nabízejí nejvíce značek a výrobků z vašeho portfolia. Zákazník by měl mít možnost si promovaný výrobek okamžitě koupit.

TIP: Domluvte se s obchody prodávajícími vaše zboží v obchodním centru na speciální nabídce platné pouze v den eventu.

  

  • Výběr místa konání akce v rámci obchodního centra

Zdánlivá maličkost, avšak pro návštěvnost eventu zásadní. Obchodní centra jsou velmi rozlehlá, a tak se při výběru konkrétního prostoru v obchodním centru řiďte dvěma kritérii:

  1. Event by měl být v místě, kde je největší koncentrace lidí (u hlavního vchodu, na parkovišti, před supermarketem s potravinami a spotřebním zbožím nebo v blízkosti foodcourtu).
  2. Konání akce by mělo být v těsné blízkosti obchodů nabízejících naše zboží. Snadná dostupnost daného výrobku usnadní a urychlí zákazníkovo rozhodování.

TIP: Doporučujeme vybrat tak velký prostor, aby se na plochu vešla celá scéna a aby byl dostatek místa pro vlastní program (soutěže, hry, vystoupení…).

  

  • Výběr termínu                                                                   

Pořádáte-li event při příležitosti uvedení výrobku či produktové řady na trh, termín vybírejte s ohledem na začátek distribuce výrobku. Určitě by akce neměla být dříve, jelikož zboží ještě není v obchodě. Také nepořádejte event až několik týdnů po uvedení výrobku. Výrobek již není novinkou a event pro něj už nebude mít takový efekt. Termín akce je dobré směřovat na konec týdne, potažmo víkend, protože je z hlediska návštěvnosti obchodního centra nejvýznamnější.

TIP: Při výběru termínu akce je dobré ověřit si, zda v den, který jste zvolili, není v prostorách obchodního centra žádná jiná akce stejného druhu.

  

  • Program akce                                                             

Zábavná část programu má jediný zásadní účel – přilákat zákazníka, aby se u vás „zdržel“. Pak ho nesmíte nechat se nudit. Jednotlivé bloky by na sebe měly volně navazovat a vzájemně se prolínat. Různá umělecká vystoupení, módní přehlídky, zábavné atrakce nebo soutěže a hry jsou vyhledávané, ať už kvůli věcným cenám nebo hravé povaze každého z nás. Zapojení publika do děje (vědomostní otázky, hádanky, hlasování, potlesk) usnadní komunikaci, zákazník bude uvolněnější, otevřenější.

TIP: Doporučujeme na akci pozvat nějakou známou osobnost, ať už z oblasti showbyznysu, sportu či politiky, což upoutá zájem veřejnosti.

  

  • Promo tým

Tvoří lidé, kteří se podílí na přípravě a realizaci akce. Základ týmu je manažer projektu, moderátor, technický dozor, hostesky a asistenti, fotograf. Všichni by měli disponovat znalostmi a schopnostmi ve svém ranku, smyslem pro spolehlivost a týmovým cítěním. Při jejich výběru požadujte reference.

TIP: Před každým eventem celý promo-tým důkladně proškolte! Vždyť na jejich znalostech a profesionalitě záleží úspěšnost celého projektu.

  • Propagace

Prvotně nám jde hlavně o maximální návštěvnost eventu, takže propagace probíhá před akcí a v průběhu akce.  O eventu poinformujte veřejnost 10 – 14 dnů předem. Vhodná média jsou: -          plakáty umístěné v prostorách obchodního centra-          místní rozhlas -          vývěsky, plakáty v nejbližším okolí OC (fitnesscentra, zastávky MHD, vývěsky na školách, klubech atd.)  V den D pak zvolte: -          reklamní plachtu (v OC anebo v jeho těsné blízkosti) -          plakáty na sloupech, na zastávce kyvadlové dopravy OC -          3D reklamní objekty (stojany, nafukovadla…) rozmístěné v obchodním centru nebo jeho bezprostřední blízkosti  V případě větší kampaně, resp. organizujeme-li eventy najednou napříč celou obchodní sítí, je účinné cílené PR (rádio, tištěná média, internet), které osloví větší množství lidí.

TIP: Návštěvníky eventu potěšíte drobnými reklamními předměty. K posílení značky oblékněte celý realizační tým do oblečení (tričko, čepice, kombinéza atd.) s logem výrobku či společnosti.

  

  • Cena eventu

V kalkulaci eventu existují dva druhy položek:  

-          ty, které nelze než respektovat

-          pronájem prostor

-          stavba mola, pódia, technické ozvučení

-          pronájem nábytku a rekvizit, pořízení výzdoby

-          personální náklady a honoráře účinkujícím

-          náklady na výrobu a tisk propagačních materiálů

-          nákup pomůcek nutných k organizaci akce (stopky, kancelářské potřeby, nářadí…)

-          a takové, které je možné snížit

-          náklady na moderátora (rozdíl mezi honorářem Leoše Mareše a jeho začínajícího kolegy je v řádech tisíců)

-          náklady na další personál (možná event zvládnete s pěti hosteskami místo původně plánovaných dvanácti)

-          obecně náklady, jejichž výši ovlivňuje hlavně naše náročnost

TIP: Snížit celkové náklady eventu lze spojením se s jinou, nekonkurenční firmou. Ideální je situace, kdy se výrobky nějakým způsobem doplňují. Náklady na přípravu a realizaci akce se tak dělí dvěma, ale efekt zůstává stejný. 

Řekněme závěrem, že každá dobře připravená akce je předurčena k úspěchu. Nepředpokládané a nepředvídatelné skutečnosti se mohou samozřejmě objevit i navzdory tomu. Horečka moderátora v den akce, dopravní nehoda spediční firmy vezoucí rekvizity, špatná barevnost loga na vytištěných letácích…Předvídejte, vytvářejte rezervy a nebojte se v případě nezbytném improvizovat.

Poslední zlatá rada – vždy a za všech okolností mějte se všemi pronajímateli, dodavateli, účinkujícími, obchodními partnery, personálem, a ostatními smluvními stranami podepsané dohody, smlouvy a závazné objednávky. Stát se může cokoliv a tak je dobré mít vše schválené a potvrzené.

PROMO TÝM

Moderátora řádně proškolte o firmě a nabízeném zboží a také o konkurenčních produktech, aby dokázal lépe vyzdvihnout přednosti vašeho výrobku. Moderátor je bavič s určitými moderátorskými zkušenostmi, který dokáže zaujmout a oslovit zákazníka a je „lidový“, sympatický. Úkolem techniků je dohlédnout na bezchybný průběh stavby scény, na funkčnost osvětlení, ozvučení apod., a to s důrazem na maximální bezpečnost. Asistenti týmu mají na starost vlastní přípravu akce a její likvidaci (nakládají, vykládají, stěhují, staví, rozmisťují, upevňují, instalují a demontují).

Hostesky pomáhají s vlastní realizací eventu, jejich úkolem je hovořit se zákazníky, pomáhat s organizací akce a svým milým vystupováním a zevnějškem zpříjemnit atmosféru konaného eventu. Šedou eminencí týmu je fotograf – často ho není ani vidět, ani slyšet, ale přesto jsou výsledky jeho práce jediným materiálem dokladujícím průběh celé akce. Důležitá je vzájemná souhra celého týmu, za jejíž koordinaci je zodpovědný manažer projektu. Člověk, který průběh celého eventu řídí, rozděluje úkoly, kontroluje jejich plnění, řeší případné problémy či selhání. Ručí za zdárný průběh eventu.

PROČ EVENT V OBCHODNÍM CENTRU?

-          zásah masové cílové skupiny, jejíž velkou část lze definovat jako mladé rodiny s dětmi.

-          seznámení veřejnosti s funkčností a kvalitou jednotlivých výrobků

-          jedinečná možnost přimět zákazníky k praktické zkušenosti s konkrétním výrobkem-  okamžité zvýšení tržeb