23ZOBRAZENÍ

Španělský internetový portál www.franquicia-net.es byl úspěšně spuštěn v srpnu 2006. Tento náš nový portál se poprvé presentoval na franchisové výstavě v Cordobě, která se konala v září. Další neméně důležitou franchisovou událostí bude výstava ve Valencii od 26. — 28. října 2006, které se španělští partneři franchise-net také účastní.

franquicia-net.es nepomáhá pouze domácím franchisovým systémům s hledáním svých partnerů ale úzce spolupracuje s ostatními evropskými partnery a pomáhá jim zjednodušit vstup na španělský trh a co nejlépe je informovat o začátku franchisového podnikání ve Španělsku. Franquicia-net nabízí, jako ostatní portály, vyhledávání partnerů a potenciálních master franchisorů. Kromě toho nabízí franquicia-net.es služby ve fázi příprav vstupu na španělský trh, jako např. překlady, ověřování, marketing a přípravu franchisového partnerství po právní stránce.

Španělsko není pouze místem s jedinečnými příležitostmí pro franchisové podnikání, hrálo také roli v další expanzi portálů franchise-net a sice plánované spuštění portálů franchise-net v Jižní Americe. Portál franchise-net v Argentině by měl být spuštěn v prvním čtvrtletí roku 2007 za velké podpory a předání zkušeností právě partnerů ze Španělska.

Camara de Madrid, svaz obchodu, monitoroval v roce 2005 více než 712 franchisorů a 47.500 franchisantů. Podle předpovědí expertů by měl počet franchisových systémů na konci roku 2006 dosahovat počtu okolo 900.

Franchising nabývá ve Španělsku na významu především v posledních letech, důvodem je i zájem finančních institucí, které mají zájem se na takto atraktivní oblasti podílet. Mnoho finančních institucí vytvořilo speciální programy pro franchising a financování konceptů. Jejich produkty dávají možnost financovat také master franchisory a franchisanty. Znašné podpory se franchisingu dostává I ze stran tisku a dalších médií, které mají zájem na tom, aby se tato forma podnikání lépe prosazovala mezi stále větším počtěm lidí.

Španělsko se stává velmi atraktivní zemí pro různé podnikatelské aktivity. Španělský franchisový trh je sice poměrně mladým v porovnání s ostatními evropskými zeměmi, vykazuje však velmi vysokou rentabilitu a dynamiku růstu. Mnoho expertů se tedy, doufejme právem domnívá, že v příštích letech bude španělský franchising hrát klíčovou roli a plně rozvine svůj potenciál.